Heerlijk die winterbanden….

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Heerlijk die winterbanden….

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215330
    stillekracht
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2007

      #17572209
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        origineel gepost door stillekracht

        heerlijk foto’s die wel werken:jerry

        edit: ze doen het:thumbup

        maarre…………snap um niet helemaal(tenzij je bedoeld dat ie winterbanden heeft maar er nix mee gedaan wordt):hmmz

        #17572210
        AstraElvis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 August 2007

          snap hem ook niet helemaal…..

          of ze zitten er wel onder maar de zafira doet het niet meer……

          of hij is te ver ingesneeuwd….

          #17572211
          RonaldH
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hij heeft een hapje genomen :D

            #17572212
            stillekracht
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2007

              Hahahahaha gewoon een mooi plaatje van de zapf in de sneeuw……

              Hier hadden we net een rit achter de rug van 250 km waarbij geheel Nederland vast stond en wij heerlijk genoten hebben van de grip.
              En toen we aankwamen bij ons “huisje” en de oprit geheel onder een dek van 30cm sneeuw lag, is het toch geweldig dat je zonder problemen, en zonder glij en glibber werk je door de sneeuw ploegt.

              En een ieder die beweerd dat winterbanden onzin zijn lullen uit hun nek !!

              #17572213
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                :thumbup king: of the road met winterbanden!!:angel

                origineel gepost door stillekracht
                Hahahahaha gewoon een mooi plaatje van de zapf in de sneeuw……

                Hier hadden we net een rit achter de rug van 250 km waarbij geheel Nederland vast stond en wij heerlijk genoten hebben van de grip.
                En toen we aankwamen bij ons “huisje” en de oprit geheel onder een dek van 30cm sneeuw lag, is het toch geweldig dat je zonder problemen, en zonder glij en glibber werk je door de sneeuw ploegt.

                En een ieder die beweerd dat winterbanden onzin zijn lullen uit hun nek !!

                #17572214
                RonaldH
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  das wel waar heb het echt gemerkt de afgelopen dagen

                  #17572215
                  Klanderman
                    Lid sinds:
                    29 March 2009

                    M’n ouders hebben sinds een paar weken ook winterbanden op de Antara en wat een verschil zeg!! Afgelopen zondag even getest:P Levert zoveel meer grip op. Je kunt gewoon op onze ijsbaan (lees: straat) volgas wegtrekken en je hebt nauwelijks wielspin. Mijn GTC zit constant in de tractioncontrol… De vierwielaandrijving zal natuurlijk ook wel behoorlijk werken:P Dus niet alleen winterbanden zijn GEEN onzin maar AWD is in deze weken ook erg prettig!

                    #17572216
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      winterbanden zijn zeker prettig.

                      Is jammer dat veel mensen er alleen overmoedig van worden en nodeloze risico’s meebrengen voor anderen en zichzelf.

                      Meeste ongelukken gebeuren in dit soort weersomstandigheden. En je raad het nooit!! Met mensen die winterbanden hebben geplaatst…… :wtf

                      Better safe then sorry.

                      Ook als je wintersloffen hebt gemonteerd rijdt rustig, als je glijd ben je niet te stoppen.

                      #17572217
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Mensen die door willen en niet kunnen omdat een of andere kloojo 15 voor ze rijdt, kan wel eens gekke dingen gaan doen he….

                        Tenminste dat zie ik om mij heen…

                        Kan ik er niet voorbij, kan ik er niet voorbij..

                        Overmoedig ben ik nooit.

                        zo was het bij ons bij zoetermeer richting de oprit een zooitje omdat ze TE LANGZAAM gingen en dus onvoldoede vaart hadden bovenaan bij het stoplicht te komen..

                        Hierdoor raakte de ”voorzichtige rijders” in paniek en stonden met volle toeren en doorlsaade wielen achteruit te glijden tot ze gestopt werden door hun achterliggers…

                        Rijden in de Sneeuw is eigen een combinatie van snelheid hebben en houden, geen abrubte bewegingen of remacties, en ver vooruit kijken!!!

                        en dus niet zoals de meeste, gewoon stugweg niet harder dan 10km/u gaan rijden.

                        daar krijg je ongelukken van namelijk.

                        Willem

                        #17572218
                        Opelkees
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 September 2007

                          winterbanden zijn zeker beter

                          maar voor die 3000km die ik per winter rij haal ik geen extra banden

                          #17572219
                          stillekracht
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2007

                            wat is nou 400 euro op je leven….. daarbij staan de zomerbanden 3000 km stil… dus slijten ze niet.

                            #17572220
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Tja, heb nu 2 nieuwe Vredestein Snowtrac 3’s op de vooras, echt een geweldige tractie!!

                              Mijn 5.5mm dikke Vredestein snowtrac 2’s zijn naar achter verhuisd..

                              Willem

                              #17572221
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door wim-v6
                                Mensen die door willen en niet kunnen omdat een of andere kloojo 15 voor ze rijdt, kan wel eens gekke dingen gaan doen he….

                                Tenminste dat zie ik om mij heen…

                                Kan ik er niet voorbij, kan ik er niet voorbij..

                                Overmoedig ben ik nooit.

                                zo was het bij ons bij zoetermeer richting de oprit een zooitje omdat ze TE LANGZAAM gingen en dus onvoldoede vaart hadden bovenaan bij het stoplicht te komen..

                                Hierdoor raakte de ”voorzichtige rijders” in paniek en stonden met volle toeren en doorlsaade wielen achteruit te glijden tot ze gestopt werden door hun achterliggers…

                                Rijden in de Sneeuw is eigen een combinatie van snelheid hebben en houden, geen abrubte bewegingen of remacties, en ver vooruit kijken!!!

                                en dus niet zoals de meeste, gewoon stugweg niet harder dan 10km/u gaan rijden.

                                daar krijg je ongelukken van namelijk.

                                Willem

                                hellemaal mee eens gisteren hebben we hiero weer n dik pak sneeuw bijgekregen

                                en ook ik rijd met dit weer wat rustiger

                                maar t is wel n ergenis dat sommige amper nog vooruit komen:argue

                                omdat ze te bang zijn
                                en winterbanden te duur vinden

                                mijn gripp is prima
                                toyo snowprox

                                maar ik houd wel rekkening met remmen
                                want inderdaad glijsen met winterbanden glijdt wel net zo makelijk als zomerbanden(allseasons)

                                enkel t punt waneer je begint te glijden dat scheelt nogal wat;);)

                                ook blijven nu m,n opc velgen netjes schoon
                                (geen pekel)
                                en de standaard lichtmetalo,s zitten de winterbanden op
                                dan lijkt het ook nog wat:P:P

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.