Help! Achterasvragen!

Forumindex Forums Modellen Ascona Help! Achterasvragen!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266629
    Small Sexy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Geachte heren,

      Deze laatste paar weken ben ik hard bezig mijn veerschotels van de achteras te vervangen. Echter is er een probleem, de achteras van mij is 55.5 MM dik. (1200 S motor)

      De enigste veerschotels die ik kan vinden op internet zijn voor dikkere assen: 1,6s en hoger. Ik had een setje veerschotels van iemand kunnen krijgen maar merk nu dat die voor een dikkere as zijn. Nu was ik aan het kijken voor de veerschotels van een C-kadett maar weet niet zeker of ze passen op mijn B-ascona.

      Heeft iemand informatie over deze veerschotels of waar ik ze kan krijgen? eventuele gehele assen is ook prima.

      met vriendelijke groet,
      Sjupke`

      #18240112
      Tiedo
        Lid sinds:
        7 December 2008

        een 1.6N heeft ook een kleine achteras

        #18240113
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Zaag het onderste uit de veerschotels en las daar het onderste van de nieuwe in, veel mooiere oplossing als complete overzetten

          #18240114
          Small Sexy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Het is inmiddels al gelukt. Echter mag roestschade van een veerschotel niet gerepareerd worden voor de nederlandse APK. Scheuren repareren zijn wel toegestaan..

            Dan weet ik gelukkig dat ik in de toekomst rekening moet houden met een kleine as, 1.6N of kleiner

            #18240115
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              @Small Sexy wrote:

              Echter mag roestschade van een veerschotel niet gerepareerd worden voor de nederlandse APK.

              Netjes afslijpen, tectyl er over en vervolgens met een hand vol droge modder of zand er onder door en geen keurmeester die het weer ziet :angel

              #18240116
              FX-26-PN
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2014

                Wat het oog niet ziet, is er niet. Idd soms gewoon even creatief zijn. Zolang je zelf weet dat t veilig is… :thumb

                #18240117
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  gewoon netjes aflassen dan de las weer vlak/glad slijpen en netjes in de verf

                  dan is het weer net zo sterk als origineel
                  en zelfs geen steekproef controleur die het ziet

                  modder op een pasgespoten as gooien
                  was wel t laatste wat ik wou :jerry :jerry :jerry

                  #18240118
                  Small Sexy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Het is al gefixed.
                    De schotels van een Manta GSI as boden uitkomst. Een heel klein stukje erbij gezet omdat ie net niet paste. vervolgens netjes afgeslepen enz.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.