Hoi Opel Forum,
Ik ben momenteel op vakantie (huwelijksreis) in Noorwegen, en sinds een paar dagen heeft onze Opel Combo Tour 1.6 uit 2002 kuren, minder vermogen en slechte reactie op het gaspedaal (ik kan pompend gasgeven en de motor reageert daar niet op). Gekke is dat met een koude motor het probleem vaak niet bestaat. Pas bij starten met warme motor vertoont de auto kuren. Hij is hier door de wegenwacht naar een Opelgarage gebracht, en die komt met de volgende foutcodes:
P0220
P1550
P0120
P0110
P0340
P0220
Dit wijst volgens de dealer hier op een kapotte gasklepsensor. Volgens hem is dit onderdeel in Noorwegen niet leverbaar, hij had zelfs nog nooit een z16se motor gezien! Nu heb ik wat gezocht op internet, en bij Z16SE motoren kan dit schijnbaar ook duiden op een kapotte ECU (de behulpzame Opel dealer in Nederland dacht ook direct hier aan) Na navraag blijkt die ecu in Zweden wel leverbaar, maar kost wel omgerekend 1200 pleuri (ex montage) en 7 werkdagen. Dat lijkt mij erg veel.
Nu dus de vraag: wat maken jullie van deze combinatie van foutcodes en is het mogelijk om een kapotte ECU uit te sluiten? (Ik laat als het niet de ECU is, de hele gasklep inclusief alles door mijn broer opsturen, en monteren door een lokale garage).
Wie heeft een idee en helpt onze huwelijksreis te redden?