head-up display

Forumindex Forums Modellen Grandland X head-up display

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #18545191
    Floki
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2022

      Ik weet ‘t, je bent, blijft en zal altijd een die-hard Volvo XC40 fan blijven. Geeft niks, houden zo.

      Over de onjuiste foutieve cijfers die je in eerdere berichten schreef, wals je heen / schuif je naar achteren en schiet vervolgens in de aanvallende verdediging om aan te geven dat de plaatsing van het display in de Kuga door jou als not done wordt gezien.

      Dat gaat nergens over. Jij plaatste 100% onjuiste info over afmetingen m.b.t. hoogte en formaat van het display. Dat zijn linksom of rechtsom de feiten. Ik kan het niet mooier of lelijker maken. Jij schreef (de niet correcte info) helemaal zelf.

      #18545194
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Nou Floki, nu zet je (terecht een Dacia als Suv ) opzij als Politie auto. Maar ook een Skoda Karoq of Kodiaq, zou heel goed kunnen….. ;-)

        #18545195
        Floki
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2022

          Nee,

          ga alsjeblieft een tiental minuten naar verbruikscijfers kijken, JUIST met name van de Skoda’s. Met de vele miljoenen Km’s die de politie rijdt kan de staat weer een nieuwe miljardenlening gaan afsluiten.

          Kijk naar de ‘hit’ als je in Google intypt ‘echt brandstofverbruik’ en je gaat vervolgens naar de site van Travel Card. (waarvan enkele miljoenen zakelijkse rijders gebruik van maken)

          Heeft Skoda hybride of PHEV motoren? Da’s even nieuw voor mij, dan loop ik achter.

          #18545198
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Wat het verbruik betreft zal de Ford beslist een goede keuze zijn. Maar denk jij dat het verbruik van een Politie auto een speerpunt is? Hoe verklaar je dan de aanschaf van pakweg 140 bloedsnelle Audi A6 met een V6 motor? Dat zijn echte zuipschuiten hoor. :yes:

            En nog nooit van de volledig elektrische Skoda Enyaq gehoord? Die staat hoog in de verkoopcijfers hoor.

            En Google eens even naar hybride Skoda Octavia en Suburb….. ;-)

            #18545202
            Floki
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2022

              @Hans GLX : de politie koopt geen 100% elektrische voertuigen voor de dagelijkse surveillance.

               

              Dat schreef ik al eerder. Bepaalde politie taken vergen bepaalde type auto’s. Hetzelfde geldt voor de waterpolitie. De waterboys in meren/rivierendistrict A stellen hele andere eisen aan de boten dan waterboys in de Noordzee.

              Wat dacht je van strandvoertuigen of eenheden die in de bossen op de Veluwe patrouilleren? Dáár zal je écht geen Audi’s A6 aantreffen.

              #18545205
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Dat zei ik al; daar zie je veel Toyota Hilux en Landcruiser AWD. Zie foto,s boven.

                Toyo

                #18545206
                Floki
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 March 2022

                  Nou precies! De taak bepaalt welk voertuig waar noodzakelijk is. Wew!

                  Waarom sputter en spartel je dan als ik het heb over brandstofverbruik? Voor taak A heb je een ander voertuig nodig dan voor taak B.

                  #18545209
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Foto boven nog invoegen mislukt. Deze dan….

                    Toyo

                    #18545210
                    Floki
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 March 2022

                      De foto’s laten geen Audi’s A6 zien maar betreffen vermoedelijk AWD’s en dus héél begrijpelijk en ook hier geldt dus weer : voor bepaalde taken is een bepaalde auto heel erg handig.

                      Kijk ook eens naar het prijskaartje van de simpelste Landcruiser. Daar wil jij als belastingebatlaer helemaal niet een meewerken als er duizenden van die dingen in Nederland als reguliere surveillance-auto zouden worden ingezet, dat kan best wel een tandje minder.

                      #18545213
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Over het brandstofverbruik was ik bij de aanschaf van de Volvo best wat sceptisch. Vrij zware auto, en uit de testen die ik zag, zeker geen recordbreker. Maar na de inloopperiode werden de verbruikscijfers steeds beter. Juist omdat jij wees op het verbruik, plaatste ik die foto (onderaan blz 1) van mijn display, met een verbruik (volgens de boordcomputer 5,2 L /100 km,) wat wel wat overdreven optimistisch is. Maar toch in de praktijk van alledag, 1:17 is toch buitengewoon goed, of niet soms?

                        #18545217
                        Floki
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 March 2022

                          Voor de 3e of 4e keer? De politie gaat voor surveillance auto’s als het even kan geen benzinemotoren voertuigen of diesels aanschaffen.

                          Daarnaast ? Klik in Google op echt brandstofverbruik, ga naar Travelcard, selecteer de Volvo XC40. Wat lees je daar?

                          En ja, uitzondering bevestigen altijd de regel. Als iemand dagelijks van Heervenveen naar Groningen rijdt over een A weg dan verbruikt hij veel minder dan iemand die dagelijks in de files in de Randstad zit.

                          #18545220
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Je had het over de Audi. Hier een plaatje. Die hebben ze speciaal aangekocht, om het boevengilde bij te houden op de snelweg. ;-)

                            Alle Volvo,s zijn tegenwoordig begrensd bij 180 km/u

                            Audi A6

                            #18545224
                            Floki
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 March 2022

                              Da’s toch precies wat ik bedoel!!!!! Voor taken ABC heb je auto zus nodig en voor taken DEF en heb je auto zo nodig.

                              #18545227
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Net even op jouw advies even gekeken op Travelcard. Daar geven ze aan voor fabrieksopgave 6,5 L /100 km en uitstoot Co2 147 gram

                                Praktijkverbruik  8 L /100 km en uitstoot 180 gr Co2. Fabrieks-opgave is zoals bekend altijd zeer optimistisch onder ideale omstandigheden.

                                Ik ga uit van mijn persoonlijke situatie. ik heb geen woon werkverkeer, (als gepensioneerde) maar gebruik de auto uitsluitend voor plezierritjes. En dan ben ik uiterst tevreden met mijn huidige verbruik. Want in deze regio, staat bijna altijd een krachtige wind van zee. En de XC40 SUV heeft niet echt een goede Cw waarde…. ;-)

                                4 (2)

                                #18545231
                                Floki
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2022

                                  Nou, da’s dan 100% wat ik bedoel. De Travelcard cijfers zijn van héél erg veel zakelijke rijders en die cijfers mag je naar positief naar beneden nuanceren want de gemiddelde zakelijke rijder boeit het niet hoeveel ‘ie verbruikt want de zaak betaalt toch wel. De exacte waarde mag je dus gunstiger zien dan het Travelcardcijfer en idd. slechter dan de fabrieksopgave want die cijfers zijn al ‘100’ jaar te positief, evenals de uitstootwaarde.

                                  Als je daar dan vervolgens de door de politie geambieerde voertuigen bekijkt en deze vergelijkt met sommige andere SUV’s (waaronder de RAV4) dan is het vrij duidelijk waarom die vooralsnog afvalt.

                                  #18545249
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    @Floki, daar heb je zeker een punt. Er zijn ontzettend veel zakenlui, die dagelijks voor hun werk met een Volvo onderweg zijn. En die zijn meestal aan afspraken en tijden gebonden. Dus dan is verbruik geen issue. Als je dan van die gegevens een gemiddelde neemt, kom je op heel andere getallen, dan in mijn specifieke geval. Ik rij puur voor de fun, zonder haast. Hou me aan de max snelheid overal. En dan kom ik nóg gunstiger uit, dan de fabrieksopgave. Want 1:17 = 100:17= 5,9 op 100 km. De fabrieksopgave is 6,5 L. De boordcomputer geeft 5,5 L /100 km aan. Maar….als ik met een zware rechtervoet ga rijden, of zeg; een flinke caravan aan de haak, dan zit je zomaar op 1:10 of nog meer. Met mijn Grandland X, kwam ik bij zomerweer ook aan de 1:17, maar die was wel  150 kg lichter, en wat meer gestroomlijnd.

                                    022 (3)

                                    #18545419
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      En @Floki, je beticht mij steeds van onjuiste cijfers en aannames enz. Nogmaals het gaat om de binnenkant. De ruimte in het interieur, dat is namelijk belangrijk voor Politiemensen met hun uitrusting. En dan is de Toyota RAV 4 zeker geen miskleun. In Engeland, Australië, en zelfs Amerika (New York Dep) rijden ze met een RAV 4 bij de Politie. En als ik jouw comments lees, heb je je nooit echt verdiept in de XC40, noch verschillende testen bekeken van de XC40, zowel van de puur benzine, of de Hybride, of volledig elektrische varianten. Dus hier geldt een beetje: De pot verwijt de ketel. Je kan zelfs nog een vergelijk/dubbeltest terugkijken bij de ANWB, met een XC40 T5 en de Ford Kuga Hybrid. En mijn excuses aan de Moderators, want we zijn helaas heel ver “off topic” over de Head up Display. :unsure:

                                      #18545438
                                      Floki
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 March 2022

                                        @Hans GLX : het gaat mij niet om tig-cijfers achter de komma. Het ging en gaat mij om de juiste feiten o.a. qua cijfers en dan schrijf je absoluut onwaarheden.

                                        Kijk een paar berichten terug en lees wat jij daar over het grote display in de Mustang en de Kuga schrijft. Da’s v.w.b. de Kuga compleet onjuist / niet waar. Die heeft qua grootte net zo’n display als in de GLX aanwezig.

                                        Wat binnenruimte betreft : ik meen dat jou gepensioneerd bent? Welnu, als je een keer tijd en zin hebt, rijd dan naar een Toyotadealer en neem achterin plaats in de RAV4. Doe hetzelfde met de Kuga en bijv. je eigen auto. Ervaar zelf welke riante beenruimte voor achterpassagiers je in de Kuga meer hebt t.o.v. die in de Rav4, de Opel GLX en de Volvo XC40.

                                        Vervolgens ‘scherm’ je daarna met de in jouw optiek onlogische positionering van het schermpje in de Kuga. Kijk voor de grap eens naar interieurfoto’s van de RAV4 en zie hoe Toyota, toch ook niet een van de kleinere auto bouwers, het scherm heeft gepositioneerd. Het sleutelwoord in deze is veiligheid zodat een bestuurder zoveel mogelijk naar de weg kan blijven kijken. Dat argument geldt / gold ook voor de HUD.

                                        Echter, het gedimdam over luttele cijfertjes voegt weinig tot niets aan dit topic toe. Sinds ik in een auto met een HUD rijd, denk ik dat ik veiliger rijd dan daarvoor. Waarom, omdat mijn ogen rechtvooruit blijven kijken en ik dus plotsklaps remmende voorgangers nog eerder waarneem dan wanneer ik naar mijn KM teller display moet kijken om bepaalde info tot mij te kunnen nemen.

                                        #18545445
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @Floki, je kan toch niet ontkennen dat het scherm in de Mustang Giga groot is? En dat van de Kuga mag dan wel een stuk kleiner zijn, maar ik vind geïntegreerd in het dashboard mooier, als er zo bovenop geplaatst. Dat is in de RAV 4 ook het geval. Nog maar niet te spreken van het grote scherm bij Tesla en soortgenoten. ik kan er niks aan doen, maar ik vind het gewoon geen gezicht. En wat binnenruimte in de auto betreft, ik ben 1.90 m en weeg 125 kg. Dus bepaald geen kleintje. En ik kan prima achter mezelf zitten, en heb genoeg hoofdruimte achterin. Dat wordt minder wanneer je eventueel een Panoramadak hebt, maar dan nóg is het achterin te doen. (ik heb geen Pano dak.) En een HUD kan voor velen een prima optie zijn, maar ik vind het alleen efficiënt voor verkeersvliegers. ik kijk onder het rijden steeds naar m,n klokken, en naar links en rechts in m,n spiegels. Gaat al jaren prima zo. Als je begrijpt wat ik bedoel? (Ik was in m,n beroepsleven int.chauffeur) ;-) By the way: er zijn ook genoeg Volvo rijders die kicken op een HUD.

                                          #18545449
                                          Floki
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 March 2022

                                            Hans GLX : je leest je eigen berichten niet goed.

                                            JIJ schreef dat de Mustang en de Kuga monsterlijke grote schermen hebben. Da’s dus in het geval van de Kuga NIET zo (maar je schreef het zonder blikken of blozen), ic. onwaarheid. Vervolgens haal je daarna aan dat je de plaatsing niet mooi vindt. Nu schrijf je weer dat Toyota…………

                                            Voorstel? Dit is een Opel Forum, laat het los en geniet van je Volvo.

                                            #18545452
                                            Floki
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 March 2022

                                              Wat ik nog vergat : ik heb in zowel de RAV4 alsmede de XC40 proef gereden, evenals in de Kia en de Hyundai suv’s. Uiteindelijk viel mijn keuze op een ander merk.

                                              Wat beenruimte betreft : ik ben slechts 1.84 m en ik zat (met de bestuurdersstoel op mijn lengte ingesteld) zowel in de XC40, alsmede in de RAV4 achterin NIET als een vorst. De knieën raakten duidelijk de voorstoelleuning met als gevolg dat ik mij een klein beetje een sardientje in blik voelde. Dit in tegenstelling tot mijn huidige auto Nu zit ik niet vaak in mijn eigen auto achterin, maar ik heb lange kleinkinderen en daarnaast familieleden die niet de kleinsten zijn.

                                              Maar misschien simpel houden? Kijk naar de waardes van de binnenruimtes in de respectievelijke auto’s.

                                              Redenen dat de Koreanen afvielen? De één was verzadigd middels héél veel pianolak achtige interieurelementen waar wij op afknapten, de Volvo XC40 legde het af op uiterlijke looks én de binnenruimte en de RAV4 had 3 andere pijnpunten : de scherpe lijnen en de uitpuilende achterlichten stonden ons niet zo aan, maar veel belangrijker was dat de RAV4 geen stoelgeheugen had en tevens geen buitenspiegelgeheugen gekoppeld aan de de bestuurdersstoelgeheugenpositie).

                                              #18545457
                                              Floki
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 March 2022

                                                @Hans GLX : ook wat de interieurmaten betreft schrijf je helaas niet het juiste.

                                                Ik geef je van 3 auto’s de binnenbreedte :

                                                Volvo XC40 voorin 1.35, achterin 1.40

                                                Toyota RAV4 voorin 1.60, achterin 1.55

                                                Ford Kuga voorin 1.62, achterin 1.55

                                                Dit en nog veel meer vind je hier

                                                 

                                                #18545461
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Ja Floki, ik vind de RAV 4 oók te hoekig en te bonkig qua uiterlijk. Maar voor een Politieauto smoelt hij goed. Wat betreft mijn auto, ik heb een Business Pro, dus daar zitten al aardig wat extra,s op. (keyles entry en auto achterklep enz) Automaat was toen actie/gratis, heb gekozen voor Privacy glas achter, andere velgen, Park assist, Sensus, en  Climate (stuur en stoelverwarming) verlichtingspack 2, thuiskomer, en spatlappen rondom. En achterin zitten doe ik eigenlijk nooit. Alleen om ff te ervaren hoe dat zit. En dat zit prima, ook met de beenruimte. Meten is weten, zeggen ze. Dus dank voor de specificaties. Zo precies wist ik het niet. Maar zoals gezegd, heb je in de Volvo 2 bestuurders profielen, die gekoppeld zijn aan een sleutel. En het systeem herkent de betreffende sleutel, en past de instellingen aan. De Toyota RAV staat echter wél bekend op int niveau, als een van de meest betrouwbare auto,s.

                                                  En ik las ergens vandaag, dat de Politie zich al intensief aan het oriënteren is, naar volledig elektrische auto,s (EV,s) ;-)

                                                  #18545467
                                                  Floki
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 March 2022

                                                    Gelukkig mag iedereen zich happy voelen (of niet) in het merk en type dat ‘ie gekozen heeft.

                                                    Als de politie slim is (qua centen) dat kochten ze de Dacia type ???. Ik meende recentelijk ook nog te horen dat er 5 jaar garantie wordt verstrekt. Voor de prijs van 2 Dacia’s heb je nog niet 1 BMW X1 of 1 Kuga. Toch doen ze het niet.

                                                    Ik hoop alleen dat je een heel klein beetje begrip hebt voor het feit dat wanneer onvolledige of onjuiste informatie wordt geschreven, ik dan een beetje ga steigeren. Zéker als ik door even wat te Googlen zie dat de data onjuist is of, in geval van jouw display opmerkingen, door een foto die jezelf later plaatste, jouw eigen opmerking v.w.gb de grootte van het display werd ontkracht.

                                                    #18545473
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Tuurlijk is dat zo. je schreef ergens dat ik een echte Volvo die-hard fan ben. Maar vergeet niet dat ik vanaf mijn jeugd, een echte Opel fan was. en tot 2020 Opel gereden heb. Ook heb ik bijna alle schaalmodellen van Opel 1:43. Waaronder de classics zoals: Commodore, Kapitän, Admiral, Diplomat. Zelfs een bakwagen Opel Blitz. Ook kocht ik dikwijls onderweg in Duitsland, het blad “Opel Tuning”, met prachtige gepimpte Opels. Maar ik ben achteraf best blij met mijn overstap in 2020.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.