Help! Opzoek naar een onderdeel

Forumindex Forums Modellen Corsa Help! Opzoek naar een onderdeel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347714
    Driversjonnie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 December 2016

      Beste opel liefhebbers!

      Ik heb een vraag wat betreft een opel corsa b met motorcode C1.4SE.
      Ik ben opzoek naar een onderdeel van de stuurbekrachtiging nummertje 90473856. Betreft een leidingkoeling die voor je radiateur langs loopt. Ik ben al bij de opel dealer geweest en die heeft gekeken in de databank van opel nl, ze zijn er nergens meer en worden ook niet meer gemaakt?. Heeft iemand toevallig dit onderdeel liggen, of weet iemand een corsa te staan op een sloop rond Utrecht?
      Of weet iemand of ik het misschien wel of ik er 1 kan gebruiken uit een ander model?

      Met vriendelijke groet

      Sjon

      #18347736
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Ik denk dat alle B Corsa’s met hydraulische stuurbekrachtiging zo’n leiding hebben, in ieder geval de 8 kleppers zoals de C14NZ en de latere X14SZ.
        Misschien heb je hier wat aan: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/15/461/4387/20866/

        Edit: misschien zit ik er toch naast, mijn Corsa waar oorspronkelijk een X14SZ in lag heeft het bovenste systeem wat in de link staat, dus met een leiding die niet voor de radiateur langs loopt.

        Groet,

        Jasper

        #18347754
        Driversjonnie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 December 2016

          In de link gaat het om onderdeel nummer 11. En heb me al laten vertellen dan alle corsa b en tigra met hydrologischestuurbekrachtiging deze koelleiding hebben. Maar de opel dealer zei me ook dat ik een koperen leiding voor langs kan buigen(koper geeft warmte goed af) en dan met pijpfittingen weer kan aansluiten op het systeem. Aangezien de druk toch niet zo supergroot is en het max rond de 50 graden wordt. Gewoon vervelend dat ze die onderdelen niet meer maken. Ik ga morgen even wat sloopbedrijven langs hopelijk vind ik er nog 1 in redelijke staat!

          #18347757
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Dat alle Corsa B’s met hydraulische stuurbekrachtiging deze koelleiding hebben klopt dus niet, zoals ik al zei, die van mij niet. Op de sloop zul je dus even moeten zoeken.

            Succes!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.