help kvs kookt

Forumindex Forums Modellen Kadett help kvs kookt

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249390
    kadettcabrio89
      Lid sinds:
      6 April 2012

      Toennet een stuk van ongeveer 10km gereden. Na paar minuten kwam er meteen warme lucht uit de verwarming. Wat ik al erg snel vond ten opzichte van normaal. Na 10 km bij aankomst thuis nog wat met stationair draaiende motor in de auto gezeten.

      Daarna 1 keer sportief op en neer voor de garage gereden en begonnen met het in de garage zetten. Tijdens het omhoogrijden de garage in begon opeens het koelvloeistof temperatuur lampje te knipperen. Toen direct uitgezet en ik zag dat er kvs via het overdrukventiel eruit spoot. Ook kookte de KVS. Na de auto weer opnieuw op contact gezet te hebben begon opeens de fan te draaien, want toen het lampje aanging draaide hij niet. Normaal duurt het echt lang voor de auto op temperatuur is en heb ik nooit problemen. Koppakking is het ook niet, hij verbruikt niks van kvs en de kvs was schoon.

      Iemand ideeën ?? wat regelt de fan? de thermostaat? het is een 20ne 8v blok

      alvast bedankt!! :D :thumbup

      #18034527
      D.E
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2009

        Begin maar eens met het vervangen van je thermostaat…

        #18034528
        kadettcabrio89
          Lid sinds:
          6 April 2012

          Dat dacht ik al die ga ik dalijk even vervangen.. maar ik zette de auto uit en 1 minuut later weer op contact en toen startte de fan opeens. Maar er stond ook extreme druk op het reservoir dusja lijkt idd op thermostaat. En dat de thermostaat opeens opensprong

          #18034529
          Andreas.Berger
            Lid sinds:
            29 June 2004

            hangende thermostaat , denk ik ook, het beste vervangen voordat je meer ellende aan je kop hebt

            #18034530
            kadettcabrio89
              Lid sinds:
              6 April 2012

              Thermostaat vervangen, drukt nu na paar minuten Kvs eruit via het reservoir. Ik heb geen idee of het kookt op.dat moment maar de fan was nog niet aangeslagen, zo ver ben ik niet gekomen of er is toch iets kapot nog. De fan slaat wel aan als ik hem rechtstreeks doorlus. De fan is dus niet kapot. Misschien thermoschakelaar?

              Iemand ideeën?

              #18034531
              kadettcabrio89
                Lid sinds:
                6 April 2012

                Vandaag weer geprobeerd.. thermoschakelaar vervangen maar fan slaat niet aan. Daardoor looopt het kvs niveau omhoog en gaat dan overlopen, zodra ik de fan dan handmatig aan laat gaan zakt het niveau.

                Ik snap er niks van.

                #18034532
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  even het systeem op druk laten zetten. Of er zit lucht in, of er is wat meer aan de hand…

                  #18034533
                  kadettcabrio89
                    Lid sinds:
                    6 April 2012

                    Ja dat zou inderdaad kunnen, lucht hoe krijg ik dat er het makkelijkste uit? Dop open laten staan lange tijd werkt niet . Of inderdaad koppakking. Maar wat is de makkelijkste test daarvoor? Olie heeft geen witte drap, bougies niet vuil, kvs schoon, slangen worden niet meteen na starten hard,

                    #18034534
                    saluma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 November 2010

                      Is je dop wel goed op je tankje?Daar zit toch ook een ontluchting op/in?

                      #18034535
                      kadettcabrio89
                        Lid sinds:
                        6 April 2012

                        Gister weer ermee bezig geweest. Gister ging na een tijd kloten de fan aan enproblemen een paar kunnen rijden. Misschien is het toch de dop waardoor hij druk aflaat

                        #18034536
                        kadettcabrio89
                          Lid sinds:
                          6 April 2012

                          probleem is opgelost. Eerst bleef de thermostaat hangen waardoor kvs in de dop met overdruk ventiel eruit spoot. Vervolgens sloeg de fan niet meer aan en dit kwam door lucht in het systeem en een slechte sensor.

                          #18034537
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Precies, als de fan aanslaat dan moet er al heet water in de radiateur gekomen zijn, en dan is de thermostaat dus wel degelijk open. Dan deed hij dat waarschijnlijk te laat. De korte kringloop door de verwarming sluit namelijk de radiateur nog geheel uit, tot de thermostaat opent. De thermoschakelaar voor de fan zit pas aan het eind van de cyclus door de radiateur.

                            Als koelvloeistof gaat koken praat je al over meer dan 110 graden celsius, want door de druk wordt het kookpunt verhoogt. Is dus een serieus probleem!

                            Mooi dat het opgelost is!

                            #18034538
                            kadettcabrio89
                              Lid sinds:
                              6 April 2012

                              Ja koken kan in niet bevestigen meer eerder dat de koelvloeistof steeg in het reservoir en dan overliep. Maar het klopte totaal niet en hierdoor ging alle Kvs eruit en als ik dan alles gevuld had, was de kvs eerder heet dan dat de lucht eruit was en de fan dus kon aanslaan.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.