Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › heeft de Zafira A isofix??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2011 om 21:58 #17229912
Nu het moment van geboorte van een nieuwe kleine asconahobbyist zich aandient zit ik toch met 1 vraagje.
Ben even met de maxicosi wezen prutsen maar zo in de gordel is bagger.
Nou heeft maxicosi een accesoire wat je zo in de isofix sluitingen kan klikken,de easyfix.
Hiermee hoef je niet te hannesen met gordels om het zitje heen te vouwen.
Maar heeft een Zafira A Maxx uit 2005 (dus 1 van de laatste A’s) isofix??22 november 2011 om 22:05 #17779457Zo’n ding dus,klik je zo je maxi cosi in.lijkt me ideaal
23 november 2011 om 19:39 #17779458heb een zafira A van `99 dus een van de eersten,
dit lijkt mij ook wel intressant.
ken het hele isifix niet[edit; ff gegoogeld :D]
De EasyFix basis is ontwikkeld om te worden gebruikt in combinatie met de Maxi Cosi CabrioFix autostoel en de in de auto aanwezige Isofix bevestiging.
De Easyfix wordt bevestigd aan de in de auto aanwezige Isofix aansluitingen. De EasyFix kan ook met de autogordel worden bevestigd. Samen met de in hoogte instelbare steunvoet is de CabrioFix met EasyFix een uiterst veilige manier om je baby te vervoeren in de auto.
De Maxi Cosi EasyFix voldoet aan de nieuwe Europese ECE44-04 veiligheidsnorm
:thumbup
die van ons dus niet.. die van jou dus wel…
http://www.kinderveiligheid.nl/downloads/73.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;23 november 2011 om 20:08 #17779459super!!
Dan ga ik zo’n ding halen.23 november 2011 om 21:09 #17779460zo super vind ik het niet anders ;)
post dadelijk wel ff je ervaring… om het anderen lekker te maken zegmaar :angel
23 november 2011 om 21:36 #17779461haha!
zal ik doen!
overigens heb je ook de easybase hoor! voor als je geen isofix hebt23 november 2011 om 21:44 #17779462Wij hebben ook zo’n ding, super handig!
hij geeft ook aan met piepjes en lampjes of ie goed vast zit of niet, erg prettig.Mn Astra H stond niet in de database van Maxicosi maar heeft wel isofix!
dus eerst even voelen onder de zitting of het er echt niet zit.26 november 2011 om 09:10 #17779463Ten eerste gefeliciteerd met de kleine.
Wat betreft Isofix. Je moet even kijken of je achterbank (tussen de zitting en rugleuning) een oog heeft zitten. Deze is vast gelast op het frame van de bank.
Succes ;)
@opel freak: Tekstje aangepast dat het wat beter leesbaar is… Sorry had er wel meer last van die week -O- Iets met te snel en niet teruglezen.26 november 2011 om 20:46 #17779464de kleine is er nog niet maar dat kan niet lang meer duren
je moet iets beter lezen de tekst motorsmurf.hij zal denk ik wel isofix hebben in de zafira
28 juni 2012 om 09:34 #17779465Goedemorgen,
Ik heb ook een Zafira-A en heb dus ook geen isofix aansluiting/ beugel. Wij hebben een 2 ling (19 maanden) in een kinderstoel en binnenkort moet er ook een maxicosi mee op de plek waar een 2 punts gordel zit. En volgens internet mag dit niet. Ook de kinderstoel mag niet vast gemaakt worden met een 2 punts gordel.
Nu is mijn vraag of een isofix beugel alsnog in te bouwen is? Of kan er een 3 puntsgordel in gebouwd worden?
Alvast bedankt voor de reacties en ben heel erg benieuwd of jullie eventueel ander oplossingen hebben.
Groet Nikoz
28 juni 2012 om 10:30 #17779466@ Nikoz: met mijn Zafira A een Easybase van Maxicosi op de middelste plek met de heupgordel vastgezet: Zit muurvast en handig want je klikt de Maxicosi er zo in en uit.
28 juni 2012 om 11:07 #17779467@midnight black:
Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels Maxicosi gebeld en ze zeggen ook dat dat juist niet mag.Ben nu wel in dubio, doen of niet doen.. Het is gaat wel om de veiligheid van de kinderen..
Groet Nikoz
28 juni 2012 om 11:58 #177794682 stoelen en een maxi-cosi naast elkaar, dat past toch helemaal niet. heb je geen 7 persoons zafira dan?
28 juni 2012 om 20:56 #17779469Heb de Easyfix nu op buitenste zitplaats ivm andere buitenste zitplaats staat de Recaro Young Sport van de oudste maar ik zie de meerwaarde van de 3 puntsgordel niet, dit deel doet namelijk niets. En als ik zelf ook maar enigzins zou twijfelen aan de veiligheid dan zou ik het nooit doen.
28 juni 2012 om 22:38 #17779470@pieter: er zijn smalle stoelen op de markt waarbij het wel allemaal past. En idd die stoel achterin kan ook gebruikt worden maar met een grote tweeling kinderwagen heb ik de kofferruimte hard nodig :D
@midnightblack: ik heb nu op meerdere sites gelezen dat het mogelijk is om hem vast te zetten met een 2 punts
gordel. :DWe gaan denk ik toch voor de easybase ..
Super bedankt voor jullie reacties!!!
29 juni 2012 om 14:53 #17779471het is bij mij uiteindelijk ook een easybase geworden,omdat we ook regelmatig met de ascona weggaan.
Nu na 7 maanden gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat t eigenlijk een must is.
Dat gelul met die gordels eromheen hannesen,t zit nooit echt 100% lekker vindt ik,nu zit ie er echt in 1 klik in,ideaal!!!
Alleen is soms de reactie van de politie in een busje wel vreemd,blijven soms een tijdje naast je rijden en maar kijken,vanuit de hoogte lijkt t natuurlijk of de baby in de maxicosi zo los op de achterbank staat……..14 augustus 2012 om 13:35 #17779472Wij hebben op dit moment 2x FamilyFix in de auto zitten. Werking is perfect, snel en simpel hoor.
14 augustus 2012 om 15:26 #17779473hier geen ervaring met isofix, wij gebruiken gewoon de gordel en zijn nu dus op zoek naar een opel zafira. Maar gaan dan alsnog gewoon de gordels gebruiken..ik ervaar het niet als vervelend dus…en wij hebben van het weekend gepast in een zafira, en daar passen 2 autostoelen van maxi cos nummer 1 naast elkaar en een maxi cosi er naast…dus ik ben wel tevreden met die ruimte..
31 december 2013 om 13:05 #17779474Sorry voor het ophalen van dit bericht, maar ik zit in dubio.
Mijn vrouw en ik verwachten binnenkort een 2-ling. We willen 2 Maxi-Cosi met Easybase plaatsen op de achterbank van een Zafira A (2002) én we willen graag onze oudste zoon van 4,5j ertussen plaatsen. Hij zit al in een autostoel, maar die is voor een 3-puntsgordel. Weten jullie of er een mogelijkheid is om een 3-puntsgordel op de middelste plek te plaatsen?
De 3e-rij wil ik niet gebruiken, anders kunnen we de kinderwagen niet meenemen.Grtz uit Goirle,
Robin31 december 2013 om 15:42 #17779475Welkom op het Opel-forum!
Ophalen van een oud bericht is prima: zo houden we zo min mogelijk verschillende topics over hetzelfde onderwerp maar wel met alle info op 1 plaats!
Wat betreft je vraag, (ik heb over een tijdje eenzelfde probleem) je Zafira is eigenlijk net te oud: vanaf de facelift hebben ze ook op de middelste plek een driepuntsgordel. Dus je kunt op zoek gaan op de sloop naar een Zafira met 3 3-puntsgordels maar dan zul je nog behoorlijk zelf moeten knutselen want met de facelift kregen ze volgens mij allemaal andere bekleding, die zal je dus over moeten zetten.
Was trouwens echt sluitpost van Opel destijds om daar een heupgordel te doen: Astra G had vanaf het begin wel 3 volwaardige gordels. Je kunt ook kijken voor de gordel van een Astra maar dan zul je zelf nog iets meer moeten knutselen (met een lasapparaat) deze constructie is namelijk iets anders als bij de Zafira. Succes.31 december 2013 om 17:44 #17779476Hi, bedankt voor de info.
Weet je of de 3-punts gordel is over te zetten zonder het interieur te verwisselen? Ik zit niet te wachten op een “verbouwing” voor 1 extra gordelGrtz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.