Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Help!! Probleem met krukas sensor vectra b 1999
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 juni 2021om 17:22 door Hans AG.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2021 om 19:30 #18406885
Wie kan mij verder helpen? Ik kom er vooralsnog niet goed uit en rij daarom ook niet met de vectra
Ik heb de originele krukas sensor er nog in en die gaf een foutmelding
Ik wist dat er een snoer open lag dus heb de sensor kabel met de 3 draden doorgeknipt en gesoldeerd.
GM 09174627 origineel Siemens
Maar het draadomhulsel verpulverd gewoon zo slecht. In gesoldeerde toestand heeft is het 1 dag volgehouden. Maar het is niks meer.
Dus een andere sensor besteld en gemonteerd zoals origineel dus even rommelen. Maar die deed niks, bleek de verkeerde te zijn. dus de juiste origineel siemens besteld bij FSRS en het onderdeelnummer was gelijk maar hij deed niks. De motor startte niet en probleem bleef gelijk. Met sensor los startte de auto wel zoals normaal maar toeren begrenst op 4500 of zo.
Ik heb weer een poging gewaagd om de oude te solderen met een compleet nieuwe draad ertussen gesoldeerd maar nee de sensor is te ver heen.
Dus nu opnieuw weer een ander merk besteld. Dit keer valeo. En met gelijk stekkertje er stond bij geluid sensor?? Bij een andere hall sensor en weer een andere spoel met weekijzeren kern sensor dat kwam er op neer.
Ik heb dat ding bij winparts besteld dit keer wel de juiste want de eerste was ook van winparts maar niet de juiste.
Wie kan mij vertellen hoe ik deze sensor moet installeren, inleren?
Metingen:
Op 2 pinnen >11 volt pin 1 en 2 dacht ik
En pin 3 is aarde.
Pin 1 is zwart
Pin 2 rood
Pin 3 is geel
Op de originele heb ik continuiteit gemeten tussen pin 1 en pin 3 dan krijg je een pieo geluid uit de multimeter
Na snoerbreuk en opnieuw solderen van de draden waren de metingen hetzelfde dus weer continuiteit tussen pin 1 en pin 3
En toen ontving ik de nieuwe fsrs siemens sensor. Maar geen continuiteit tussen pin 1 en pin 3??????
Ook bij aansluiten gebeurde er niks
Distrubutieriem is nog gewoon goed in orde. Maar die kijk ik ook na later. 4 jaar geleden op gezet.. maar zou kunnen. Wel zeer onlogisch omdat de sensor echt niet goed is.
29 januari 2021 om 19:45 #18406886Chassis nummer?
29 januari 2021 om 19:58 #18406888Kenteken is 68dbgx
Heb gewoon opcom er aan gehangen
Kreeg gewoon toerental dat wel
Maar nog steeds p0350 intermittend crank sensor signal
De code van een kapotte krukas sensor
Nieuwe erop gezet maar draad buitenlangs gelegd voor het gemak en foutcode gereset maar kwam weer terug. De motor startte ook niet
Met stekker van deze originele eraf startte de motor in de noodloop wel gewoon
Of moet ik nog langer door starten dan noodloopstart voor nieuwe sensor?
Of moet koelvloeistof op temperatuur zijn??
29 januari 2021 om 20:01 #18406889Ik heb een originele siemens nokkenas sensor en nu daarbij een aftermarket valeo krukas sensor gekocht die krijg ik dinsdag
Kan dat die combinatie?
2 mei 2021 om 18:37 #18418838Nog steeds geen succes
Heb nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt Liviu
Nog steeds helemaal niks
Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten dat wel maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug
Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km dus misschien dat die vervangen moet worden
Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag en daarna nooit meer goed. Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express
Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B
2 mei 2021 om 18:38 #18418839<p style=”text-align: center;”>Nog steeds geen succes</p>
Heb nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt LiviuNog steeds helemaal niks
Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten dat wel maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug
Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km dus misschien dat die vervangen moet worden
Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag en daarna nooit meer goed. Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express
Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B
2 mei 2021 om 19:40 #18418846Zit de sensor op de goede afstand van het gekartelde wiel op de krukas gemonteerd?
2 mei 2021 om 20:34 #18418855Goede opmerking
Ik ga ervanuit van wel
Maar dat kan ik idd even checken
Ik ga de bedrading ook even checken vanuit de kabelboom door deze heen en weer te bewegen en tegelijkertijd meten.
Daarnaast nog even de distributie checken want die is ruim over de intervaltijd en ik rij absoluut niet normaal er wordt altijd flink gas gegeven voor zover dat kan met deze slak ik ben een flink getunede astra coupe turbo gewend
En heb nog een dikke Saab turbo die ook heel veel sneller is dus beetje opgerekte riem zou zomaar kunnen
Stationair loopt ie mooi stil bij gas
Het gekke is dat de motor helemaal top liep na even wat soldeerwerk aan de oude sensor bekabeling, maar die was echt compleet op. Helemaal verpulverd.
P.s. wat is de juiste afstand ook alweer? ik heb het ergens gevonden maar ik weet het niet meer.
2 mei 2021 om 20:48 #18418858Wat mij betreft is het nog steeds gewoon de krukas sensor
Ja ik heb het stekkerdeel wat uit de kabelboom komt 180 graden omgedraaid omdat deze ook 180 graden gedraaid zat tov de kabel in de kabelboom misschien zit daar een breuk zou zomaar kunnen omdat ook die kabel 22 jaar oud is
Nu las ik ook ergens dat er ook in de stekker een fout kan zitten maar of dat nu van de krukassensor of nokkenassensor was weet ik niet meer.
Op zich zou ik alles op tijd moeten zetten eerst dus distributie
En daarna de boel doormeten met een osciloscoop die ik niet heb dus kopen en dan kijken wat daar uit komt wel zo handig om te bepalen of ik een juist signaal heb op de krukas sensor
Die puls, blokgolf moet gelijk lopen met de blokgolf van de nokkenas sensor en daarmee een juist rpm signaal maken.
Eerder had ik de tps vervangen gasklep positie sensor en dat heeft heel veel geholpen met het perfect lopen van de motor. Mooi direct op het gas ook.
Misschien moet er ook gewoon een nieuwe nokkenassensor op, die heb ik al eerder vervangen dus ook niet echt een idee of zo. Ik heb er toen een andere stekker op gesoldeerd.
Ik weet niet precies hoe de tandring waar de krukassensor zijn signaal vandaan haalt zit.
Want bij de meriva zit deze tandring op de krukas pulley en als het rubber scheurt dan schommelt de pulley en dus ook deze tand ring en daardoor heb je altijd de p0335 code bij de meriva
Als dat bij de vectra ook zo zit dan heb ik een andere krukas pulley nodig
Maar dat lijkt mij sterk omdat de krukas sensor bij de vectra b x20xev in het onderblok zit met een borg schroefje.
Terwijl deze bij de meriva uitwendig zit op een beugel
3 mei 2021 om 10:22 #18418906Heb je een ovale stekker of een vierkante? Je kunt de ovale sensor stekker en vierkante niet door elkaar gebruiken.
3 mei 2021 om 12:23 #18418909Vierkante stekker en gebruik ze niet door elkaar
5 juni 2021 om 09:20 #18421954Distributieriem is vervangen en het probleem is er nog steeds
Toerenbegrenser op 4500rpm
Nokkenassensor stekker nog niet los gehad moet dat nog proberen
Het punt is dat ik bij fsrs een nieuwe originele krukassensor had gekocht precies dezelfde als ik had. Die deed het niet.
Daarna via Liviu zijn advies een zelfde originele sensor in Polen besteld die doet het ook niet?? Misschien nep
Het gekke is dat mijn originele die erop zat die werkte gewoon helemaal top maar omdat er kortsluiting in zat door ouderdom had ik hem nieuw gesoldeerd daarna deed hij het subliem de auto reed als nieuw punt was dat het motorlampje ging branden en de motor in de noodloop ging. 4500rpm krukas signaal berekend uit nokkenas signaal.
Na solderen en terugplaatsen ging het motorlampje netjes uit en de auto heeft nog nooit zo geweldig mooi gereden perfect
Maar 1 dag later deed hij niks meer. Wederom snoerbreuk en kortsluiting verstoring van het signaal.
Op dat ding uit Polen zat een veel langere kabel dan de originele ik heb die sensor ook niet achter het bracket van de stuurbekrachtigingspomp gelegd maar voorlangs met tie wraps die er “losjes” opzitten
Zou het in de stekker zitten???? Van de krukassensor. Ik heb gisteren de nokkenassensor kabel verlegd zodat deze niet bovenop de kabel van de krukassensor ligt om interferentie te voorkomen. Maar ook dat was het niet.
Dus mijn conclusie is nog steeds krukassensor signaal niet goed maar hoe kan dat?
Toen mij gesoldeerde sensor het wel deed deed de fsrs nieuwe sensor het niet ook het ding uit polen doet het niet??? Beide nieuw en origineel maar dus niet bij de officiele opel dealer besteld maar ja die trekken je ook altijd een poot uit en terugsturen niet mogelijk. Ja omdat die ezel van een magazijnchef er natuurlijk een handeltje op nahoud
6 juni 2021 om 17:22 #18422163Even alles op een rijtje
Gisteren nieuwe distributieriem dus daar ligt het niet aan
Vandaag gestart met nokkenassensor en slaat aan dus daar ligt het niet aan
Maar 2 metingen gedaan 14.4 ohm op pin 1 en 3 en 2 en 3: 14 ohm %
Dat valt binnen de marge
Maar als de motor een tijdje gedraaid heeft meet ik 16.2 ohm en 16.2 ohm op de nokkenassensor dat is te hoog dus misschien ook niet goed
Het punt is dat ik blijf bij het begin
De krukassensor had snoerbreuk ik heb dat gesoldeerd en daarna perfect maar had alweer snoerbreuk daarna
Dus nieuwe originele bij winparts gekocht de maar die had een andere stekker. Ik heb wat aan de stekker geveild zodat deze het zou doen maar het was niet de juiste dus niet goed
Daarna bij fsrs eentje besteld was ook niet goed dus terug gestuurd
Daarna op advies van liviu eentje in Polen besteld maar die heb ik nu en nog steeds niet
Hulp graag
Gestart met krukassensor doet ie niet! Dus krukassensor het probleem?? Dat ding is origineel en nieuw uit Polen stekker doorgemeten 1.5volt dat is wat ik zie verder niks
Y
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.