head-up display

Forumindex Forums Modellen Grandland X head-up display

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #18545597
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      @Floki, als je bij de Politie mensen te kort komt, en je wilt nieuw personeel aantrekken, dan laat je ze toch niet rond dobberen in een Dacia? Daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden? Audi, Volvo, Mercedes, BMW, die hebben tenminste aantrekkingskracht……Bovendien is goedkoop dikwijls duurkoop. ;-)

      1

      #18545622
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        @Floki, ik kom nog ff terug op de “interieurmaten” die je opgeeft in je lijstje van Autoweek. Nu kan het zijn of; dat mijn rolmaat niet zuiver is, of; dat ik een “andere” uitvoering heb van de XC40. Maar mijn binnenruimte voor ( net ff nagemeten) is 145 cm, en achter 146 cm. En ik moet toegeven, als de voorstoelen allebei helemaal naar achteren staan, is achterin stappen niet makkelijk. Dus dan moeten de voorstoelen echt iets naar voren. Maar dan nóg is de zit achter het stuur goed. Net even geprobeerd. (Dit had ik trouwens in de Grandland ook) ;-)

        #18545645
        Floki
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2022

          Ik heb vanzelfsprekend niet zelf gemeten, maar gebruik gemaakt van de database van Carbase die ik linkte. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te stellen dat Carbase van al die honderden auto’s waarvan zij de technische data publiceren niet zelf met een meetlintje aan de slag is gegaan, maar de cijfertjes bij de fabrikanten vandaan heeft gehaald.

          Maar dan nog blijft de XC40 heel fors achter op de X1, de Rav4 en de Kuga.

          #18545648
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Tja, als jij een ruimte verschil van slechts 10 cm, op 145 cm “fors” noemt, dan zal dat wel. Binnenmaat van de BMW X1 weet ik niet. ;-)

            #18545652
            Floki
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2022

              @Hans GLX, maten in auto’s zijn per 5 centimeter, laat staan het dubbele ervan, gigantisch in de rij- / binnenruimte- en comfort ervaring.

              Ik doe je een voorstel : ga eens zitten in een auto met een wielbasis van 2.43 en daarna in één met een wielbasis van 2.53 Ga met beide een stukje rijden en ontdek dat de eerste een ‘stuiterbak’ is en dat je in de 2e al veel comfortabeler rijdt.

              Het is niet voor niets dat door ‘kenners’ een wielbasis van boven de 2.70 meter als uiterst comfortabel wordt gezien en hoe langer de wielbasis hoe comfortabeler.

              #18545655
              Floki
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2022

                Ik vergat nog een kleinigheidje :

                ik vermoed dat jij mede bewust hebt gekozen van de hogere instap van de XC40, dit bijvoorbeeld t.o.v. de Volvo C40 met een hoogt van 1.42 m?

                Het is ook niet voor niets dat bijvoorbeeld de ‘lijfauto’ van Genraal de Gaulle, een zogenaamde Citroën DS (Snoek), met een wielbasis van 3.12 meter als het bijna ultieme gevoel van rijcomfort opleverde (mede door zijn bijzondere vering)

                #18545660
                Schipper1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2023

                  Ik was bezig met een spelletje mens erger je niet en had gewonnen. Dacht laat ik weer eens op het Opel forum kijken.

                  Maar tja 5 of 10 cm extra geeft op sommige plaatsen een beter gevoel :yahoo: .

                  En je kan er lang of kort over praten, die XC40 vind ik ook mooi. Tot dat je achterin gaat zitten, wat een vreselijke zithouding en korte zit. Hier door viel deze bij ons af. Zelf voor de kinderen niet te doen.

                  Waar ging dit ook alweer over, head-up-display. Geen ervaring mee, net zoals enige tijd geleden niet met een digitale cockpit.  Dat hoefde van mij ook niet, nu wil ik niet anders meer. Sorry ik moet weer dobbelen ;-)

                  #18545664
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @Floki klopt, Ik heb bewust (2 zware rug ingrepen) gekozen, voor een auto met hoge instap. 2x Zafira, Mokka Cosmo automaat, Grandland X, en nu dus de XC40. De C40 is best mooi, maar is weer lager dan de XC40 met instappen. En lager als de XC40 is voor mij niet te doen. Dus geen C40 of EX30.  En wat Schipper1 schrijft, staat haaks op de verschillende testen van de XC40 die ik gezien heb. Het zij zo. Ieder zijn keuze.

                    Over wielbasis gesproken. Het lijkt mij persoonlijk niet grensverleggend, als dit per type maar 1 cm verschilt.

                    De Volvo XC40 heeft een wielbasis van 270 cm.

                    De BMW iX1 heeft een wielbasis van 269 cm.

                    De Ford Kuga Hybrid heeft een wielbasis van 271 cm.

                    #18545668
                    Floki
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 March 2022

                      @Hans GLX : welnu, da’s idd wat ik medebedoelde. Jij koos niet voor niets een hoge instap. De centimeters spelen dus wel degelijk een rol. Als jij eerlijk bent dan zal je toch moeten toegeven dat een verschil van 10 centimeter voor binnenruimte of instaphoogte in een auto gigantisch is.

                      Waarom jij nu de wielbasissen van de drie auto’s noemt is mij een raadsel. Die zijn alle binnen een centimeter of 2 van elkaar, niets mis mee, maar dáár hadden we het niet over. We hadden het over de (grote) verschillen in (binnen) afmetingen. Ik heb toen als voorbeeldje de wielbasissen genoemd.

                      Als ik een voorstel mag doen? Laten we het niet meer over afmetingen hebben, m.a.w. dat zinloze onderwerp sluiten.

                      Rest mij nog te schrijven, in antwoord op vraag / stelling dat je niets snapt van het aanschafbeleid van de NL politie v.w.b. dienstauto’s.

                      Het zit redelijk eenvoudig in elkaar : 50% van de keuze wordt bepaald door budget / operationele kosten en andere zaken de portemonnee aangaande, máár de andere 50% wordt bepaald door de politiemensen die dagelijks in die auto’s rond moeten rijden. Zij bepalen dus voor 50% welke auto’s het zijn geworden / gaan worden.

                      Het is dus een 50-50 kwestie wat uiteindelijl leidde tot de keuze van de 2 auto’s. Waarom 2 auto’s? Ook dat is simpel : de politie wil niet 100% afhankelijk zijn van één merk / type. Wanneer er leveringsproblemen zouden ontstaan zou de politie een probleem hebben. Vandaar dat gekozen is voor 2 dienstauto’s die momenteel als beste uit de bus komen n.a.v. voornoemde parameters.

                      Ik verwacht dat een Toyota Landcruiser het ook erg goed zou doen, ware het niet dat je voor de prijs van 1 Landcruiser, 1 X1 en 1 Kuga koopt en aangezien het onze belastingcenten zijn, vind ik dat de politie een wijs besluit heeft genomen.

                      #18545680
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Eens. Ik heb zo maar even voor de  gein een RAV4 samen gesteld. Maar dan schrik je van de prijs. (Bij Volvo trouwens ook hoor, want het gaat nergens meer over. De onderhoudsprijzen zijn echt absurd) Dus de prijs over pakweg 300 auto,s of meer, zal dan ook wel een rol spelen.

                        En in je post van 6 september 18:49 u begin je zelf over het verschil van wielbasis. Daar ging ik dus even op in. En comfortabel rijden hangt niet alleen af van de wielbasis, maar van de ophanging, demping, bandenspanning, velgmaat enz. Ik vind de XC40 dan ook veel comfortabeler dan de Grandland. En wel daar, waar je drempels of ribbels hebt in het wegdek. Ik rij vaak over de Philipsdam, met een brug. Als je over die klep rijd, dreunt bij de GLX die overgangen hard binnen, waar je bij de Volvo deze wél hoort, maar er praktisch niks van merkt. ( ik heb rondom 2,5 bar met 18″velgen)

                        En ik vind 5 cm meer instaphoogte belangrijker, dan 10 cm meer ruimte voor je schouders, bij een ruime wagen.

                        #18545743
                        Floki
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 March 2022

                          @Hans GLX : ik heb het vermoeden dat jij mij niet begrijpt. Ik stelde jouw opmerking dat 10 centimeter niet zo veel is, fors ter discussie.

                          Als VOORBEELD en niet om er weer op door te borduren noemde ik de WB.

                          Tot slot : de afmetingen (binnen) van een auto die meer dan x-aantal centimeters verschillen, in dit geval zelfs 10,  zijn redelijk schokkend te noemen, dus daar waar er een verschil is van om en nabij 10 centimeter, dan is dat ‘zeer fors’, dit in tegenstelling tot jouw bagatelliseerde woorden over die decimeter.

                          #18545754
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Nou niet om er oneindig op door te borduren, maar 10 cm meer of minder in de breedte in bv een: Deawoo Matiz, of Toyota Yaris, maakt inderdaad meer verschil, dan in een Chevrolet Impala, of Cadillac Fleetwood, of Audi A8, of Mercedes S 600. Daarom schreef ik ook aan het eind van m,n regel: >bij een ruime wagen.< Snap je? In een Volvo SUV is 10 cm nauwelijks merkbaar. En in de regel, zitten er in een XC40 2 volwassenen op de achterbank, of 2 of 3 kinderen. En dat gaat prima. Bovendien is de Volvo een zeer goede caravantrekker. Maar dat is weer een andere discussie. Er is inmiddels genoeg over gezegd. Om on-topic te blijven, vind ik een HUD wat meer voor verkeersvliegers. ;-)

                            Boeing 787

                            #18545797
                            Schipper1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 February 2023

                              Echt onzin, 10 cm maakt in elke auto uit. Was jij niet ooit chauffeur, 10 cm in de hoogte is wel of niet kunnen staan.

                              En een caravantrekker,  prima maar niet met de 3 cilinder. Dan is hij na 2 jaar ook overleden. Heb het al vaker gezegd, eerst je huiswerk doen en dan wat kopen of reageren.

                              #18545845
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @Schipper wat jij zegt is onzin. En ja, ik was 32 jaar int. chauffeur, dus ik weet waar ik over praat. 10 cm in een Fiat 500, of in een Renault Twingo, of Smart, is een groot verschil. 10 cm in een Scania 164, Actros of een Daf XF betekent niks. Ff goed lezen scheelt een stuk in de discussie. Op het Volvo forum, zijn er al genoeg met een XC40 3 cilinder, met caravan in Zuid Europa geweest, en met grote tevredenheid. De XC40 T5 mag 1800 kg trekken. De Ford Kuga Hybrid 1250 kg. Over verschil gesproken. Ik heb geen ervaring met een caravan. (Ik heb zelfs geen trekhaak.) Maar verdiep je eerst eens in de reviews over de XC40, voor je wat schrijft. En er zijn er genoeg die met een Grandland 3 cilinder, met caravan op vakantie gaan. En dan roep jij: Eerst je huiswerk doen?? Dan kan je beter op jezelf toepassen! Dus je kletst maar wat. En een hoogteverschil in de cabine van vrachtwagens? Ook met je kop wat naar voren gebogen, kun je dan nog steeds staan. Punt.

                                #18545862
                                Floki
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2022

                                  @Hans GLX : je schrijft echt een beetje onzin.

                                  10 centimeter breedte verschil, zeker als het over binnenruimte gaat, is gigantisch.

                                  Hans, daarnaast, doe alsjeblieft (!!!!!!) je huiswerk alvorens je wat roept en voorkom daarmee dat je continue onwaarheden schrijft / post!!!

                                  Wat lees je hier: https://www.anwb.nl/experts/auto/4/162/trekgewicht-ford-kuga-phev-is-verhoogd-van-1200-naar-1500-kg.-hoe-kan-dit

                                   

                                  #18545865
                                  Floki
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 March 2022

                                    @Hans GLX : vergeef mij het volgende, maar je begint steeds meer op @Jopsa te lijken. Roepen, schrijven en elke keer weer zonder dat het gefundeerd is.

                                    #18545870
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Floki,  Okee je boodschap is duidelijk. ik stop er mee; het allerbeste Opel rijders. :bye:

                                      Als ik mijn mening onderbouw uit enige ervaring, en er word geroepen, dat het “niet gefundeerd is”, hou ik het voor gezien.

                                      #18545879
                                      Floki
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 March 2022

                                        @Hans GLX,

                                        De weg van de minste weerstand kiezen, ic weglopen vind ik prima, da’s jouw keuze.

                                        Blijft bij mij een beetje hangen waarom je inmiddels al in een bericht of drie simpelweg onjuiste feiten schrijft? Laatste bericht aangaande dat trekgewicht. Het is gewoon niet waar. Waarom lees / kijk je niet eerst even GOED alvorens wat te beweren?

                                        #18545886
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @Floki nee, het is absoluut niet de weg van de minste weerstand kiezen. Maar een forum is; dat men onderling de ervaringen deelt. Zowel de positieve, als de negatieve.Elkaar waar mogelijk nuttige tips geeft. En niet elkaar afzeikt als: klager, onjuist, niet onderbouwd, onwaarheden, enz. Ik ben bijna 70 jaar, en moet niet het gevoel krijgen, alsof ik hier in de 3e klas lagere school zit, en bij elke zin gecorrigeerd word.

                                          Ik tik in op Google: Wat is het trekgewicht van een Volvo XC40 T2? en het antwoord luid: 1600 kg! En de XC40 T5 mag zelfs 1800 kg trekken. Dat verzin ik niet. Dat zijn de antwoorden op mijn vragen via: Google, Autoweek, Autoblog, Volvo forum, enz. En ik ga geen advocaat inhuren, om na te trekken, of die gegevens wel kloppen! Ben ik duidelijk zo? En het kan best zo zijn, dat de gegevens niet altijd juist zijn. Dat kan gebeuren. En mijn smaak of mening, hoef je helemaal niet te delen. Maar op deze manier de puntjes op de i zetten, gaat mij een tikkie te ver. Zeker ook de zeer negatieve reacties van @Schipper1 gaan mij te ver. Doei!

                                          #18545903
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            @Floki, nog even dit. Om de XC40 en de Kuga Hybrid met elkaar te vergelijken, heb ik op Google ingetikt: Dubbeltest Volvo XC40 en Ford Kuga. Dan kan je een dubbeltest zien van de ANWB, >(mei 2020)< waar beide modellen met elkaar vergeleken worden. En daar word dus gezegd, dat de Kuga “slechts 1200 kg” mag trekken. De Volvo dus 1800 kg. Dat is, om het in jouw woorden uit te drukken (10cm), “een gigantisch verschil.” En ik heb echt niet meer uitgezocht, of dit trekgewicht van de Kuga later is bijgesteld. Het valt me telkens weer op, hoe je alles in jouw richting uitvergroot, en de tegenpartij in de modder drukt. Nog maar niet te spreken over roeptoeters als @Schipper1, waar elke fatsoensnorm in het communiceren ontbreekt. Snap je me? En mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het wel.

                                            En ook wordt hier telkens @Jopsa weg gezet, als een chronische beroepsklager, enz. Maar het zal je maar gebeuren, om zo,n klote exemplaar Grandland te treffen!! Dat is toch te verschrikkelijk voor woorden zeker? En als dan je dealer, noch de Opel importeur niet thuis geeft, en je moet zelfs via rechtsbijstand proberen die rampauto te laten repareren, dan is toch je vertrouwen in Opel totaal weg? En @Jopsa is écht geen uitzondering. Er zijn er hier genoeg die vanaf het begin, ramp op ramp hadden met de GLX. Zelfs de Hybride varianten! Lees het maar eens na op dit geweldige forum! Ik heb met mijn GLX uit dec 2017 geluk gehad. Maar PSA heeft hier een miskleun gemaakt, met teveel Peugeot onderdelen, en een 1.2T Pure Pech motor. Dit wil ik nog even gezegd hebben. Kijk maar hoeveel er inmiddels al weg zijn hier, en overgestapt naar een ander merk! :unsure:

                                            #18545909
                                            Floki
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 March 2022

                                              @Hans GLX,

                                              We leven in 2023 en niet in 2020. Waarom kijk je niet gewoon op de website van een autofabrikant alvorens je hier dingen schrijft?

                                              Als ik wat wil weten over bijv een XC40,  dan baseer ik mij niet op cijfers van 3 jaar geleden.

                                              #18545910
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                @ Floki, kijk daar heb je wéér dat belerende! Lees nou es ff wat ik schrijf! Ik zocht een vergelijkingstest tussen de XC40 en de Kuga! En ik kreeg geen recent vergelijk, dan alleen die test uit 2020. Wat ben jij een azijnzuiper zeg? Tjonge daar word ik nou niet goed van. Schijnbaar heb je je niet eens verdiept in de verschillende testen van de XC40. Maar dan toch maar wat roepen. De vinger steeds leggen op punten en komma’s. Probeer eens in je vrije tijd als scheidrechter te starten bij het amateurvoetbal. Dat lijkt me echt iets voor jouw, om iedereen terug te fluiten. :good:

                                                En Last but not least: Ik rij in een Volvo XC40 van 2020, en niet van 2023. En dat bevalt me nog steeds prima! Zou hem niet in willen ruilen, tegen een splinternieuwe Grandland. ;-)

                                                #18545914
                                                Schipper1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 February 2023

                                                  Yep, het is weer bevestigd. Als je de oudere tegen spreekt komen ze gelijk met bijnamen. En ja, net als Jopsa. Fatsoensnormen schreef hij geloof ik.

                                                  #18545918
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Kijk @Schipper1, het gaat er niet om “dat” je ouderen tegen spreekt, maar de manier “waarop!” en op deze manier, hoeft het voor mij niet. :bye:

                                                    Als ik het fout zie, kan dat. Als ik verkeerde informatie doorgeef( niet uit eigen bron) kan dat. Maar normaal discussiëren is wel een pré.

                                                    #18545939
                                                    Floki
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 March 2022

                                                      Hans GLX, tussen een azijnseikerd en zo precies mogelijk willen zijn in postings, zit een straal van verschil.

                                                      In de laatse 10 of whatever hoeveel postings het ook waren heb je meerdere keren onjuiste dan wel bagatelliserende opmerkingen geretourneerd. Dat vind ik niet fraai.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.