Help waterpomp

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Help waterpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276654
    bipske
      Lid sinds:
      5 March 2014

      Hallo technische vaklui haha…

      Ik heb vorige week de vec c 2.2 moeten wegbrengen.
      Helaas lekte er koelvloeistof en behoorlijk.
      Dit kwam van de waterpomp af.
      Nu is deze al 2x vervangen en de auto gaat van de week weeeer terug.
      Na het vervangen van de pomp begint hij na een aantal kilometers een jankend geluid te maken… alsof er een supercharger op zit.
      Dit blijft nu voor de 2e maal terugkomen.
      Hebben jullie enig idee waar dit aan ligt?
      Vind het namelijk erg vervelend.

      Hopend dat jullie me verder kunnen helpen.
      Betreft een vectra c 2.2 direct.

      #18318991
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Conclusie terug na de garage en laat het oplossen je zegt zelf sinds de nieuwe waterpomp er op zit.

        #18318992
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          … als ze er een nieuwe waterpomp opgezet hebben… kan zijn dat ze wat aangekloot hebben met je pomp en dat je er nog dik voor moest betalen…
          anders als het niet opgelost wordt geld terug vragen onder de garantie voorwaarde en iemand hier op het forum de pomp laten vervangen….
          http://www.fsrs-opelwebshop.nl/waterpomp-opel-astra-antara-gt-insignia-speedster.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== voor als je iemand van het forum het wil laten doen kun je zelf een waterpomp bestellen

          #18318993
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Jankende geluid komt van je balansas ketting.

            Ze moeten speciaal gereedschap gebruiken om de pomp te vervangen zonder de ketting eraf te halen.

            #18318994
            bipske
              Lid sinds:
              5 March 2014

              Dankjulliewel voor de reacties.
              Er is 2x een cuel of zoiets pomp gebruikt. Oftewel 1e montage artikel opel.
              Er zit een speciale bus bij om de ketting op spanning te houden en dat deze niet verloopt ivm timing motor.
              De motor loopt perfect tot op heden.
              Ik kan ook duidelijk zien dat dit een nieuwe pomp is.
              Nu wordt er een pomp geleverd die echt origineel opel is. Het verschil moet ik bijbetalen als dat er is. Huidige pomp is een versterkte uitvoering en die kost 112excl…

              Dan de balansas??? Is dat nog te herstellen of???
              Tis namelijk zo vreemd dat het geluid later komt ma montage.. ik bedoel na enkele kilometers begint het geluid op te spelen en dit gaat vanaf nu ook niet meer weg. Bij starten motor direct aanwezig.

              Ik hoor het wel.
              Gr Ramon

              #18318995
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Collega van mij heeft het een keer gehad met een vectra 2.2, na het vervangen van de waterpomp was het net een vliegtuig.

                Daar zijn toen allebei de ketting sets van vervangen(distributie en balans) geluid is nooit meer terug geweest.

                Is toch wel vreemd dat het later komt idd, hoe was de pomp die er maar een aantal km opzat i.v.m het geluid?? lager stuk o.i.d?? anders zou ik het in je balansas ketting zoeken.

                #18318996
                bipske
                  Lid sinds:
                  5 March 2014

                  In die pomp was natuurlijk niets te horen..
                  Leverancier heeft hem meegenomen voor onderzoek.
                  Nu komt de enige echte opel pomp erop rechtstreeks geleverd door opel. Ik ben dan benieuwd.
                  Ik ga in overleg wat het zou gaan kosten om de ketting te vervangen.. eventueel. Hij heeft nu 204000 km erop staan en is nu nog stil..

                  Bedankt

                  #18318997
                  Maurice89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    Is die al ooit vervangen de ketting of geen idee?
                    Het is wel een totaal andere auto maar bij mijn d corsa uit 2009 bij 88xxx al vervangen

                    #18318998
                    bipske
                      Lid sinds:
                      5 March 2014

                      Is nog niet vervangen en is niet nodig is me verteld. Hij rateld ook niet of zo..

                      #18318999
                      bipske
                        Lid sinds:
                        5 March 2014

                        Na overleg komt er nu een hella pomp in onder garantie.
                        Dan wordt de complete kettingset vervangen. Incl tandwielen geleiders etc en ook de balansketting.
                        Dan een kleine beurt en apk. Dit gaan ze doen all in voor 700 euro. Dus hoop van harte dat het dan voorbij is. Gr ramon

                        #18319000
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Voor 700??? Hoop ik wel voor je dat je een goede set krijgt met gemodificeerde spanner.

                          #18319001
                          bipske
                            Lid sinds:
                            5 March 2014

                            Kettig compleet kost 520 euro. En is 1e fabricage product

                            #18319002
                            Opeltje17
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              2 sets voor 520 zou goed kunnen, dan doen ze het heel netjes voor 700.

                              #18319003
                              bipske
                                Lid sinds:
                                5 March 2014

                                Vind ik ook. En heb gevraagd de middendemper te verwijderen. Hoop dan net wat meer geluid te krijgen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.