heerlijk zo’n x30xe in een vectra b2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum heerlijk zo’n x30xe in een vectra b2

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244506
    rabbitopc
      Lid sinds:
      31 July 2008

      is toch wel erg lekker rijden zo’n 3.0 in de vec. en de TC is ook wel handig met dit weer :wub .

      gister toch een fiat stilo abarth stront voor zijn ogen gereden :ass .

      nu nog een keer een groep a uitlaat eronder hangen dat zal ook wel een hoop schelen tov. de orginele uitlaat.

      #17963089
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        werkt idd prima die 210pk :thumb

        tc alleen nodig in combi met de winterbanden trouwens ;)

        #17963090
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Fiat Stilo abarth rijdt je ook het snot voor de ogen met een 2.5 V6, dat ios niet zo heel spannend

          een 330i zieken op de autobahn is dan een leukere sport (231pk – 300Nm en een fantanstisch Vanos systeem waardoor deze een brede powerband heeft).

          en die kan je al zieken met een Laag Compressie 3.0 V6 (niet in europa geleverde Y30SE motor) op X25XE programma (ongechipped) vermogen en koppel onbekend

          Oja, met goeie banden moet ik nog goed mijn best doen om wielspin te kreëren, de grip is werkelijk fantastisch bij mijn Vectra-B

          Met de wintersloffen heb ik wel makkelijker wielspin trouwens

          Willem

          #17963091
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Met een goede Astra GSI C20XE rijdt je een Stillo Abarth eruit, je hebt er geeneens een V6 voor nodig.

            #17963092
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @ Jerremy, een Astra-GSi C20XE zit ook vlotter op de 100 als een handgeschakelde Vectra-B 2.5 V6

              Net even nagezocht…

              De Stilo Abarth is op papier al trager dan:

              De Opel Astra-GSi 16V
              De Opel Vectra-B 2.5 V6 (handbak)

              heb even een vergelijking gemaakt.

              http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=29522&id2=7270&id3=11821&id4=21395″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              De Stilo Abarth kan je zelfs met een SAAIE Astra-G hatch 3deurs 2.2 16V in bejaarden uitvoering nog het leven zuur maken..

              Willem

              #17963093
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                ‘op papier’ en in werkelijkheid zijn echter wel 2 verschillende zaken. Ik hecht opzich niet veel waarde aan ‘op papier’ mits er rechten aan ontleent kunnen worden, maar dat is bij technische gegevens van voertuigen voor civiel gebruik in basis n.v.t.

                Nou is de vergelijking Astra – Stilo niet helemaal eerlijk, het scheelt bijna 150 kilogram, daarintegen is een Opel Vectra ook weer zwaarder dan een Stilo
                Maar goed, met een 3.0 vind ik het geen prestatie van formaat, (of wel niet zo heel verwonderlijk). Of je hebt echt een brakke 3.0 als het niet lukt of de
                Stilo motor is erg goed.

                #17963094
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Het is wat de fabriek opgeeft qua prestaties.

                  Daarna is het inderdaad afhankelijk van de staat van dienst, staat van onderhoud, en de Chauffeur kan ook een hoop doen uiteraard.

                  Nu willen veel Opels wel aardig in de buurt van de opgegeven prestaties zitten.. Verbruik buiten beschouwing gelaten.

                  en dat de stilo zwaarder is, ja, hij heeft ook 20pk meer, en 25Nm meer.

                  De Vectra heeft dan weer 9Nm meer als de Stilo.

                  Willem

                  #17963095
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Opels idd doorgaans wel. Presteren vaak beter zelfs nog dan op papier opgegeven, en de verbruik gegevens zijn ook realistisch. Tenminste in de voorliggende jaren dan.
                    Als ik AW nu mag geloven niet. Maar ja, bij het oordeel van AW over Opels (en andere merken) vind ik de objectivieteit ver te zoeken sinds men
                    draait op geld uit Leusden.

                    Met name itt veel andere merken die hoog opgeven, maar daar vaak niet aan komen. Voorzover ik weet zijn er een tijd terug ook boetes uitgedeeld aan bepaalde merken,
                    die rooskleurige cijfers opgaven, maar in de praktijk kwam men daar bij lange naar niet aan. Ofwel een vorm van misleiding en dwaling van de consument.

                    #17963096
                    rabbitopc
                      Lid sinds:
                      31 July 2008

                      een stilo heeft toch 180 pk iets meer als een standaart 2.5 v6 maar is wel een stuk nieuwer.

                      ik heb er k*t banden opzitten waardoor de tc zijn best moet doen als het geregent heeft iig.
                      daarom was het wel een prestatie om hem dik voor te blijven.

                      een astra gsi 16v is niet vergelijkbaar met een vectra v6 vindt ik die zal mijn vectra ook wel bijhouden zit zoveel gewichts verschil in.

                      #17963097
                      da skelterboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        het is zeker een snelle wagen maar ook een dikke wagen :thumb

                        #17963098
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          Een Stilo Abarth 20V heeft 170 pk, geen 180.
                          Daarbij zeg je eerst dat je een 3.0 hebt, en nu vergelijk je ‘m weer met een 2.5 v6 :???:
                          Astra 16V, o.k. Vectra A 16V, iets zwaarder (Vectra 2000) rij je ‘m er nog steeds uit.
                          Stilo mag wel nieuwer zijn, nieuw(er) betekent niet per definitie sneller of beter.

                          #17963099
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            @rabbitopc wrote:

                            een stilo heeft toch 180 pk iets meer als een standaart 2.5 v6 maar is wel een stuk nieuwer.

                            ik heb er k*t banden opzitten waardoor de tc zijn best moet doen als het geregent heeft iig.
                            daarom was het wel een prestatie om hem dik voor te blijven.

                            een astra gsi 16v is niet vergelijkbaar met een vectra v6 vindt ik die zal mijn vectra ook wel bijhouden zit zoveel gewichts verschil in.

                            De Astra blijft je gewoon GOED voor op de sprint, daarkom je met een standaard 2.5 V6 pas kijken als je rond de 180km/u zit, dan ga je de Astra weer goed voorbij

                            Vermogen en Koppel

                            Opel Vectra-B 2.5 V6 24V

                            Vermogen: 170pk bij 5800 tpm
                            Koppel: 230Nm bij 3200 tpm
                            0-100: 8,5 seconden
                            top 230km/u

                            Fiat Stilo Abarth 2.4 20v

                            Vermogen: 170pk bij 6000 tpm
                            Koppel: 221Nm bij 3500 tpm
                            0-100: 8,5 seconden
                            top: 221km/u

                            Opel Astra 2.0 16V 110KW GSi

                            Vermogen: 150pk bij 6000 tpm
                            Koppel: 196Nm bij 4800 tpm
                            0-100: 8,0 seconden
                            top: 215km/u

                            Willem

                            #17963100
                            rabbitopc
                              Lid sinds:
                              31 July 2008

                              nieuwer wil wel zeggen dat hij misschien een beter aangestuurde TC heeft en misschien een betere wielophaning zodat hij die 170/180 pk beter op de weg kwijt kan.

                              beter als die wielspin van mij iig.

                              wordt tijd voor winter bandjes :jerry
                              of iets minder gas geven :hmmz winterbandjes dus :D

                              #17963101
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                @rabbitopc wrote:

                                nieuwer wil wel zeggen dat hij misschien een beter aangestuurde TC heeft en misschien een betere wielophaning zodat hij die 170/180 pk beter op de weg kwijt kan.

                                beter als die wielspin van mij iig.

                                wordt tijd voor winter bandjes :jerry
                                of iets minder gas geven :hmmz winterbandjes dus :D

                                Ik heb een aantal Stilo’s in onderhoud, en daarvan is het onderstel qua Techniek minder als dat van de Vectra-B

                                Voor is het Gewoon Astra-G / Vectra-B vergelijk baar, Achter is nog eenvoudiger en slechter van constructie als de Astra-F / G

                                Willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.