HELP!! XENON blijft bij contact continu branden???

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen HELP!! XENON blijft bij contact continu branden???

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265329
    GTS 2.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2014

      Beste forum leden,

      Ik ben sinds kort een trotse rijder van een Vectra 2.2 GTS DIESEL bj 2003 zwart..
      Dit is mijn 2e Vectra van hetzelfde model en bouwjaar..

      ik heb een klein probleem op dit moment maar kan kosten verhogen zodra het zsm niet gefixt wordt..
      xenon blijft bij contact voortdurend aan zowel dag en nacht(zie foto), dus ik kan de draaiknop niet bedienen om het uit te zetten.. op stand uit(0) staat hij nog steeds aan.. zodra sleutel eruit, dan valt hij pas uit..
      Draaiknop is wel te bedienen voor de dashboard verlichting..

      waar ik aan zat te denken is, dat er misschien geknoeid is met de elektra ivm uitschakelen van storing op boardcomputer en rechtstreeks aangesloten is op de contact?????

      graag uw ervaring of ideeën/adviezen!!!

      #18229233
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Als je de stekker achter die schakelaar los haalt, brandt de verlichting van de auto op contact. Dat is helemaal standaard bij een Vectra C. De stekker zal wel niet los zitten, want je kan je dashboard er mee aanzetten (of bedoel je instellen van de sterkte van het dashboard instellen door het kleine draaiknopje?).
        Dan is het misschien een kabelbreuk, omdat de verlichting geen signaal krijgt van de schakelaar en dus in “noodstand” (op contact aan) gaat. Of de computer die dit regelt is gaar (aan het worden)

        #18229234
        Byjugo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2013

          Lijkt mij handig om de verlichtingsschakelaar er even uit te halen en idd. de stekker te controleren.
          Zou me niet verbazen als het gewoon de schakelaar zelf die gaar is.

          #18229235
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Schakelaar defect of is het misschien met TechII of Op-com ingesteld dat bij contact de verlichting aan gaat?

            #18229236
            GTS 2.2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 April 2014

              ik zal is even beginnen met lichtschakelaar te openen..
              als k me niet vergis op “0”stand zetten en vervolgens indrukkend één klik naar rechts?

              #18229237
              GTS 2.2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 April 2014

                @Dolby wrote:

                Schakelaar defect of is het misschien met TechII of Op-com ingesteld dat bij contact de verlichting aan gaat?

                Hoe is dat te herstellen indien t is ingesteld via dat?

                Tevens verschijnt er een auto en een baco op t display en na starten verdwijnt t ong over 1 min.. miss hiermee te maken?

                #18229238
                dutchie35
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2016

                  Kan je via opcom instellen en uitzetten mits er niks met je schakelaar aan de hand is

                  #18229239
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Voor wat duidelijkheid
                    https://m.youtube.com/watch?v=ti70RkSVpO4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Kan dus ook een draad vanaf het contactslot naar de 12v in op de schakelaar gekoppeld zijn.. Dan blijven ook je lampen aan op contact…

                    #18359840
                    Ben1986
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 August 2018

                      Wil zelf ook xenon inbouwen is dat een goed idee?

                       

                      of beter gewoon een andere lamp die xenon look heeft iemand ervaringen mee of die dat kan doen voor mij..

                       

                      hoor het graag.,

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.