Hemel kadett C Coupe verwijderen

Forumindex Forums Modellen Kadett Hemel kadett C Coupe verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229847
    Vincentariens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2006

      Ben volop bezig met de restauratie/ombouw van kadett C Coupe. Durf alleen de hemel er niet zo 1 2 3 uit te trekken zonder dat ik goed weet hoe die los moet zonder het te beschadigen.

      Met name de handvaten: geen idee hoe je die los krijgt! Heb het forum even afgespeurd maar kon het zo niet vinden.

      Iemand enig idee hoe ik die hemel netjes loskrijg, en dan met name de handvaten in het dak er allereerst afkrijg :)?

      #17778711
      Koendettc
        Lid sinds:
        16 December 2009

        handvaten: die zitten met 2 witte plastic pinnetjes vast in je dakframe (eentje links, eentje rechts) , pinnetjes gewoon met een doorslag doorkloppen naar binnen en dan zou je handvat los moeten zijn.

        #17778712
        manta1977
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2006

          [rquote=1822229&tid=138917&author=Koendettc]handvaten: die zitten met 2 witte plastic pinnetjes vast in je dakframe (eentje links, eentje rechts) , pinnetjes gewoon met een doorslag doorkloppen naar binnen en dan zou je handvat los moeten zijn.
          [/rquote]

          Alleen ben je dan wel de pinnetjes kwijt omdat die in je dakframe blijven liggen.
          Je kan ook een parkerschroefje een klein stukje in het pinnetje draaien en dan met een tangetje aan de kop, het pinnetje eruit trekken. Als je het handvat weer wil monteren, draai je gewoon de pinnetjes om, zodat de onbeschadigde kant zichtbaar is en niet de kant waar het schroefje in gezeten heeft.

          #17778713
          CQPV6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            [rquote=1822733&tid=138917&author=manta1977][rquote=1822229&tid=138917&author=Koendettc]handvaten: die zitten met 2 witte plastic pinnetjes vast in je dakframe (eentje links, eentje rechts) , pinnetjes gewoon met een doorslag doorkloppen naar binnen en dan zou je handvat los moeten zijn.
            [/rquote]

            Alleen ben je dan wel de pinnetjes kwijt omdat die in je dakframe blijven liggen.
            Je kan ook een parkerschroefje een klein stukje in het pinnetje draaien en dan met een tangetje aan de kop, het pinnetje eruit trekken. Als je het handvat weer wil monteren, draai je gewoon de pinnetjes om, zodat de onbeschadigde kant zichtbaar is en niet de kant waar het schroefje in gezeten heeft.[/rquote]

            ja zo deed ik het ook een keer, alleen was dat ook al een keer gedaan, kon dus draaien met de pennetjes wat ik wou, der bleef een gaatje in zitten:jerry

            heb later gewoon witgelakte houtplugjes gebruikt, zie je niks van:thumbup

            maar idd: pennetjes uit de handgrepen, dingen er af en de randjes lospeuteren, en dan kun je de spanners zo loshaken en klaarking:

            #17778714
            Vincentariens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 January 2006

              Top!! Dankjewel heren :) Dat moet je maar net ff weten :D

              Ik ga er mee aan de slag, toch een gerust gevoel nu je weet hoe het moet. Stond namelijk niks over in het WPH.

              #17778715
              EVD
                Lid sinds:
                24 September 2009

                gewoon keihard trekken aan de handvaten:D
                moet je alleen wel andere pinnnetjes zoeken.

                Maar let heel erg op met loshalen onder de raamrubbers,
                betwijvel of je hem er heel uitkrijgt:hmmz

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.