Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Heel smerig inlaatspruitstuk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 21:49 #17999300
Dat hoort ie dan ook wel te doen, iets hoger lopen, koud, deed de mijne ook altijd, koud rond de 1250 toeren, en warm tussen de 1050 en 1100 toeren..
Willem
4 maart 2012 om 21:59 #17999301Hij liep niet mooi stationair ook erg schokkerig.
Dat is allemaal verleden tijd.Morgen moet hij op.de koppelbank kijken of hij nog 150pk heeft na al die jaren.
Motor is standaard we zullen zien.Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
6 maart 2012 om 19:23 #17999302@Mr. Bone wrote:
@Vinci wrote:
Overigens ben ik helemaal niet overdreven gezien het feit dat mijn olie er inmiddels zeker al meer dan 10000km in zit! :shock:
Als het er al 10000 km in zit , is het niet te voorzichtig nee.
Dacht dat je het net ververst had.
Maar dan in idd verversen ja.
Ik zelf doe het om de 7 a 8000 km.
Maar ik doe er dan wel mee dragracen, en rij er dus ook niet meer mee dan dat per jaar.
Bij me voormalige daily XE deed ik om de 10 a 15000 km verversenZow, vandaag dus de olie ververst en oeioeioeioei daar was hij aan toe zeg!! Zwart tot op het bot en mijn vermoeden van de laatste tijd dat de motor wat geluiden ging maken met opwarmen en over het geheel meer herrie werd bevestigd, hij loopt nu gewoon…. romig zal ik het maar noemen en stukke stiller en stukke soepeler!!
Ook maar weer het propje uit de dunne slang getrokken en eigenlijk valt het toerental best wel mee! Hij zit echt op 1050-1100 en dat met 4,2mm!! En lopen als een malle nu dus weer, heerlijk!
6 maart 2012 om 21:21 #17999303beter!! :thumb
8 maart 2012 om 06:03 #17999248Mooi zo.
Dus voor het mooie misschien toch iets te laat geweest met verversen?8 maart 2012 om 13:45 #17999250@Mr. Bone wrote:
Mooi zo.
Dus voor het mooie misschien toch iets te laat geweest met verversen?Ja zeker, ondanks dat het een straat auto is waar niet vreselijk onbeschoft mee gescheurd wordt… Het zal toch door de korte ritjes komen denk ik.
Maar goed, naast de olie die een hele verbetering gaf heb ik nog een maal puur het verschil met het carter ventilatie kanaaltje getest en man, met kanaaltje open is het hele motor geluid heel anders, het gaat echt zo van ‘zoefff’ Beetje turbo achtig geluid. En reactie op gaspedaal is veel beter…
Nogmaals bedankt Willem! :wors
8 maart 2012 om 17:03 #17999247hoe groot mag je dat kleine pijpje max opboren??
of kun je hem ook orginele diameter laten?8 maart 2012 om 18:07 #17999249Ik zou even mijn testje afwachten met die éénweg klep. Als dat lukt kun je dat pijpje enorm ver opboren met behoud van lage stationair toeren. Maar ik moet zeggen dat ik nu al super tevreden ben met 4,2mm. Hoewel Willem 2mm aanraad, wat waarschijnlijk een prima middenweg is…
9 maart 2012 om 18:22 #17999241dan ga ik ook 2 mm doen.
moet dat terugslagklepje bij een LET er perse tussen?
volgens mij niet he.
een XE heeft hem tenslotte ook nietmorgen ff fiksen
meteen catchtankje erop :thumb9 maart 2012 om 19:13 #17999242Ik zou het niet precies weten, lijkt mij dat de druk die de turbo levert beter niet in je carter ventilatie kan gaan zitten, dus lijkt me dat zo’n klepje geen kwaad kan ook bij een LET. Vergeet niet dat lucht veerkrachtig is, dus alle volumes die aan je inlaat zijn gekoppeld (cater, kleppendeksel etc.) werken dan behoorlijk nadelig….
Verder lijkt me 2mm wel prima om mee te beginnen en de boel verder ongewijzigd bij te laten. Dat klepje wat ik ga plaatsen is ook maar één groot experiment en kan om de bovenstaande reden net zo goed niet of nadelig werken op het stationair toerental…. We zullen zien en ik post het hier!
Het nadeel van klepjes is ook weer dat ze kunnen vervuilen en zeker als het een op vacuum werkend klepje is is de bekrachtiging vrij minimaal denk ik. Zat ook al te denken aan een electrisch werkend klepje die op de gasklep schakelaar mee doet, dat als die dicht staat de dikke slang op de kleppendeksel wordt afgeknepen….
11 maart 2012 om 07:24 #17999246@GSI Racer wrote:
dan ga ik ook 2 mm doen.
moet dat terugslagklepje bij een LET er perse tussen?
volgens mij niet he.
:thumbTuurlijk moet dat klepje er bij een LET wel tussen.
Anders druk die je turbodruk via dat kleine slangentje naar je klepdeksel, zo je carter in. (heb ik al eerder in dit topic aangegeven)
Bij een XE werk je met onderdruk, en bij een LET met overdruk.
En omdat die klepjes zo vaak stuk gaan/zijn, zeg ik, afdoppen!!!
En die dikke slang naar een catch tank.succes
11 maart 2012 om 08:26 #17999245Mr. Bone,
zo heb ik het nu gedaan zoals jij omschrijft.
dunne slang afgedopt.
dikke op een catch tankje ;)thanks voor de info!!
11 maart 2012 om 09:17 #17999244@ GSI racer: :thumb
11 maart 2012 om 13:51 #17999243vandaag stukje geblazen
man wat werkt dat tankje fijn :D
komt geen druppel olie meer naast en dampen ruik je ook totaal niet binnen in de auto :thumb15 maart 2012 om 23:12 #17999304Ik zit me nu af te vragen of mijn vacuumslangen wel goed aangesloten zijn.
Ik heb de dikke van het carterdeksel naar de straat, de dikke op het gasklephuis afgedopt, de dunne van het carterdeksel naar het gasklephuis.
De dunne slang van de benzinedrukregelaar ook naar het gasklephuis.
En de aansluiting van het spruitstuk waar hierover gesproken wordt naar dat benzinetank-ontluchtingskastje. Op de andere aansluiting van dat kastje zit niets.Volgens mij zit die van het spruitstuk niet goed?
Mijn motor loopt 1000-1200 stationair en blijft wat in de toeren ‘hangen’ als je op snelheid de koppeling indrukt.
16 maart 2012 om 06:28 #17999305Op die aansluiting van dat benzinekastje, komt normaal een slang naar je koolstoffilter.
die aansluiting moet je dus gewoon afdoppen, maar wel de stekker erop laten ivm foutcodes.Dat die in toeren blijf hangen is waarschijnlijk je gaskleppositiesensor die verkeerd afgesteld is. Met tech 1 kun je dit goed zien en dus goed afstellen. Als je die niet heb moet je het op gehoor doen. Je zet je motor uit en zodra je de gasklep een mm beweegt, moet je de sensor horen klikken. Zo niet, de 2 kleine schroefjes losdraaien en de sensor verdraaien en opnieuw testen.
succes
7 mei 2013 om 17:32 #17999306Geld dit ook voor een x14xe of x16xe ook? Vaak zie je dat die vacum van de dunne van de 2 aan de zijkant van de klepdeksel naar een catchcan gaat en dan met een slang of filter naar de buitenlucht. En de plek waar die origineel heen gaat heb ik neit want ik heb een ebay mantzel box en dus niet meer de originele aansluiting. Moet ik dan een aansluiting op de box maken na de catchcan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.