heeeeeeeeeeeeelp AUB hydraulische koppeling probleem

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD heeeeeeeeeeeeelp AUB hydraulische koppeling probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234931
    agron
      Lid sinds:
      21 April 2006
      #17846486
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        mag het ietsjes meer zijn [info] ;)

        #17846487
        agron
          Lid sinds:
          21 April 2006

          was weer te snel

          ik heb in mijn monza ZIE fotto hydraulische koppeling natuurlijk met de 3L 24 v
          maar naa een grondig restauratie (caroserie ) was een ritje in DE> aan het doen
          en heb de versnellingsbak cilinder eruit getrapt DENK IK
          dus die vervangen + die anderen bij de koppelingspedaal
          en de gehele leiding ook maar krijg het niet goed ontlucht denk ik
          de pedaal komt wel om hoog maar koppelt niet .
          ik ben ten einde raad .
          weet AUB iemand wat of hoe kan ik deze probleem oplossen
          zo niet alvast bedankt.

          #17846488
          noci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2010

            Laat even iemand de koppeling intrappen en kijk of die onder goed mee beweegt, zo niet dan zit er nog lucht in het systeem.
            Als die wel goed op en neer gaat tijdens het intrappen dan is je drukgroep of druklager stuk.

            Succes.

            #17846489
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Heb je een appart potje voor je druklager? of gaat die ook via de remvloeistofreservoir?

              Bij een fatsoenlijk garagebedrijf hebben ze vaak een pomp systeem, deze kan op het reservoir. Deze zet alles onder druk zodat je alleen nog maar het ontluchtingsnippel los hoeft te halen.

              Je hebt ze ook die aan de ontluchtingsnippel zuigen, dan hoef je alleen maar het reservoir vol te gooien af en toe tijdens het werk.

              Ik heb bij de ford mondeo’s me te pletter gewerkt om die krengen ontlucht te krijgen. Puur omdat die garagehouder geen geld wou steken in fatsoenlijk gereedschap zoals een ontluchtingsapparaat.

              #17846490
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                bedankt nico :thumbup

                deze vond ik wel een beetje moeilijk :D:D

                succes Ron, en laat ff horen wat het was :wors

                #17846491
                agron
                  Lid sinds:
                  21 April 2006

                  [rquote=1903043&tid=145489&author=noci]Laat even iemand de koppeling intrappen en kijk of die onder goed mee beweegt, zo niet dan zit er nog lucht in het systeem.
                  Als die wel goed op en neer gaat tijdens het intrappen dan is je drukgroep of druklager stuk.

                  Succes.[/rquote]

                  Noci

                  ja wij hebben dat alles aal gedaan en ook iemand uit Opel Kalkaar Duitsland Opel dealer met het juiste apparaat alles ontlucht mar niets echt niets helpt dus , wij vermoeden ook dat het aan de drukgroep of druklager stuk is .

                  maar niettemin thnx GR Ronnie.

                  #17846492
                  agron
                    Lid sinds:
                    21 April 2006

                    [rquote=1903048&tid=145489&author=Fearless]Heb je een appart potje voor je druklager? of gaat die ook via de remvloeistofreservoir?

                    Bij een fatsoenlijk garagebedrijf hebben ze vaak een pomp systeem, deze kan op het reservoir. Deze zet alles onder druk zodat je alleen nog maar het ontluchtingsnippel los hoeft te halen.

                    Je hebt ze ook die aan de ontluchtingsnippel zuigen, dan hoef je alleen maar het reservoir vol te gooien af en toe tijdens het werk.

                    Ik heb bij de ford mondeo’s me te pletter gewerkt om die krengen ontlucht te krijgen. Puur omdat die garagehouder geen geld wou steken in fatsoenlijk gereedschap zoals een ontluchtingsapparaat.

                    [/rquote]

                    Fearles

                    het gaat alles via de remvloeistofreservoir ,die pomp hebben wij ook in huis.en wij hebben zelf via de remklauwen die nippels door verbonden met een slangetje dat wij van onder naar boven de vloeistof (lucht belletjes weg te krijgen maar hellas heft ook niet geholpen
                    maar niettemin thnx GR Ronnie

                    #17846493
                    noci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 March 2010

                      Ronnie,
                      Haal de bak er maar af dan zal er wel iets tevoorschijn komen !

                      Groet, Nico.

                      #17846494
                      noci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 March 2010

                        En weet je al wat meer Ronnie ;)
                        Heb je de bak er al af :hmmz

                        #17846495
                        agron
                          Lid sinds:
                          21 April 2006

                          [rquote=1906045&tid=145489&author=noci]En weet je al wat meer Ronnie ;)
                          Heb je de bak er al af :hmmz[/rquote]

                          jaaaaaaaa
                          ik ben eruit .
                          net als de koppelingsplaat na de kant van de vliegwiel was er niets meer over .
                          maar heej
                          de onderste cilinder was ook lek en nu is heel leidingen met de cilinders en koppeling set alles nieuw er op net als de rest “dichterbij perfecte restauratie “heb mijn best gedaan hoe dan ook bedankt jongens en hopelijk tot de volgende meeting

                          PS: hier ben ik er zeker (en heb gehord dat de ludolfs er ook komen )

                          Hier ist der Termin für das
                          Monzaguhru-Treffen 2011
                          am Sonntag, 22. Mai 2011 ab 09:00 Uhr
                          wie immer im Gasthof Schulte
                          Barle 1
                          48683 Ahaus.

                          #17846496
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Verras ons maar met je ‘nieuwe’ Monza, we zijn benieuwd :o :thumbup

                            De LUDOLFS bij Monzaghuru dit jaar ? :o:o:jerry

                            #17846497
                            agron
                              Lid sinds:
                              21 April 2006

                              [rquote=1908509&tid=145489&author=MonzaRon]Verras ons maar met je ‘nieuwe’ Monza, we zijn benieuwd :o :thumbup

                              De LUDOLFS bij Monzaghuru dit jaar ? :o:o:jerry

                              [/rquote]

                              ja dat heb ik gehoord ( ) en dat hij dit jaar ietsjes uitgebreider doet dan de vorige jaren en twee keer wilt doen als ik meer weet (over een week of twee zeker ) dat meld ik mijn nog een keer heb jouw mob.nog denk ik.:hmmz maar als jij elders op een meeting staat laat mijn ook weten heb er nu al zin in .
                              gr ron

                              #17846498
                              noci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 March 2010

                                Mooi dat je het hebt gevonden en opgelost ;)

                                succes verder en misschien zie ik je wel een keer op een meeting :D

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.