Help! motor met originele startonderbreker

Forumindex Forums Modellen Astra Help! motor met originele startonderbreker

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268568
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      hallo,

      ik heb een astra van 95 zonder ingebouwde startonderbreker

      en heb een motor met ecu kabelboom en transponder dus startonderbreker (de vervangende motor wordt een x16szr)(of iemand moet een ECU hebben liggen zonder sleutelherkenning)

      of her moet zo zijn dat als ik de Ecu er zo inprikt dat hij zo start omdat heel die bekabeling niet in de auto zit

      wie o wie kan mij hiermee helpen :hmmz
      met het verlossende antwoord

      #18256997
      Ray2712
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 June 2009

        Heb je ook een sleutel die bij de transponder hoort?

        #18256998
        GOGOGO_1555
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          erger nog heb een complete auto staan

          met alles erop

          #18256999
          Ray2712
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2009

            Die (nieuwe) x16szr ECU kun je niet zomaar gebruiken als je geen transponderring met bijbehorende sleutel in die auto hebt, aangezien de startblokkering ook in de ECU verwerkt zit.
            Of ik begrijp je verkeerd. Je kan natuurlijk een motor vervangen door eenzelfde motor zonder ECU en alles mee te vervangen.
            Maar als je alles van de donor op de andere auto overbouwt, moet dat geen probleem zijn lijkt mij.

            #18257000
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Eigen kabelboom een ecu behouden op nieuwe motor of de ecu opsturen naar een bedrijf wat het eruit kan schrijven. Kan gewoon stuur maar een pm naar ramswa hier op het forum.

              #18257001
              GOGOGO_1555
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                alvast bedankt :thumb

                #18257002
                Ray2712
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 June 2009

                  @Haasje17 wrote:

                  Eigen kabelboom een ecu behouden op nieuwe motor of de ecu opsturen naar een bedrijf wat het eruit kan schrijven. Kan gewoon stuur maar een pm naar ramswa hier op het forum.

                  Dat gaat dus alleen als de oude motor ook een x16szr is. Dat kan je uit het verhaal niet opmaken.

                  #18257003
                  GOGOGO_1555
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    er hangt nu een X16XE in met een suprieur olie verbruik
                    en de x16szr heeeft 31.000 km gelopen

                    #18257004
                    Ray2712
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2009

                      Een x16szr motor (monopoint injectie) kun je niet aan een x16xe ECU (multipoint injectie) hangen en ook niet aansluiten op een x16xe motorkabelboom. Je zult dus het hele zaakje moeten overbouwen.
                      Dan zit je nog met je startblokkering. Makkelijkste en goedkoopste is om de transponderring van de x16szr rond je contactslot te monteren en de chip uit de sleutel van de x16szr in de buurt van je transponderring monteren (of gewoon in je eigen sleutel als dat gaat)

                      #18257005
                      GOGOGO_1555
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        dat die motorkabelboom anders is wist ik maar nu komt t
                        de kabel achter het dashboard daar heb ik niks zitten voor die ontvanger voor die transponder

                        (ook komt de brandstof pomp er ook nog bij van Multi naar mono)

                        maar ook daar heb ik al een oplossing voor

                        die draden moet ik er zelf bij prikken
                        hoe weet ik nog niet dat zie ik wel

                        #18257006
                        Ray2712
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 June 2009

                          Ik weet niet precies waar alle draden van die transponder heen lopen, maar kun je dat ook niet over zetten dan?

                          Heb ooit iets vergelijkbaars gedaan met een Omega motor. Daar zaten toen stuk of 7 draden aan die transponder, waarvan ik er maar 3 aan hoefde te sluiten; een massa, een geschakelde plus en een draadje naar de ECU. En toen werkte het al. Weet niet of je elektrische schema’s hebt?

                          #18257007
                          GOGOGO_1555
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            ik heb verder geen schema
                            van hoe en wat waar heen loopt

                            maar ik ga morgen eerst overleggen met mijn ouders mischien is het allemaal niet nodig

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.