Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP Ik glij alle kanten op! met winterbanden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2011 om 16:23 #17774344
Mja helaas, het ontbreekt de Nederlander tegenwoordig aan zelf nadenken en verantwoordelijkheid nemen. Alles ligt aan een ander en als het fout gaat dan kwam doordat de ander een fout heeft gemaakt. :thumbdown
23 november 2011 om 17:08 #17774345zo is het al jaren in nederland.
en dat je met dit weer slecht grip hebt klopt hoor. zelf nu ook ondervonden.
ik heb ze er nu ook 2 a 3 weken onder. geeft ook wel een hoop lol. in zn 2 de rotonde nemen, dan ineens vol gas, slip, slip slip. al dat jeugd in die golfjes bang maken :jerryof bij het stoplicht even wegrijden, koppeling op laten komen, dan met 5km per uur vol op het gas :wors spin spin spin.
ach, dan lijkt zo’n 1.6 8v nog wat.
dit overigens maar deze 2 keer gedaan toen ze er net onder zaten. heel soms mag je toch een beetje het kleine kind uithangen toch?? :angel
rij nu lekker rustig. doe ik vrijwel altijd wel.23 november 2011 om 19:37 #17774346@RISL wrote:
Het is altijd leuk als ik terugkom van duiken. Moet dan door een verkante bocht op de snelweg en midden in die bocht zit een hobbel. Je moet daar wel serieus voor remmen anders springt de achterkant weg en ga je achteruit de vangrail in (gebeurt regelmatig daar). Maar met dat zware duikspul achterin, kan ik er gewoon met 130+ doorheen.
Alleen jammer dat de bestuurder van het golfje of bmw’tje achter je gaat lopen duwen en dan z’n auto total-loss rijdt…(heb dat nu dus twee keer gehad, één BMW 530d en één Golf 5 GTI). Gelijk maar remmen en kijken of die kerel achter het stuur nog heel is na achteruit met 130 de vangrail in te gaan. Kost me iedere keer een hoop tijd, dus ik doe het eigenlijk niet meer als iemand denkt te kunnen racen in die bocht ;)
Maar kijk er nu al weer naar uit!
Hahah heerlijk! Als ik had geconstateerd dat hij zelf geen letsel had, zou ik hem wijzend kei hard in z’n gezicht uitlachen :jerry
vorig jaar ook z’n nissan qasquaaieiueeir 4×4 ding die even stoer kwam inhalen in de sneeuw. 500 meter verderop lag ie in de berm.. kon t niet laten om even de claxon te aaien :angel
Ik leg mijn winterbanden er alleen onder als ik de bergen in moet. Anders, gewoon rustiger rijden. 5 minuten eerder je bed uit kan geen kwaad.
23 november 2011 om 19:44 #17774347tja, dat iemand stoer doet in het verkeer iis zijn probleem. en zou ook wel een grijns op mn gezicht hebben.
alleen als het wel ernstige gevolgen heeft, dat de beste stoere man in een rolstoel komt, of overlijd, laat hij misschien wel 2 kinderen achter en een vrouw. sta jij met je opel zo’n man uit te lachen…… das pas stoer.iedereen doet wel eens mans of stoer. bij sommige die hun auto kennen gaat het goed, iemand met minder gevoel kan een foutje maken. moet je die daar dan op afrekenen?
wel een beetje denken om de mede mens he :vertag
23 november 2011 om 19:52 #17774348@ Tusk, zoals die mannen werden afgevoerd, dan sta je echt niet meer te lachen hoor.
Je staat 112 te bellen en te vertellen dat je dringend een ambulance nodig hebt, omdat die man zo’n last van z’n rug heeft en z’n benen niet meer voelt, terwijl er benzine/diesel onder de auto uitloopt en er van alles staat te dampen en te roken.Is echt niet leuk, het kost een hoop tijd, je moet de politie een hoop vertellen, je moet de brandweer (dat waren beide keren gelukkig kennissen van me) voorzien van informatie terwijl ze die auto’s open knippen, ga zo maar door.
Overigens is het daar iedere maand wel raak, in meer of mindere mate. De meesten komen weg met wat blikschade, anderen kunnen dus per ambulance worden afgevoerd.
23 november 2011 om 19:57 #17774349@DMLB ceo wrote:
Goedemorgen,
Ik heb voor het eerst winterbanden gemonteerd.
Michelin Pilot Alpin’s ( tweedehands setje met ruim profiel)
Bij stevig wegrijden heeft mijn Astra G 1.6 8 klepper automaat 9/10 keer wielspin.
Had ik met mijn semi-slicks zomer banden niet!
Ook in de bochten glij ik redelijk vaak, is dit normaal op winterbanden dat ik zo weinig grip heb?
Ik moet er uiteraard bij vermelden dat ik het glijden in de bochten heel vaak uitlok door hard erin te komen.Wat noem jij ruim profiel? als er minder dan 6 mm. op zit doen ze veel minder hun werk dan een zomerband met 6 mm.En je moet niet zulke brede winterbanden nemen[205 is wel heel breed]en hoe oud zijn ze? want het compound van een winterband word harder naar verloop van jaren. Normaal gesproken heeft een goede winterband bijna net zoveel grip[omdat het compound veel zachter is] dan een zomerband, afhankelijk van de buitentemperatuur.Een winterband met een buitentemperatuur van boven de 7 graden heeft veel minder grip dan onder de 7 graden, en boven de 7 graden slijt de winterband eens zo hard. En normaal gesproken maakt Michelin hele goeie [zomer]banden maar met de winterbanden blijven ze toch een beetje achter.
23 november 2011 om 20:11 #17774350Lees:
@Tusk wrote:Als ik had geconstateerd dat hij zelf geen letsel had
het zijn altijd bmw’s, audi’s en golfjes die zitten te kleven. Zelfs als je zelf al 140 rijdt.
Dan vind ik het ‘net goed’ als ze hun auto in de prak rijden. Uiteraard wens ik niemand letsel toe!23 november 2011 om 20:12 #17774351@RISL wrote:
Het is altijd leuk als ik terugkom van duiken. Moet dan door een verkante bocht op de snelweg en midden in die bocht zit een hobbel. Je moet daar wel serieus voor remmen anders springt de achterkant weg en ga je achteruit de vangrail in (gebeurt regelmatig daar). Maar met dat zware duikspul achterin, kan ik er gewoon met 130+ doorheen.
Alleen jammer dat de bestuurder van het golfje of bmw’tje achter je gaat lopen duwen en dan z’n auto total-loss rijdt…(heb dat nu dus twee keer gehad, één BMW 530d en één Golf 5 GTI). Gelijk maar remmen en kijken of die kerel achter het stuur nog heel is na achteruit met 130 de vangrail in te gaan. Kost me iedere keer een hoop tijd, dus ik doe het eigenlijk niet meer als iemand denkt te kunnen racen in die bocht ;)
Maar kijk er nu al weer naar uit!
dus jij denkt dat een doodgewone simpele astra coupé die in mijn ogen ook nog te hoog op zijn poten achter staat vaster op de weg plakt dan een dikke 530D???
keep on dreaming
23 november 2011 om 20:19 #17774352weet ik wel zeker, bmw heeft achterwielaandrijfing wat gewoon *** is met kouder en vochtig weer.
dus e, waltwalt, beetje bij de les blijven he, had je kunnen weten :vertag23 november 2011 om 20:36 #17774353@robert_corsa wrote:
weet ik wel zeker, bmw heeft achterwielaandrijfing wat gewoon *** is met kouder en vochtig weer.
dus e, waltwalt, beetje bij de les blijven he, had je kunnen weten :vertagik zeg….met 130 de bocht inrijden zonder gas te geven..wedden dat die bmw harder plakt dan die astra…wel 1630 kilo he die bmw tegen 1160 van een coupeetje 1800tje
23 november 2011 om 20:41 #17774354weet ik nog niet zo net.
bmw weegt 1500kg. de auto wilt altijd rechtuit. door zijn eigen gewicht. als je dan een nat wegdek hebt, gaat de astra er makkelijker doorheen hoor.
buitendat, is een bmw 530d niet gemaakt om even lekker mee te planken door de bocht.
is een rijders auto.23 november 2011 om 20:50 #17774355elke auto is een rijdersrsauto..ik zeg alleen dat die bmw aan de grond geplakt zit..en btw 1630 kilo weegt een oud model 530d..en nieuwe model zwaarder….hoe zwaarder hoe fijner die plakt op het wegdek
23 november 2011 om 20:56 #17774356hoe zwaarder hoe slecht dus. door zijn gewicht wil de auto rechtuit gaan he.
heb jij brommer gereden? met 80 kan jij ook niet haaks om de bocht.ga jij maar me je 1630kg rijden door een haakse bocht, pak ik mn mini wel (de oude) zo’n verlaagd ding. daarmee kan je haaks door de bocht.
laag gewicht, laag bij de grond, makkelijker de bocht door te krijgen.
bmw, hoog gewicht, achterwielaandrijving, je zal in mijn buurt komen, maar ik blijf je voor met mijn mini 1.0:P23 november 2011 om 21:05 #17774357Juist robert_corsa :thumb :thumb
Waltwalt500 gaat weer eens onzin verkopen als hij er weer niets vanaf weet. Moddergooien, dat kan hij goed! Ben die gast zo beu. En mij allemaal beledigen in pm’s, daar mag je ook mee stoppen. Heb eens wat oude topics van je teruggelezen en ik zie wel dat je dat bij meerdere forumleden doet in topics. Even de stoere, anonieme jongen uithangen op een forum….wat een aanfluiting voor dit forum ben jij!
Als je even goed gelezen had, had je gezien dat ik zei dat midden in die bocht een flinke hobbel zat waardoor de auto omhoog springt. Er is ook niets voor niets aangeraden om 60 te rijden.
Mijn auto springt ongeladen ook een heel eind omhoog (ben er zelf ook al eens bijna de vangrail ingegaan), maar met een zware gastank en twee sets duikspullen boven de achteras niet meer. M’n auto weegt dan echt een stuk zwaarder, denk ruim 1500 kg.
En dan zo’n BMW die denkt dattie er in de binnenbocht voorbij kan en veel gas geeft, die gaat gigantisch hard achteruit de vangrail in na die hobbel.
P.s. vanaf nu reageer ik niet meer op je posts en pm’s, vind ik zonde van m’n tijd.
23 november 2011 om 21:51 #17774358Ik rij al weken met 2e seizoen sneeuwbanden op de a6 quattro van mn pa. en die grippen beter dan de zomerbanden die erop zaten. Ding is niet aan het glijden te krijgen :) niet in bochten of by remmen.. maar ja… De QUattro is ook erg goed. :D En ze weegt 1740 kilo ofzo. Toch geloof ik heilig in dat als het echt gaat sneeuwen of glad wordt jullie er wel tevreden mee gaan zijn. En de ts vergelykt het ook met semi slicks zomerbanden ;) lykt me niet geheel eerlyk :)
Edit: shit hele pagina 2 gemist… Whitey legt het erg goed uit ;) wat overigens ook al honderd keer is gezegd :) maar de anti winterbanden mensen vallen graag in herhaling en luisteren erg slecht. verder best off topic ;) :jerry
23 november 2011 om 21:57 #17774359Nou, semi-slicks, later beschrijft hij ze als ver afgesleten zomerbanden.
Semi-slicks zijn nog wel een stuk zachter, dan heb je echt veel grip!24 november 2011 om 01:11 #17774360Toyo PROXES 888. :wub Zo als je dan denk dat je grip hebt met gewonen banden weet je nog niks. Ik heb eens een dagje gereden met die dingen, das asociaal veel grip. Koni’s op hard gezet, niervergruizend maar damn het leek wel een kart zo strak. :agent
25 november 2011 om 20:50 #17774361Mijn Broer reed met zijn Circuit katloze peug 205 1.9 16V (MI-16 voor de kenners) het loopvlak van de toyo 888 eraf…
Willem
28 november 2011 om 14:20 #17774362Kan aan mij liggen maar het is net of ik nu na twee weken meer grip heb ofzo, kan het zijn dat het rubber een beetje stug is na het lange liggen en dat dat beter word als ze bellast zijn geweest door het rijden? Eerste paar dagen was echt glibberen en bij minste geringste greep abs in, nu ist redelijk normaal. :wtf
28 november 2011 om 15:19 #17774363Ik heb nergens last van, dan ben ik natuurlijk wel een zondags rijer.. ( dan lijdt de astra minder) :thumb
1 december 2011 om 20:04 #17774364Net een uitwijkmaneuvre in de regen gehad met m’n winterbanden, voorganger zag na de bocht parkeerde auto over het hoofd en ik volgde m’n voorganger.. Ik had het idee dat m’n Michelin Alpine’s (185/60 R14) het beter deden dan mijn Michelin zomerbanden (185/65 R14)… Alleen de remweg is nu nog iets langer op droog wegdek (13 graden).
3 december 2011 om 20:11 #17774365Heb ook nog nergens last van, mijn Voertuigen gaan pas op de winterbanden, als het weer dat nodig acht.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.