Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Helppp !!! Astra fanaat zoekt expertise
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2014 om 08:48 #17266760
Graag wil ik hier een beroep doen op jullie expertise !!!
Ik heb sinds een paar maanden mijn opel astra g cabrio verkocht en een opel astra h gekocht uit 2004
Leuk autotje niks mis mee rijdt heerlijk TOT op vandaagIk merkte dat tijdens het rijden voornamelijk wanneer ik de gaspedaal loslaat dat er een raar bonkend/tikkend geluid rechts achter vandaan komt
Dit hooor je nog duidelijker wanneer je een stoplicht nadert en begint met afremmen tot het moment van stilstaan Als ik daarna weer optrek hoor je het niet ook niet als ik over een drempel rij of een klein kuiltje in de weg
Het probleem zit hem echt in het rem proces en als ik me gas pedaal loslaat ?
Iemand enig idee ? Ik hoor graag reacties!!!!
Betreft een opel astra h 2004 1.6 16v easytronic2 juli 2014 om 09:29 #18241237Welkom!
Geluiden is altijd moelijk op afstand te beoordelen maar het eerste waar ik naar zou kijken zijn de remmen. Klinkt bij mij als een remblok wat versleten is.
2 juli 2014 om 09:34 #18241238Daar zat ik ook aan te denken het feit is alleen dat ik achter trommelremmen heb
Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?2 juli 2014 om 11:13 #18241239Aan een trommelrem kan natuurlijk ook wat misgaan. Haal het wiel er maar eens af en de trommel open. Het kan zijn dat de rem heeft vastgezeten en de voering beschadigd of weg is. En anders kan er altijd nog iets afgebroken zijn.
2 juli 2014 om 11:24 #18241240Thx voor de tip !
Kzal gelijk is effe kijken hopelijk is dat het
Ken ik terug naar de garage zit nog in de bovag maar wil eerst self het probleem constateren dat ik het zeler weet voordat ze me afwimpelen van niks aan e hand prima2 juli 2014 om 16:46 #18241241kijk eerst maar eens of je wielen wel goed vast zitten. Heb het pas ook meegemaakt, klant hoorde ook een gebonk bij gas loslaten en remmen. Tijdens het los halen van het wiel erachter gekomen dat de bouten los zaten
2 juli 2014 om 18:26 #18241242Kijk of je achterdemper goed vrij hangt.
op het moment dat jij je gas los laat kantelt je motor de andere kant op en zal je uitlaat iets verschuiven.2 juli 2014 om 20:41 #18241243Trommelrem nagekeken ziet er prima uit geen mankementen
@nick-gsi
Bedankt voor de tip alle banden na gekeken en rechtsachter zaten er een paar niet goed vast gedraaid deze even straks vast gedraaid weer een stukje gereden maar probleem blijft nog het zelfde2 juli 2014 om 20:43 #18241244@testdrive wrote:
Kijk of je achterdemper goed vrij hangt.
op het moment dat jij je gas los laat kantelt je motor de andere kant op en zal je uitlaat iets verschuiven.Ook nagekeken die tip kreeg ik ook te horen maar einddemper zit goed vrij
Kga morgen is een naar de stabilasator stang kijken heb een vermoede dan dag het probleem is -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.