Help!! Roest monstertjes in actie

Forumindex Forums Modellen Kadett Help!! Roest monstertjes in actie

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258628
    kadettcabrio89
      Lid sinds:
      6 April 2012

      Zoals de titel al zegt. Roest is het probleem. Eerst dacht ik het blijft wel bij 2 nieuwe voorschermen en hier en daar een paar kleine gaatjes. Toen kwam ik erachter dat er onder de lak al gelast was en hier en daar zaten achter de panelen de stukken lasdraad te bungelen. Ook de dorpels zijn zo rot als maar kan.

      Mijn vraag wordt dan: Wat is de beste manier om dit aan te pakken? ik zie ook roest in de kokerbalken liggen. Maar volgens mij(hoop ik) is dit van de dorpels afgekomen en ligt het er alleen los in. Wat is na het lassen het beste beschermmiddel. Er zit nu een gele substantie onder de tectyl die er lastig af gaat. Wat is de beste nieuwe bescherming na het lassen? en hebben jullie nog tips?

      Diegene die de auto zogenaamd “in onderhoud had bij de garage en hersteld had, kan ik wel schieten. Dit is een auto verkrachten. Ook zaten er gaten in de hoedenplank voor speakers,die ik vervolgens weer dicht kan gaan lassen. ;)

      Er moeten ook nieuwe lekbakken op en nieuwe voorschermen.

      foto’s van het werk van de termieten:

      Stukje onder de dorpel

      bij de vulhals van de tank

      Dorpeltje

      stuk bij rechter achterraam, hier wordt al een nieuw stuk voor gemaakt.

      Nog een mooie plaats.

      #18153260
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        die is best al krokant

        volgens mij heb ik nog een hele rechter kont nieuwe liggen voor de cabrio vanaf b stijl t/m achterlicht wat ik niet meer gebruik

        #18153261
        kadettcabrio89
          Lid sinds:
          6 April 2012

          Al met al. Ja erger dan ik had verwacht maar ik heb nog steeds ergere gezien. Ik heb nu besteld: 2x dorpel met hoekplaat,2 voorschermen,2x wielschermrand achter met lekbak,

          #18153262
          kadettcabrio89
            Lid sinds:
            6 April 2012

            Wat wil je ervoor hebben trouwens ?

            #18153263
            kadettcabrio89
              Lid sinds:
              6 April 2012

              Ja die stukken eruit komen doordat ik overal heb zitten prikken en trekken. Hoe haal jr het makkelijkste de oude dorpels los aan de onderkant? Zit gepunt last toch?

              #18153264
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                niet dat je er wijzer van wordt,maar ik heb ze veel jonger,veel erger gezien,al met een jaar of 8 tot 10.
                Voor een 88er vindt ik het nog wel meevallen,maar wel weer een hoop werk.
                Maar je bent goed bezig,en t gaat vast goedkomen met de dett :thumb

                #18153265
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  @kadettcabrio89 wrote:

                  Wat wil je ervoor hebben trouwens ?

                  heey !
                  ik wil graag 100 euro voor het deel hebben heb er zelf half jaar geleden 150 voor betaald maar heb mijn cabrio toch gesloopt omdat er te veel las werk aan was
                  je hebt dan de hele zijkant vanaf de b stijl t/m de achter lichten
                  gr mike

                  #18153266
                  kadettcabrio89
                    Lid sinds:
                    6 April 2012

                    @asconahobbyist wrote:

                    niet dat je er wijzer van wordt,maar ik heb ze veel jonger,veel erger gezien,al met een jaar of 8 tot 10.
                    Voor een 88er vindt ik het nog wel meevallen,maar wel weer een hoop werk.
                    Maar je bent goed bezig,en t gaat vast goedkomen met de dett :thumb

                    Dankjewel. Ik heb gemerkt dat je tussendoor toch wel eens een flinke inzinking kunt hebben en het dan even niet meer ziet zitten. Maar ik moet en zal hem redden haha. En dan is het fijn om te horen dat het mee valt.

                    Opelpower89 ik laat het je zsm weten. Ik wacht even de onderdelen die ik gister besteld heb af

                    #18153259
                    Kadett1.2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2011

                      @kadettcabrio89 wrote:

                      @asconahobbyist wrote:

                      niet dat je er wijzer van wordt,maar ik heb ze veel jonger,veel erger gezien,al met een jaar of 8 tot 10.
                      Voor een 88er vindt ik het nog wel meevallen,maar wel weer een hoop werk.
                      Maar je bent goed bezig,en t gaat vast goedkomen met de dett :thumb

                      Dankjewel. Ik heb gemerkt dat je tussendoor toch wel eens een flinke inzinking kunt hebben en het dan even niet meer ziet zitten. Maar ik moet en zal hem redden haha. En dan is het fijn om te horen dat het mee valt.

                      Opelpower89 ik laat het je zsm weten. Ik wacht even de onderdelen die ik gister besteld heb af

                      Valt echt mee hoor, heb zelf slechtere weer gerepareerd, beste is alles netjes uitboren en zo veel mogelijk heel verwijderen. En slijp niet alles meteen aan stukken en doe eerst 1 zijkant en laat de andere nog evel heel. Dan heb je tenminste een voorbeeld en vaste meetpunten om alles weer netjes terug te lassen.
                      Beste is alles meteen na het lassen (voor de geen zichtbare delen) roestvrij te maken, beetje vlak slijpen. Menie erover en met een goede carroseriekit af te kitten (waterdicht).
                      Als je slim bent wel enkele ontwateringsgaatjes in je dorpel maken, van te voren al doen is het makkelijkst. Condens en eventueel lekwater moet er ook uit weg kunnen lopen.
                      Als je helemaal klaar bent met lassen alle holle ruimten lekker volspuiten en vol laten lopen met een goede tectyl. En boor de nieuwe gaatjes voor bevestiging van je plastic skirts voor het lakken, krijg je geen lakbeschadigingen bij het boren. En is meteen wat beschermd.
                      Verder suc6.

                      #18153267
                      kadettcabrio89
                        Lid sinds:
                        6 April 2012

                        Bedankt voor de tips en dat brengt toch weer goeie moed! Ik ben nog wel even bezig eraan maar kan er nu wel weer tegenaan.

                        ik denk dat die lekgaatjes nu het probleem zijn voor een deel. Die heb ikctotaal niet. Ja nu wel maar dat zijn de verkeerde haha

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.