Heleboel foutcodes, wat betekent dit?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Heleboel foutcodes, wat betekent dit?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346312
    Christiaan Hummel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2011

      Hoi Opel Forum,

      Ik ben momenteel op vakantie (huwelijksreis) in Noorwegen, en sinds een paar dagen heeft onze Opel Combo Tour 1.6 uit 2002 kuren, minder vermogen en slechte reactie op het gaspedaal (ik kan pompend gasgeven en de motor reageert daar niet op). Gekke is dat met een koude motor het probleem vaak niet bestaat. Pas bij starten met warme motor vertoont de auto kuren. Hij is hier door de wegenwacht naar een Opelgarage gebracht, en die komt met de volgende foutcodes:

      P0220
      P1550
      P0120
      P0110
      P0340
      P0220

      Dit wijst volgens de dealer hier op een kapotte gasklepsensor. Volgens hem is dit onderdeel in Noorwegen niet leverbaar, hij had zelfs nog nooit een z16se motor gezien! Nu heb ik wat gezocht op internet, en bij Z16SE motoren kan dit schijnbaar ook duiden op een kapotte ECU (de behulpzame Opel dealer in Nederland dacht ook direct hier aan) Na navraag blijkt die ecu in Zweden wel leverbaar, maar kost wel omgerekend 1200 pleuri (ex montage) en 7 werkdagen. Dat lijkt mij erg veel.

      Nu dus de vraag: wat maken jullie van deze combinatie van foutcodes en is het mogelijk om een kapotte ECU uit te sluiten? (Ik laat als het niet de ECU is, de hele gasklep inclusief alles door mijn broer opsturen, en monteren door een lokale garage).

      Wie heeft een idee en helpt onze huwelijksreis te redden?

      #18346314
      Super-Astra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2017

        P0220: kan ik niet vinden.

        P1550: Elektronisch gasklepsysteem – In noodmodus, WAARSCHIJNLIJKE oorzaak: Elektronisch gasklepsysteem, andere storingcodes.

        P0120: kan ik niet vinden.

        P0110: kan ik niet vinden.

        P0340: kan ik niet vinden.

        P0220: kan ik niet vinden.

        Op het eerste gezicht lijkt mij dit (door middel van de foutcode) ook een kapotte/vervuilde gasklep, maar kan dit helaas niet met zekerheid zeggen.

        De Z16SE is een doodgewone motor in combo’s van 2002.
        Kapotte ecu altijd op de sloop uithalen…..

        #18346315
        Super-Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2017

          probeer eens de ecu/module uit de noodloop modus te halen.

          #18346318
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Ecu defect 100%. Ik kan 1 2de hands stuk sturen naar Norway en kost niet 1200€, maar je moet deze ecu inleren op auto, met een opcom.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.