HELP! Opel Astra G motor maakt tikkend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra HELP! Opel Astra G motor maakt tikkend geluid

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368509
    Dverh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 September 2019

      Hallo allemaal.

      Ik heb een probleem met mijn 2002 Opel Astra G 2.2 Bertone cabrio. Vorige week begon de motor te tikken (zoals je kunt horen in deze video: https://jmp.sh/cxJ7rOR). Toen de anwb gebeld, die checkte de olie (was goed) en zei meteen al dat het te maken had met een losse distributie / timing ketting . Deze ketting is echter 60000 km geleden vervangen geweest, dus lijkt mij een beetje raar.

      Daarna naar een garage gegaan, maar de monteurs daar vertelden mij dat de motor total loss was door te weinig olie. De motor zou vervangen moeten worden wat mij €1700 zou gaan kosten. Aan de hoge kant gezien de waarde.

      Ik vraag mij alleen heel erg af wat nou de oorzaak / oplossing kan zijn van dit probleem. Iemand suggesties? Thanks !

      #18368546
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Filmpje werkt niet!

        #18368725
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          De oorzak van het tikken is met te weinig olie rijden. De kettingmototen van opel zijn daar zeer gevoelig voor.

           

          Oplossing (als hij verder goed loopt) een nieuwe ketting en spanners monteren.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.