HELP: Astra g Cabrio

Forumindex Forums Modellen Astra HELP: Astra g Cabrio

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354693
    Jesper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2018

      Beste mensen,

       

      ik vond het beginstuk van het dak wat stroef omhoog gaan, dus ik heb met mijn domme kop WD40 bij de haken waarmee het dak vergrendeld wordt gespoten. Gevolg: nu loopt hij nog veel stroever. Logisch: WD40 verdrijft vet.

       

      Wie is bereid me tegen een vergoeding te helpen om de boel opnieuw in te vetten? Ik denk namelijk dat het daksysteem het niet leuk vind om zonder smering te zitten. Maar ik kan zelf niet achter de kunstof ‘kap’ komen. Ik woon in Nijmegen.

       

      alvast hartelijk dank!

       

      #18354723
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        om er bij te kunnen moet je de 4 schroeven aan de voorzijdfe van de kap los halen

        en de 9 schroeven die tussen de binnen bekleding en de sierkap zit, deze zijn bereikbaar door het dak half open te zetten en dmv een vuistje(kleine dikke schroevedraaier) de schroeven eruit te halen.3 verborgen schroeven

        1 advies reviseer je sluit haken gelijk mee  indien er scheuren in het kunstof frame zit anders kun je het nog een keer demonteren.

        ik heb zelf 1 set over, omdat ik een cascada heb gekocht en de sluithaken niet meer reviseer.

        4 sluitenhaken zijn niet fris meer

        het gaat om het gedeelte met waar het wormwiel doorheen loopt :scratch:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.