heeft de Zafira A isofix??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) heeft de Zafira A isofix??

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229912
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      Nu het moment van geboorte van een nieuwe kleine asconahobbyist zich aandient zit ik toch met 1 vraagje.
      Ben even met de maxicosi wezen prutsen maar zo in de gordel is bagger.
      Nou heeft maxicosi een accesoire wat je zo in de isofix sluitingen kan klikken,de easyfix.
      Hiermee hoef je niet te hannesen met gordels om het zitje heen te vouwen.
      Maar heeft een Zafira A Maxx uit 2005 (dus 1 van de laatste A’s) isofix??

      #17779457
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        Zo’n ding dus,klik je zo je maxi cosi in.lijkt me ideaal

        #17779458
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          heb een zafira A van `99 dus een van de eersten,
          dit lijkt mij ook wel intressant.
          ken het hele isifix niet

          [edit; ff gegoogeld :D]

          De EasyFix basis is ontwikkeld om te worden gebruikt in combinatie met de Maxi Cosi CabrioFix autostoel en de in de auto aanwezige Isofix bevestiging.

          De Easyfix wordt bevestigd aan de in de auto aanwezige Isofix aansluitingen. De EasyFix kan ook met de autogordel worden bevestigd. Samen met de in hoogte instelbare steunvoet is de CabrioFix met EasyFix een uiterst veilige manier om je baby te vervoeren in de auto.

          De Maxi Cosi EasyFix voldoet aan de nieuwe Europese ECE44-04 veiligheidsnorm

          :thumbup

          die van ons dus niet.. die van jou dus wel…
          http://www.kinderveiligheid.nl/downloads/73.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17779459
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            super!!
            Dan ga ik zo’n ding halen.

            #17779460
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              zo super vind ik het niet anders ;)

              post dadelijk wel ff je ervaring… om het anderen lekker te maken zegmaar :angel

              #17779461
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                haha!
                zal ik doen!
                overigens heb je ook de easybase hoor! voor als je geen isofix hebt

                #17779462
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Wij hebben ook zo’n ding, super handig!
                  hij geeft ook aan met piepjes en lampjes of ie goed vast zit of niet, erg prettig.

                  Mn Astra H stond niet in de database van Maxicosi maar heeft wel isofix!
                  dus eerst even voelen onder de zitting of het er echt niet zit.

                  #17779463
                  Motorsmurf
                    Lid sinds:
                    10 October 2010

                    Ten eerste gefeliciteerd met de kleine.

                    Wat betreft Isofix. Je moet even kijken of je achterbank (tussen de zitting en rugleuning) een oog heeft zitten. Deze is vast gelast op het frame van de bank.

                    Succes ;)


                    @opel
                    freak: Tekstje aangepast dat het wat beter leesbaar is… Sorry had er wel meer last van die week -O- Iets met te snel en niet teruglezen.

                    #17779464
                    opelfreak1975
                      Lid sinds:
                      12 September 2009

                      de kleine is er nog niet maar dat kan niet lang meer duren
                      je moet iets beter lezen de tekst motorsmurf.

                      hij zal denk ik wel isofix hebben in de zafira

                      #17779465
                      Nikoz
                        Lid sinds:
                        20 November 2009

                        Goedemorgen,

                        Ik heb ook een Zafira-A en heb dus ook geen isofix aansluiting/ beugel. Wij hebben een 2 ling (19 maanden) in een kinderstoel en binnenkort moet er ook een maxicosi mee op de plek waar een 2 punts gordel zit. En volgens internet mag dit niet. Ook de kinderstoel mag niet vast gemaakt worden met een 2 punts gordel.

                        Nu is mijn vraag of een isofix beugel alsnog in te bouwen is? Of kan er een 3 puntsgordel in gebouwd worden?

                        Alvast bedankt voor de reacties en ben heel erg benieuwd of jullie eventueel ander oplossingen hebben.

                        Groet Nikoz

                        #17779466
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          @ Nikoz: met mijn Zafira A een Easybase van Maxicosi op de middelste plek met de heupgordel vastgezet: Zit muurvast en handig want je klikt de Maxicosi er zo in en uit.

                          #17779467
                          Nikoz
                            Lid sinds:
                            20 November 2009

                            @midnight black:

                            Dank voor je reactie.
                            Ik heb inmiddels Maxicosi gebeld en ze zeggen ook dat dat juist niet mag.

                            Ben nu wel in dubio, doen of niet doen.. Het is gaat wel om de veiligheid van de kinderen..

                            Groet Nikoz

                            #17779468
                            pieterrademakers
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2011

                              2 stoelen en een maxi-cosi naast elkaar, dat past toch helemaal niet. heb je geen 7 persoons zafira dan?

                              #17779469
                              midnight black
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 December 2011

                                Heb de Easyfix nu op buitenste zitplaats ivm andere buitenste zitplaats staat de Recaro Young Sport van de oudste maar ik zie de meerwaarde van de 3 puntsgordel niet, dit deel doet namelijk niets. En als ik zelf ook maar enigzins zou twijfelen aan de veiligheid dan zou ik het nooit doen.

                                #17779470
                                Nikoz
                                  Lid sinds:
                                  20 November 2009

                                  @pieter: er zijn smalle stoelen op de markt waarbij het wel allemaal past. En idd die stoel achterin kan ook gebruikt worden maar met een grote tweeling kinderwagen heb ik de kofferruimte hard nodig :D

                                  @midnightblack: ik heb nu op meerdere sites gelezen dat het mogelijk is om hem vast te zetten met een 2 punts
                                  gordel. :D

                                  We gaan denk ik toch voor de easybase ..

                                  Super bedankt voor jullie reacties!!!

                                  #17779471
                                  asconahobbyist
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2008

                                    het is bij mij uiteindelijk ook een easybase geworden,omdat we ook regelmatig met de ascona weggaan.
                                    Nu na 7 maanden gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat t eigenlijk een must is.
                                    Dat gelul met die gordels eromheen hannesen,t zit nooit echt 100% lekker vindt ik,nu zit ie er echt in 1 klik in,ideaal!!!
                                    Alleen is soms de reactie van de politie in een busje wel vreemd,blijven soms een tijdje naast je rijden en maar kijken,vanuit de hoogte lijkt t natuurlijk of de baby in de maxicosi zo los op de achterbank staat……..

                                    #17779472
                                    tijgetje57
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2004

                                      Wij hebben op dit moment 2x FamilyFix in de auto zitten. Werking is perfect, snel en simpel hoor.

                                      #17779473
                                      kloos
                                        Lid sinds:
                                        11 August 2012

                                        hier geen ervaring met isofix, wij gebruiken gewoon de gordel en zijn nu dus op zoek naar een opel zafira. Maar gaan dan alsnog gewoon de gordels gebruiken..ik ervaar het niet als vervelend dus…en wij hebben van het weekend gepast in een zafira, en daar passen 2 autostoelen van maxi cos nummer 1 naast elkaar en een maxi cosi er naast…dus ik ben wel tevreden met die ruimte..

                                        #17779474
                                        kortekaas76
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 December 2013

                                          Sorry voor het ophalen van dit bericht, maar ik zit in dubio.

                                          Mijn vrouw en ik verwachten binnenkort een 2-ling. We willen 2 Maxi-Cosi met Easybase plaatsen op de achterbank van een Zafira A (2002) én we willen graag onze oudste zoon van 4,5j ertussen plaatsen. Hij zit al in een autostoel, maar die is voor een 3-puntsgordel. Weten jullie of er een mogelijkheid is om een 3-puntsgordel op de middelste plek te plaatsen?
                                          De 3e-rij wil ik niet gebruiken, anders kunnen we de kinderwagen niet meenemen.

                                          Grtz uit Goirle,
                                          Robin

                                          #17779475
                                          midnight black
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 December 2011

                                            Welkom op het Opel-forum!
                                            Ophalen van een oud bericht is prima: zo houden we zo min mogelijk verschillende topics over hetzelfde onderwerp maar wel met alle info op 1 plaats!
                                            Wat betreft je vraag, (ik heb over een tijdje eenzelfde probleem) je Zafira is eigenlijk net te oud: vanaf de facelift hebben ze ook op de middelste plek een driepuntsgordel. Dus je kunt op zoek gaan op de sloop naar een Zafira met 3 3-puntsgordels maar dan zul je nog behoorlijk zelf moeten knutselen want met de facelift kregen ze volgens mij allemaal andere bekleding, die zal je dus over moeten zetten.
                                            Was trouwens echt sluitpost van Opel destijds om daar een heupgordel te doen: Astra G had vanaf het begin wel 3 volwaardige gordels. Je kunt ook kijken voor de gordel van een Astra maar dan zul je zelf nog iets meer moeten knutselen (met een lasapparaat) deze constructie is namelijk iets anders als bij de Zafira. Succes.

                                            #17779476
                                            kortekaas76
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 December 2013

                                              Hi, bedankt voor de info.
                                              Weet je of de 3-punts gordel is over te zetten zonder het interieur te verwisselen? Ik zit niet te wachten op een “verbouwing” voor 1 extra gordel

                                              Grtz.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.