hendel motorkap

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) hendel motorkap

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247379
    adzafira
      Lid sinds:
      3 March 2012

      Heren / dames,

      Ik ben sinds 2 jaar de trotse bezitter van een Zafira uit 2002. Alleen een drie weken geleden schopte ik bij het instappen tegen het hendeltje om de motorkap open te doen.

      In eerste instantie zat er heel veel speling maar nu hangt hij helemaal los.

      Is dit eenvoudig door mijzelf te verhelpen en hoe? en waar moet ik dan allemaal aan denken?.

      Of is het raadzaam om het te laten repareren door de opel dealer en aan wat voor bedrag moet ik denken..

      Alvast bedankt voor je snelle antwoord.

      Ad

      #18004069
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        pak een lamp en buig door de knieen en kijk of je kan zien wat er aan de hand is.
        Het kunnen zoveel dingen zijn,kan uit de bevestiging geschoten zijn,afgebroken,kabel kan losgeschoten zijn,kijk ns of je wat kan zien,anders wordt het lastig om iets te schatten qua kosten.

        #18004070
        adzafira
          Lid sinds:
          3 March 2012

          Bedankt voor je reactie nog wat verdere toelichting is denk ik wel wat nodig denk ik sorry..

          Pas begon de computer me te vertellen dat ik mijn oliepijl moest controleren. En na wat friemelen (Bovenkant vasthouden en aan de onderkant trekken) schoot de motorkap open. Het lijkt mij dat de kabel dan nog vast zit. Verder is het inderdaad vreselijk donker en moet ik de lamp erbij houden om te kijken. Maar heb geen idee waar ik naar moet kijken.

          Het lijkt me dat de bovenkant vast moet zitten en dat er ergens halverwege een kabel aan moet zitten. Maar is dat zo? Als ik het zo inschat zou de bovenkant wel een tussen de het dashboard en het buitenscherm vast moeten zitten. Om dan de kap er dan vanaf te halen zou zinloos zijn want dan kom je er toch niet bij. Of zit ik nu vreselijk naast.

          Is die kap (plastic bekleding) er makkelijk af te halen? zo ja hoe?

          Ad

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.