Helppp !!! Astra fanaat zoekt expertise

Forumindex Forums Modellen Astra Helppp !!! Astra fanaat zoekt expertise

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266760
    Bigga010
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2014

      Graag wil ik hier een beroep doen op jullie expertise !!!

      Ik heb sinds een paar maanden mijn opel astra g cabrio verkocht en een opel astra h gekocht uit 2004
      Leuk autotje niks mis mee rijdt heerlijk TOT op vandaag

      Ik merkte dat tijdens het rijden voornamelijk wanneer ik de gaspedaal loslaat dat er een raar bonkend/tikkend geluid rechts achter vandaan komt
      Dit hooor je nog duidelijker wanneer je een stoplicht nadert en begint met afremmen tot het moment van stilstaan Als ik daarna weer optrek hoor je het niet ook niet als ik over een drempel rij of een klein kuiltje in de weg
      Het probleem zit hem echt in het rem proces en als ik me gas pedaal loslaat ?
      Iemand enig idee ? Ik hoor graag reacties!!!!
      Betreft een opel astra h 2004 1.6 16v easytronic

      #18241237
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welkom!

        Geluiden is altijd moelijk op afstand te beoordelen maar het eerste waar ik naar zou kijken zijn de remmen. Klinkt bij mij als een remblok wat versleten is.

        #18241238
        Bigga010
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2014

          Daar zat ik ook aan te denken het feit is alleen dat ik achter trommelremmen heb
          Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

          #18241239
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            Aan een trommelrem kan natuurlijk ook wat misgaan. Haal het wiel er maar eens af en de trommel open. Het kan zijn dat de rem heeft vastgezeten en de voering beschadigd of weg is. En anders kan er altijd nog iets afgebroken zijn.

            #18241240
            Bigga010
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2014

              Thx voor de tip !
              Kzal gelijk is effe kijken hopelijk is dat het
              Ken ik terug naar de garage zit nog in de bovag maar wil eerst self het probleem constateren dat ik het zeler weet voordat ze me afwimpelen van niks aan e hand prima

              #18241241
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                kijk eerst maar eens of je wielen wel goed vast zitten. Heb het pas ook meegemaakt, klant hoorde ook een gebonk bij gas loslaten en remmen. Tijdens het los halen van het wiel erachter gekomen dat de bouten los zaten

                #18241242
                testdrive
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 November 2008

                  Kijk of je achterdemper goed vrij hangt.
                  op het moment dat jij je gas los laat kantelt je motor de andere kant op en zal je uitlaat iets verschuiven.

                  #18241243
                  Bigga010
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 July 2014

                    Trommelrem nagekeken ziet er prima uit geen mankementen


                    @nick-gsi

                    Bedankt voor de tip alle banden na gekeken en rechtsachter zaten er een paar niet goed vast gedraaid deze even straks vast gedraaid weer een stukje gereden maar probleem blijft nog het zelfde

                    #18241244
                    Bigga010
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 July 2014

                      @testdrive wrote:

                      Kijk of je achterdemper goed vrij hangt.
                      op het moment dat jij je gas los laat kantelt je motor de andere kant op en zal je uitlaat iets verschuiven.

                      Ook nagekeken die tip kreeg ik ook te horen maar einddemper zit goed vrij
                      Kga morgen is een naar de stabilasator stang kijken heb een vermoede dan dag het probleem is

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.