Heetlopende rem

Forumindex Forums Modellen Corsa Heetlopende rem

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219628
    croshok
      Lid sinds:
      23 April 2008

      Ik heb een linker voorrem die heet loopt.

      Nu heb ik gister even de remklauw uit elkaar gehaald en alles goed gangbaar gemaakt, want ik dacht dat dat het probleem was.

      Niet dus. Vandaag weer alles uit elkaar gehaald en nu ook gekeken op de zuiger te bewegen is. Met een waterpomptang kan ik de zuiger zo weer terug knijpen, dus lijkt mij het probleem verholpen.

      Even rijden en ….ja hoor niet meer heet. rondje afgemaakt en eenmaal thuis …..k@#$@^%$#@%$@ weer de velg heet.

      Iemand enig idee waar ik nu nog moet gaan zoeken????

      #17652517
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        heb je het zuigertje er al helemaal uit gehaald? en hele maal schoon gemaakt?

        alleen terug drukken doet het hem niet

        als je dat doet zet hem dan wel in elkaar met remolie op alle rubbertjes.

        #17652518
        croshok
          Lid sinds:
          23 April 2008

          Heb de zuiger er een behoorlijk stuk uitgehaald en alles zag er mooi blinkend en glimmend uit rubbertje weer netjes op zijn plek geduwd en even gekeken of alles mooi gangbaar was.

          Zoals ik al zei met een waterpomptang is de zuiger zo weer helemaal indeknepen. Dit zonder enorm veel kracht te moeten gebuiken. Gaat dan ook een stuk verder in dan het “werkgebied” (blokken zijn niet helemaal nieuw meer)

          Moest ook eerst een paar keer pompen om de zuiger weer tegen de blokken aan te laten duwen. Lijkt mij dat de zuiger dan voldoende “los”zou moeten zijn ??

          #17652519
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            zitten de montage bouten die door die pennen heen gaan goed is dat ook gangbaar en schuift dat goed door de remklauw ??????? als dat goed is en je klauw is gangbaar mag deze niet vast blijven tegen de schijf .

            #17652520
            croshok
              Lid sinds:
              23 April 2008

              De pennen zijn gangbaar. Met de hand eenvoudig heen en weer te schuiven. Samen met een ganbare zuiger zou je menen dat er niets meer vast kan lopen…. maar ja toch gebeurd het.

              Zou er in de hoodremcylinder iets fout kunnen zitten ???

              #17652521
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                Heb je um naderhand nog goed ontlucht, misschien dat er nog wat lucht in de klauw zit?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.