help 1.9cdti

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347807
    johnnyp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2014

      hallo allemaal
      , ik ben in bezit van vectra met 1.9cdti 16v motor 150.. kwam van de 1,9 8v jtd 130pk af, en vind dit maar langzaam vergeleken bij de 130. maar dat is van latere zorg.

      waar ik nu mee zit, de auto stottert houd in bij constante snelheid, erg vervelen en geen peil aan vast te knopen. als ik 100 rij, en me voet van gas moet halen en daarna klein beetje gas bij geeft gaat deze hobbelen/stotteren/inhouden. als ik gewoon gas geef is er niks aan de hand.. maar op rotondes ed kan je niet altijd gast geven.. en dan rijd het erg vervelend.

      al gedaan.
      egr schoongemaakt
      boost sensor schoongemaakt
      vacuum slangen vervangen, deze waren goed uitgedroogd en vertoonde scheuren
      nieuwe luchtfilter
      nieuwe olie
      nieuwe koppeling/vliegwiel

      nadat ik de egr/vacuum/boost sensor had schoongemaakt, leek de probleem bijna weg te zijn.. om een dag of wat later toch terug te keren.

      het rare is ook, de ene dag heb ik er meer last van dan de andere, en dan is het niet bepaald kouder/droger/warmen of wat dan ook. ik kan het probleem dus niet herleiden. auto is uitgelezen vertoont geen foutmeldingen.

      wat ik in de toekoemst ga doen, is egr/wervel/dpf weg halen… maar ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en er iets is wat ik over t hoofd zit.

      ik zal binnenkort maf sensor/gasklep schoonmaken kijken of dat helpt.

      hoor graag als iemand hier bekend mee is.

      #18347822
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        lucht in je aanvoerleiding?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.