HELP! pedaalbox Corsa 2008 waar of niet?

Forumindex Forums Modellen Corsa HELP! pedaalbox Corsa 2008 waar of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251547
    Sylvieke
      Lid sinds:
      20 August 2012

      Hey,

      Vandaag autootje binnengedaan voor jaarlijks onderhoud. Blijkt dat niet alleen mijn remschijven en -blokken moeten vervangen worden, maar ook mijn pedaalbox.
      Deze zou blijkbaar overhit geraken door de opwarming vd aarde. Zowel bij stilstaan in de zon als bij rijden. Tis veel te warm en zou dit niet aankunnen. Zou vooral voorkomen bij oudere wagens. Ik wist niet dat 4 jaar al een oude wagen was. Wagen aangekocht in 2008.
      Kostenplaatje 1360 euro. Is dit waar? Kan dit of maken ze me iets wijs?

      #18058281
      GooneyBird
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2010

        Hallo Sylvieke,

        Ik heb een Astra die precies 10 jaar ouder is, en nog nooit een pedaalbox vervangen.

        Tenzij je elke dag op een bakplaat parkeert is het verhaal van de garage dat deze vervangen moet worden vanwege de opwarming van de aarde complete nonsense. Als jij geen klachten had over de pedalen is hier niets mee aan de hand, en al helemaal niet door klimaatverandering. Ik zou als ik jou was een second opinion halen bij een ander bedrijf.

        Remschijven en -blokken kan overigens goed na 4 jaar, zeker bij veel stadsgebruik. Maar pedaalboxen vervangen vanwege klimaatveranderingen niet.

        Succes! :thumb

        #18058282
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Lijkt me vreemd inderdaad. Die dingen gaan echt niet zomaar stuk, tenzij je in een oven parkeert…

          Wat wel kan, is dat de rembekrachtiger kaput it. Dat gebeurt wel een enkele keer vaker. (wegroesten, lek raken, etc)
          Maja, dan hebben we het over een auto van b.v. 10 jaar… Bij een 2008 modelletje lijkt ook dat me erg vreemd…

          #18058283
          Stornie
            Lid sinds:
            8 November 2009

            Het schijnt dat meerdere Corsa’s van de D serie van 2006 en ouder problemen hebben met de remmen bij warm weer.
            Het pedaalblok dient dan inderdaad te worden vervangen.

            Meld je anders eens aan op Corsa-d-drivers en zie onderstaand topic. Een Belgisch forumlid krijgt de volledige reparatie betaald door Opel na een mail aan Opel België.
            http://www.corsa-d-drivers.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=2877″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Groeten Roel

            #18058284
            Bug Killer
              Lid sinds:
              29 March 2008

              komt vaker voor… heb op mn werk den al een stuk of 4 pedaalboxen vervangen icm remschrijven, blokken en remsegmenten achter…. is wel een duur geintje maar komt nu wel een verbeterd type in…

              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

              #18058285
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Ik ga met de dag meer en meer en meer en meer en meer houden van mn oude astra f en corsa a king:

                #18058286
                Sylvieke
                  Lid sinds:
                  20 August 2012

                  Ik had wel al opgemerkt als ik mijn pedaal indrukte, dat dit moeilijk ging en hard aanvoelde. Doe elke dag autostrade, zeer weinig stadsverkeer en had mijn schijven en remblokken al na 2 jaar vervangen.

                  @Stornie
                  /Roel. net gecheckt. Super bedankt. Eens een mailtje sturen naar Opel Belgium. En wie weet, valt het nog onder garantie.

                  Super, dank u voor alle reacties

                  #18058287
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    vreemd verhaal.
                    zwaarder remmen kan ook vocht in je remvloeistof zijn.

                    auto’s worden er niet beter met al die elektra. wanneer worden er auto’s gebouwd die niet roesten, geen problemen hebben, goedkoop en licht zijn, met alle luxe, en toch veilig en licht in gewicht???

                    ben toch blij met mijn corsa b met airco, klein, licht, zuinig, precies genoeg luxe (airco) goedkope onderdelen en onderhoud (sloop staan er genoeg)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.