Forumindex › Forums › Techniek › Cih › help 2.0 start niet meer. Hij loopt!!.. topic kan dicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2013 om 12:49 #17255396
de 2.0 in mijn manta heeft het altijd goed gelopen . en ben hem nu aan het terug op bouwen en nu doet nu slaat ie niet meer aan.
even voor alle duidelijkheid ik heb de motor er niet uit gehaald. 4 weken geleden deed ie het gewoon nog.de startmotor gaat rond. alleen hij slaat niet aan.
wat ik allemaal al gedaan heb en vervangen
brandstof relais heb ik vervangen door een nieuwe. zodra je gaat starten gaat de brandstof pomp aan. dus dat klopt allemaal. hij krijgt gewoon benzine als ik startbougies vervangen vonken alle 4 goed ook getest.
rotor en verdeelkap en contact puntjes zijn vervangen alles vonkt goed.dan heb ik gelezen hier op het forum dat er nog al vaak is mis mee is met die groene draad van de ontsteking. die gaat na je computer toe. die heb ik al een keer buitenom gelegd een test draadje toen deed ie nog niks. nu las ik ook iets van een toerenteller? die zat er bij mij niet in. maar heb wel nu zo`n ander dashboard erin gezet en toen starten die ook gewoon nog.
ik heb inmiddels al een andere computer erin gehad. nog geen resultaat
ik heb de stekkers los getrokken op de injectoren daar komt overal gewoon 12volt op. op alle 4ik heb inmiddels alle extra dingen allemaal losgehaald zoals radio dashboard enz. ik weet niet of het er wat mee te maken heeft . maar dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten
het is in ieder geval heel vreemd. ineens doet ie het niet meer.
heeft iemand voor mij de oplossing?15 februari 2013 om 17:38 #18106914bougie kabels 180 graden verdraaid ??
dus allemaal 2 plekken opschuiven?
16 februari 2013 om 15:50 #18106915@ghanz, nee ook al geprobeerd. de ontstekingsvolgorde is ook goed. we komen er niet aan uit :swear
nog iemand tips? woont er niemand in de buurt van tilburg?
16 februari 2013 om 15:54 #18106916Ja ik woon in de buurt van tilburg :P, Naja dichter bij rijen dan bij tilburg, maar hij vonkt en hij spuit ook in dus?
en de motor slaat ook gewoon rond?
Ik zou voor de zekerheid toch maar even compressie meten..Zit er trouwens een startonderbreker tussen :D? of ooit tussen gezeten?
17 februari 2013 om 19:52 #18106917Vergelijk het relais eens met het oude relais, controleer eens of de pootjes allemaal op de zelfde plek zitten. Hier wil wel eens verschil in zitten.
Verder alle stekkers nog wel vast? En dan met name die van de lmm en van de gasklep positie sensor.
17 februari 2013 om 21:24 #18106918Heb je trouwens de verdeler kap wel op de juiste positie terug gezet na het vervangen? Als deze niet goed staat kan het ook zijn dat hij niet aanslaat!! Als hij wel rondgaat maar hij vonkt niet op t juiste moment slaat hij natuurlijk ook niet aan. We zullen woensdag zien of we m aan de praat kunnen krijgen. I hope so:-)
19 februari 2013 om 08:32 #18106919@freestyler ja heb dat relais in de winkel vergeleken . Precies hetzelfde. En die stekkers zitten er goed op. Heb ook de draden gemeten komt ook stroom op. Maar misschien dat 1 van de 2 kapot is ? Maar dat moet dan zomaar ineeens zijn gebeurd ?
@darknight2003. Ja ik hoop het ook dat je hem aan de praat krijg. Verdeelkap past maar op 1 manier maar kijk woensdag maar ben benieuwd19 februari 2013 om 17:45 #18106920We zullen het zien morgen :D. Heb altijd al in een manta b willen zitetn (H) hahaha :P
19 februari 2013 om 19:38 #18106921De massa kabels achterop het spruitstuk ook aangesloten?
22 februari 2013 om 21:56 #18106922@freestyler zal morgen even checken… maar heb daar niks los gemaakt.. kan het ook niet iets binnen in de auto zijn een draadje ofzo?
darknight2003 heeft woensdag ook meegekeken…
toen hebben we gezien dat de vonk wit/oranje was.
dus uiteindelijk een nieuwe bobine gekocht.
en helaas hij start nog niet :( ik heb nog niet gekeken wat voor kleur die nu vonkt… morgen effe kijken
iemand nog ideeen?nog iets wat ik kan vervangen? ik loop echt vast nu…
23 februari 2013 om 07:43 #18106923Gaan de injectoren wel open? Maw, hoor je ze tikken?
Deze zijn massa geschakeld.Dit kun je eenvoudig testen door de stekker los te halen, en er een losse stekker op te zetten, hier 12V op te zetten, en met de massa kabel of via een schakelaar aan massa verbinden, of de losse draad aan de massa tikken, dan zou je hem moeten horen tikken.
Controleer ook eens de verbindingen van volgende stekkers:
– 3 polige stekker bij de kachel motor
– groen kabeltje bij de voet stekker van de computer (meet deze met een multie meter ook eens door naar de bobine, voor mogelijke kabelbreuk)
– massa kabel van het blok zelf nog genoeg contactZit er nog genoeg brandstof ip de tank? En wil hij wel lopen op remmenreiniger??
Ook moet er ergens op het net een controle lijst zijn voor LE-Jetronic, dan kun je met een multimeter en lampje je complete systeem na lopen.
27 februari 2013 om 20:58 #18106924heb je de ontsteking eruit gehad die lange pen waar de verdeler op zit mischien verdraaid met er in zetten?
2 maart 2013 om 14:31 #18106925dank je wel iedereen voor alle tips ! hij doet het weer. alle stekkers ingespoten met contact spray en in combinatie met een nieuwe bobine deed ie het weer. ..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.