Heb ik weer…

Forumindex Forums Modellen Corsa Heb ik weer…

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212466
    ajn0
      Lid sinds:
      6 June 2009

      Zucht…. :swear
      :argue:argue
      Vanavond staande gehouden door de politie voor een snelheidsoverschreiding van 30 binnen bebouwde kom waar 30 toegestaan is.
      145eurootjes.. :fy1:fy1

      Maar nu is het volgende dus”:

      Politie heeft mij deze sanctie opgelegd, maar zonder dat het gemeten is door officiele apparatuur of lazer.
      Zij hebben dit gemeten naar eigen zeggen door op hun eigen teller te kijken…. :fy1:fy1

      Is dit wettelijk wel toegestaan?
      Naar mijn weten namelijk niet:o:o

      Greetz Arjan

      #17527243
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Is niet legaal, als ze geen geijkte apparatuur hebben moet je dit aanvechten

        #17527244
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          kwam ik op internet tegen:
          Een juiste snelheidsovertreding wordt gemaakt middels een ander voertuig met geijkte snelheids-meter, door op een constante afstand enige tijd achter (of naast) je te blijven rijden.
          :hmmz

          #17527245
          ajn0
            Lid sinds:
            6 June 2009

            origineel gepost door mantamartin
            kwam ik op internet tegen:
            Een juiste snelheidsovertreding wordt gemaakt middels een ander voertuig met geijkte snelheids-meter, door op een constante afstand enige tijd achter (of naast) je te blijven rijden.
            :hmmz

            Ze hebben geen meting gedaan en reden ver achter mij. :fy1
            Hij heeft gas bij moeten doen en kwam op deze snelheid uit. Toen moest hij remmen.

            Gr. Arjan

            #17527246
            mantamartin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005
              #17527247
              asfaltmaffia
                Lid sinds:
                29 January 2006

                Ook eens gehad meneer dacht dat we straatracers waren en beweerde bij hoog en laag dat we dik 190 reden waar we hondert mochten.
                Auto was ook niet geeikt en hij moest ook gas bij geven.
                Uiteindelijk geen bekeuring gehad.
                Vond het ook wel vreemd ver boven de 190 met een 60 pk 1,4 astra sedan.
                Had de man ook de sleutels aangeboden en gezegdt dat als het hem lukte om dik 190 te halen wij de gevolgen acepteerden.
                (ding haalde met moeite de 160)

                #17527248
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Weet niet hoever de corruptie binnen het KLPD gaat, maar dit mag toch echt NIET. Gewoon niet betalen ( ook herhalingen niet ), en laat het maar voor de rechter komen, je hebt een goede redenen, zoals mantamartin zegt…

                  #17527249
                  Dennis-Corsa-B
                    Lid sinds:
                    20 May 2008

                    ik reed 40 tehard waar je 50 mag, hadden ze ook niet kunnen meten zei de agent heb ook nix gehad :thumbup

                    #17527250
                    Hacula
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2008

                      Kijk even op flitsservice.nl bij het juridische deel, hier staan een hoop standaardbrieven e.d. die je hiervoor kunt gebruiken. Dit mag namelijk niet en kun je gewoon aanvechten.

                      #17527251
                      R.Frankhuisen
                        Lid sinds:
                        2 March 2009

                        als je naar wegmisbruikers kijkt.. ze moeten volgens mij ten alle tijden een meting hebben en volgens mij zelfs van meer als 1000 meter want dan meten ze je gemiddelde snelheid! die komt altijd veeeel lager uit als de pieksnelheid! maar goed ik zou de boete betalen ( dat moet ) en dan aanvechten wie niet waagt wie niet wint :D

                        suc iig

                        #17527252
                        TRPower
                          Lid sinds:
                          13 October 2008

                          bij wegmisbruikers laten ze zien dat ze n meting doen over 16 seconden, en daar dan de gemiddelde snelheid van nemen…
                          maar ze beginnen dan pas met meten als ze even hard rijden en niet inlopen…

                          ik ben ooit s op de scooter geclocked door een ongeeikte motor en die zei dat ik 122 reed waar 50 toegestaan… hij die boete uitgeschreven, ik t voor laten komen, de rechter heeft t nietig verklaard omdat t
                          1: geen 16 seconden meting was
                          en 2 omdat het voertuig niet geeikt was voor dit soort metingen

                          #17527253
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Heb ik een keer gehad met toen ik met mijn veccie 130 op de cruise control aan het rijden was (cruise control) hier in de buurt op het 100km gedeelte van de A12.

                            Ik loop net een sausijze broodje naar binnen te schuiven ( :angel ) Motor agent naast mij op zijn vrij recente honda.

                            Ik moest kort erna volgen.

                            – = Agent

                            > = ik

                            Komt die Grapjas:

                            – Goedemorgen meneer, weet u waarom ik U stilzet….

                            > Ik ja, reed iets te hard.

                            – meneer U reed 150km/u zeer Constant.

                            > Constant kan wel kloppen, maar 150 gaat het echt niet worden, kan max 125 gecorrigeerd zijn.

                            – meneer de teller van deze motor is geijkt.

                            > Oja, heeft u een ijkrapport aanwezig.

                            – ja hoor, zal m even pakken.
                            — Agent pakt eiktapport

                            >> ik lees het rapport samen met de Agent.

                            ** Eikrapport bleek net 3 dagen verlopen
                            ** werkelijke snelheid bij 150km op teller als rapport niet was verlopen, 127km/u zonder correctie.

                            – ik vraag aan de agent, hoeveel mensen zijn hier al ingetuimd??

                            > Ik wist echt niet dat de teller van deze motor zoveel afwijkt.

                            – als u nu eerlijk bent, gaat u eerder uitgeschreven bekeuring nu ook terug halen??

                            > dit gaan we uitzoeken op bureau (geloof er geen snars van.

                            > Hoe wist u die snelheid zo zeker.

                            – teller van deze vectra is geijkt en gesteld.

                            > heeft u daar eem rapport van

                            – ja hoor, zal m even pakken

                            ** Geldigheid nog 4 maanden
                            ** werkelijke snelheid bij bij 130km/u op de teller 129.9 km/u

                            > deze teller is zuiver

                            – deze teller is afgesteld op een ijkbank

                            > Ik snap niet dat dat niet kan met de teller van deze motorfiets.

                            – komt waarschijnlijk omdat het een mechanische teller is (kabel aangedreven)
                            – dan word alleen het verschil gemeten.

                            > dat zou kunnen.
                            > U komt weer goed weg, maar goed opgelet, mijn complimenten.
                            > een fijne dag verder

                            – tot ziens, en op blijven letten he..

                            > dagg
                            > dagg.

                            Willem

                            #17527254
                            opelcorsa
                              Lid sinds:
                              17 August 2008

                              ik heb het ook gehad,,,

                              reed op een weg waar 80 is toegestaan 120, was donker, en dr zat een idioot voor steeds 70-90-80-90-70 enzz

                              dus ik er voor bij, op een gegeven moment toen ik voor een bocht reed kwam die auto met een bloedgang naar me toe… en stoppolitie aan… dus ik netjes stoppen..

                              ze zeggen ,, ja meneer waarom uw hoge snelheid,, nou zo en zo ( het hele verhaal van die automobilist..)

                              maar ze kwamen zelf wel met het goede voorstel dat ze net een aantal meter binnen de 1000 meter zaten, en dus geen boete konden uitdelen…

                              maar normaal pakken ze je op andere punten, maar ik had ook mn auto papieren niet bij me, en daar ben ik niet op gepakt..

                              suc6 met het verloop er van…. altijd aanvechten

                              #17527255
                              ajn0
                                Lid sinds:
                                6 June 2009

                                Aanvechten ga ik zowiezo doen..
                                Betalen moet altijd:S das wel minder.. maarja vervolgens bezwaarschrift indienen.

                                Stelletje ratten zijn het:argue

                                #17527256
                                mayhem
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2006

                                  ik ben gepakt met 200 waar 80 is toegestaan. maar de agent zei zelf dat ie geen meting had kunnen doen.

                                  kreeg wel pas na een kwartier me rijbewijs terug en een gigantische preek

                                  #17527257
                                  sinister
                                    Lid sinds:
                                    1 October 2006

                                    origineel gepost door mayhem
                                    ik ben gepakt met 200 waar 80 is toegestaan. maar de agent zei zelf dat ie geen meting had kunnen doen.

                                    kreeg wel pas na een kwartier me rijbewijs terug en een gigantische preek

                                    kom je goed mee weg jongen… met je puntenrijbewijs had het je een hoop elende kunnen kosten!!!

                                    #17527258
                                    mayhem
                                      Lid sinds:
                                      13 June 2006

                                      erm.. jah:angel

                                      oude weg stellendam, zaterdagnacht om een uur of 1. geer voor me met de astra 16v en ik m opjagen met de corsa 16v.. ff van t gas af by die boerdery, en ik zie opeens koplampen in me spiegels.. vertrouwde t niet dus liet m uitrollen, en op de 140 km/h kwam t politiebusje voorby.
                                      gelukkig weten geer en ik exact elkaars rijstijl, dus geer bleef ook van t gas af toen ik niet opnieuw met m meekwam.

                                      aan de kant gezet..

                                      ‘HECHT JIJ WAARDE AAN JE PUNTENRIJBEWIJS!!!’

                                      -erm.. ja.. eigelijk wel..

                                      1 agent nam me bewijs en liep weg, de ander kwam de preek geven… en pas na een kwartier kreeg ik me papieren terug met de mededeling dat als ze mij en geer nog 1 keer zo zagen rijden dat ze alles in beslag namen omdat we aan t racen waren.

                                      #17527259
                                      Piele
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 August 2006

                                        Je moe gewoon nie zo zeiken gast!
                                        Je hebt die van mij ook net kunnen aanschouwen.. ;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.