help 2.0 start niet meer. Hij loopt!!.. topic kan dicht

Forumindex Forums Techniek Cih help 2.0 start niet meer. Hij loopt!!.. topic kan dicht

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255396
    Lukko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2005

      de 2.0 in mijn manta heeft het altijd goed gelopen . en ben hem nu aan het terug op bouwen en nu doet nu slaat ie niet meer aan.

      even voor alle duidelijkheid ik heb de motor er niet uit gehaald. 4 weken geleden deed ie het gewoon nog.

      de startmotor gaat rond. alleen hij slaat niet aan.
      wat ik allemaal al gedaan heb en vervangen


      brandstof relais heb ik vervangen door een nieuwe. zodra je gaat starten gaat de brandstof pomp aan. dus dat klopt allemaal. hij krijgt gewoon benzine als ik start

      bougies vervangen vonken alle 4 goed ook getest.
      rotor en verdeelkap en contact puntjes zijn vervangen alles vonkt goed.

      dan heb ik gelezen hier op het forum dat er nog al vaak is mis mee is met die groene draad van de ontsteking. die gaat na je computer toe. die heb ik al een keer buitenom gelegd een test draadje toen deed ie nog niks. nu las ik ook iets van een toerenteller? die zat er bij mij niet in. maar heb wel nu zo`n ander dashboard erin gezet en toen starten die ook gewoon nog.

      ik heb inmiddels al een andere computer erin gehad. nog geen resultaat
      ik heb de stekkers los getrokken op de injectoren daar komt overal gewoon 12volt op. op alle 4

      ik heb inmiddels alle extra dingen allemaal losgehaald zoals radio dashboard enz. ik weet niet of het er wat mee te maken heeft . maar dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten
      het is in ieder geval heel vreemd. ineens doet ie het niet meer.
      heeft iemand voor mij de oplossing?

      #18106914
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        bougie kabels 180 graden verdraaid ??

        dus allemaal 2 plekken opschuiven?

        #18106915
        Lukko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2005

          @ghanz, nee ook al geprobeerd. de ontstekingsvolgorde is ook goed. we komen er niet aan uit :swear

          nog iemand tips? woont er niemand in de buurt van tilburg?

          #18106916
          darknight2003
            Lid sinds:
            25 July 2012

            Ja ik woon in de buurt van tilburg :P, Naja dichter bij rijen dan bij tilburg, maar hij vonkt en hij spuit ook in dus?
            en de motor slaat ook gewoon rond?
            Ik zou voor de zekerheid toch maar even compressie meten..

            Zit er trouwens een startonderbreker tussen :D? of ooit tussen gezeten?

            #18106917
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Vergelijk het relais eens met het oude relais, controleer eens of de pootjes allemaal op de zelfde plek zitten. Hier wil wel eens verschil in zitten.

              Verder alle stekkers nog wel vast? En dan met name die van de lmm en van de gasklep positie sensor.

              #18106918
              darknight2003
                Lid sinds:
                25 July 2012

                Heb je trouwens de verdeler kap wel op de juiste positie terug gezet na het vervangen? Als deze niet goed staat kan het ook zijn dat hij niet aanslaat!! Als hij wel rondgaat maar hij vonkt niet op t juiste moment slaat hij natuurlijk ook niet aan. We zullen woensdag zien of we m aan de praat kunnen krijgen. I hope so:-)

                #18106919
                Lukko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2005

                  @freestyler ja heb dat relais in de winkel vergeleken . Precies hetzelfde. En die stekkers zitten er goed op. Heb ook de draden gemeten komt ook stroom op. Maar misschien dat 1 van de 2 kapot is ? Maar dat moet dan zomaar ineeens zijn gebeurd ?


                  @darknight2003
                  . Ja ik hoop het ook dat je hem aan de praat krijg. Verdeelkap past maar op 1 manier maar kijk woensdag maar ben benieuwd

                  #18106920
                  darknight2003
                    Lid sinds:
                    25 July 2012

                    We zullen het zien morgen :D. Heb altijd al in een manta b willen zitetn (H) hahaha :P

                    #18106921
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      De massa kabels achterop het spruitstuk ook aangesloten?

                      #18106922
                      Lukko
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2005

                        @freestyler zal morgen even checken… maar heb daar niks los gemaakt.. kan het ook niet iets binnen in de auto zijn een draadje ofzo?

                        darknight2003 heeft woensdag ook meegekeken…

                        toen hebben we gezien dat de vonk wit/oranje was.

                        dus uiteindelijk een nieuwe bobine gekocht.

                        en helaas hij start nog niet :( ik heb nog niet gekeken wat voor kleur die nu vonkt… morgen effe kijken

                        iemand nog ideeen?nog iets wat ik kan vervangen? ik loop echt vast nu…

                        #18106923
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          Gaan de injectoren wel open? Maw, hoor je ze tikken?
                          Deze zijn massa geschakeld.

                          Dit kun je eenvoudig testen door de stekker los te halen, en er een losse stekker op te zetten, hier 12V op te zetten, en met de massa kabel of via een schakelaar aan massa verbinden, of de losse draad aan de massa tikken, dan zou je hem moeten horen tikken.

                          Controleer ook eens de verbindingen van volgende stekkers:
                          – 3 polige stekker bij de kachel motor
                          – groen kabeltje bij de voet stekker van de computer (meet deze met een multie meter ook eens door naar de bobine, voor mogelijke kabelbreuk)
                          – massa kabel van het blok zelf nog genoeg contact

                          Zit er nog genoeg brandstof ip de tank? En wil hij wel lopen op remmenreiniger??

                          Ook moet er ergens op het net een controle lijst zijn voor LE-Jetronic, dan kun je met een multimeter en lampje je complete systeem na lopen.

                          #18106924
                          michel rekord e1
                            Lid sinds:
                            19 June 2012

                            heb je de ontsteking eruit gehad die lange pen waar de verdeler op zit mischien verdraaid met er in zetten?

                            #18106925
                            Lukko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 January 2005

                              dank je wel iedereen voor alle tips ! hij doet het weer. alle stekkers ingespoten met contact spray en in combinatie met een nieuwe bobine deed ie het weer. ..

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.