HELP zonden 241pk

Forumindex Forums Techniek Ecotec HELP zonden 241pk

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261487
    gtckh
      Lid sinds:
      26 October 2013

      Was bezig met een onderhoud een groot, wegens toekomst plannen eigen huis je kent dat wel. dus wou ik men auto op punt hebben, dat ik hem de komende jaar kon gebruiken in alle vertrouwen

      Dus ik begin filters, en alles vervangen, nieuwe kabels besteld die op de injectoren zitten, had al ene nu nog de rest vervangen opnieuw in tapen en was weer netjes nu moest nog alleen de hoofriem vervangen worden die liet ik dan doen, en de diesel filter vervangen ma krijg dat ding niet los,
      Ma verder chad ik de darm vervangen (rubber) van die na de turbo gaaat die signaal(lucht) geeft vervangen, cleaner in gedaan alles, dus ik rij met de wagen wagen ginmg maar als ik gas gaf sloeg de turbo niet aan!! dus ik alles nagekeken men signaal kabels alles dus op laaste viel men euro :) da rubber kabel wat ik vervangen had trok vaccuim was net iets te doen en ging dicht, met gevolg dat de turbo niet aan sloeg…….

      Dus zet een groter rubbere slang, en rij en de wagen bolt rustig maar wat mij wel opviel en denk dat die normaal is(wegens turbo even niet gaan roetopstapeling) Een zwarte lijn over 20meter uit de uitlaat neem aan dat dit normaal was, met de cleaner en de roet.
      verder rijd de wagen wel goed rustiger heeft veeel lucht nice, 1a2km verder, was terug op weg naar huis, straat verder. maar voor dit moet ik wel even een niet zo steile bergop rijden, dus DAN EEN LICHTE TIKKENDE GELUID ALS IK IN TOUREN TOENAM (2000) WEGENS BERGOP MOEST IK WAT GAS BIJ GEVEN GING 2500TOT3000 TOEREN EN PLOTS VIEL DE WAGEN UIT, IK STAPTE UIT EN WAAR JE DE OLIE PIJL CONTROLEERD WAS ER WAT OLIE UITGESPOTEN, DUS DE WAGEN HEEFT ERGENS TEGEN DRUK GEHAD MAAR WAT EN HOE ????

      DUS DE WAGEN TERUG GESTORT, DEED WEL WAT MOEILIJKER AAN.(WETEN VAN DAT IK OOK ANDERE VOORGLOEIERS HEB GEPLAATS EN TOEN WAGEN STARTEN ALS NOOIT TE VOREN) MA DE WAGEN SLOEG AAN MA WAT MIJ OPVIEL WAS, DAT DE WAGEN IN TOEREN BEETJE ONSTABIEL WAS EN IK MOET EN KON NIET ANDERS ALS DIT GING NATUURLIJK TOT THUIIS TE RJDEN WAS NAMELIJK AL IN MEN STRAAT EN HET WAS MAX NOG NIET 1KM EN DE WAGEN REED WEL, MA ALS JE PLANKGAS GAF DEED EIGENLIJK NIET VEEL DRUKBOUWEN HEEL LANGSAAM AUTO REED IK OOK MAAR 20KM OFZO, DUS BEN IK NAMELIJK TEGEN EEN SLAK HOE VER IK KON TEGEN 10A20KM PER UUR NA HUIS GEREDEN THUISS AANGEKOMEN DE EGR KLEP OPEN GEDAAN WAS OKE!!!!
      DACHT NAMELIJK OMWILLEN VAN DAT DE TURBO NIET GING ROETOPHOPING EN DUS DACHT WANT IK STARTEN DIE THUIS DAG LATER GEEN VERMOGEN DUW 10SEC OP JE GAS JE ZAG ME NIET MEER STAAN, DUS DACHT ROET FILTER VOL
      DEZE AFGEHAALD, HEB HALF HALF ROETFILTER WANT DE TUNNER SHIPTUNNING MENEER IN KESTIE DACHT DAT DE WAGEN A GETUND WAS, EN ZI ZO JE WAGEN RIJD WEL LEKKER HE, MEN WAGEN HEEFT NAMELIJK GELOOF HET OF NIET 241PK DUS DE ROETFILTER AFGEHAALD WAT EEN GEDOE HOOR DEZE SCHOONGEMAAKT TERUG GEHANGENALLES NAGEKEN EN SCHOONGEMAAKT, TOEN DACHT IK MISSCHIEN DE TURBO DAT DIE TEGEN DRUKGEEFT!!!dacht een element afgebroken afzo dus de turbo zie foto afgehaald of turbo kapot nagekenen turbo draaid gewoon rond, zit niet vast, en zit geen speling op, dus is niet na de kloten
      verder heb ik de dop afgenomen als de auto even aan de gang was kijken als die wel smering heeft genoeg te verstaan, hij heeft smering ik zag uit!! het spoot er uit,
      turbo afgenomen na gekenen, maar wat mij opviel kijk foto is van cilder 1tot4 links na rechts dat links bijna de woenstijn is redelijk droog 2ok 3ok ma vier redelijker wat natter de ingang en verder viel ook op dat rond de turbo en onder en links en recht carter is veel olie zot
      kijk de foto’s bij deze denk ik een klep defect of of iets hoe moet ik die kleppendeksel afnemen en ja hoe kan ik weten als men turbo werkt bedoel kan ik die testen en er lopen zo 2druk kabels naar 2 kan dat niet dat die senor dat die stuk ofzo is hoe test je dit hoe weet je dat deze de geest heeft begeven en hoe weeet je dat klep wel oke is dat die open of dicht gaat, want turbo sloeg ook niet aan he heeft smering ma komt niet opgang bij deze ben ik ten einde raad en heb al genoeg uitgegreven stonmme kabel
      dus nu hoop ik dat ienmand mij kan helpen den geloof me stort wel een kleine vergoeding op je rekening minst geholpen, waarom dat je de tijd vij maakt voor mijn probleem enm uit dankbaarheid, dank u opel gtc 19 alfa bolk, 241pk

      #18182915
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        die caps lock mag ook wel uit
        dat wordt op inet gezien als SCHREEEUWEN

        #18182916
        gtckh
          Lid sinds:
          26 October 2013

          ja oke, sorry is beetje nieuw hier hoe kan ik op me topic foto plaatsen dank u

          #18182917
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004
            #18182918
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Dit lijkt mij een Google Translate vertaling. Kan er niet zo heel veel van maken. :hmmz

              #18182919
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                wat een verhaal idd.
                Nou waar het op neer komt, hij heb alles al zo’n beetje uit elkaar getrokken snapt niet hoe en wat en zoekt nu iemand die hem verder kan helpen.

                Hiervoor heeft hij wel centen over alleen als je ook het probleem oplost :S

                #18182920
                gtckh
                  Lid sinds:
                  26 October 2013

                  Verder bedoel ik, wij mij kan vertellen wat er scheelt aan de wagen? het antwoord gewoon moet zeggen, die krijgt een tegoed moet koming, want ben einden raad.

                  komt er op neer dat de moter tegen druk heeft gehad, en nu wel start maar klimpt heel langzaam in toeren en dampt veel?
                  verder heb ik dit allemaal al nagekeken
                  – turbo alles lijkt in orde, schubbe,en gekeken als er geen speeling opzat
                  – roetfilter zuiver gemaakt
                  – ERG klep
                  -filter zijn vervangen lucht
                  – nieuwe voorgloeieres gestoken

                  dus ik ga het vlgenden doen, omwillen van dat cilinder de laaste is 4 he want is 1, 3, 2, 4, he! was het vuilste dus ik dnek klep blijft hangen of staatr open

                  dus wie ka mij zeggen hoe je hier het beste in te werk gaat en hoe je dit zo kunt weten en als iemand tekeningen heeft bedoel handboek of foto,s of aaan tekeningen hoe je te werk moet gaan altijd welkom

                  huibers83@gmail.com

                  #18182921
                  Ivanos
                    Lid sinds:
                    28 July 2013

                    @corsaboy wrote:

                    Hiervoor heeft hij wel centen over alleen als je ook het probleem oplost :S

                    uhm, ga naar een garage? :P

                    #18182922
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      heb je al diagnose apparatuur aangesloten gehad.
                      en gekeken welke waarde de sensoren voor luchtmassa en turbodruk aangeven

                      #18182923
                      gtckh
                        Lid sinds:
                        26 October 2013

                        ga naar de garage, ja kijk als ik hun moet geloven kan ik beter een nieuwe blok steken

                        en verder heb nog geen meet toestewl aangesloten, dit was het volgende wat ik kan doen.
                        men garagist en niet van opel zij het zelfde

                        #18182924
                        turbosix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2010

                          Welkom en hallo,
                          als je jezelf voorsteld en je woonplaats/regio vermeld is er vast wel een forumlid die hem voor je wil uitlezen met een op-com,
                          eventueel weet hij, zij of wij dan de oplossing ook.
                          verder succes met het zoeken van de oplossing, hoop dat het snel word opgelost.
                          gr. Turbosix

                          #18182925
                          beurjean
                            Lid sinds:
                            19 July 2011

                            Hoe zit het met de wervelkleppen in je inlaatspruitstuk.

                            #18182926
                            gtckh
                              Lid sinds:
                              26 October 2013

                              Dacht ik ook al, ma je hebt van die blije kerel zoals de garage van opel doe dit eens kijk daar na, had beter rechtstreeks gekeken, ma hoe je ga hier voor te werk???

                              #18182927
                              beurjean
                                Lid sinds:
                                19 July 2011
                                #18182928
                                gtckh
                                  Lid sinds:
                                  26 October 2013

                                  bedankt wardeer ik wel thx, waar haal jij al die info enzo, want ik zoek me onozel mischien kun je me weer helpen met betrekking dit p1109 SWIRL FLAPS

                                  1 wat moet ik nu precies eerst doen, en hoe?

                                  2 als ik men eerste deksel van de moter afhaal zie ik dan al iets of

                                  3 heb jij verdere informatie of tekeningen of een handboek of waar ik dit kan vinden

                                  dank u

                                  #18182929
                                  beurjean
                                    Lid sinds:
                                    19 July 2011

                                    p1109 is idd wervelkleppen.

                                    http://auto-krak.pl/opel-z19dt/p1109-p2075/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Je moet de gehele inlaat en actuatoren vervangen.

                                    #18182930
                                    gtckh
                                      Lid sinds:
                                      26 October 2013

                                      Maar toen ik die kochte waren die al er af, dat plaatje wat die klepjes bedienen, nu is de vraag maakt dat een verschil, of is het beter als nik deze dan terug doe?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.