HD Traffic / TMC Traffic Rossland X

Forumindex Forums Modellen Crossland HD Traffic / TMC Traffic Rossland X

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

robharmsen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 0

Hallo beste forumbezoekers en leden.

Ik heb sinds Maart 2018 een Opel Crossland X Innovation (incl. Innovation+ pakket) en was van mening dat naast het geïntegreerde TomTom navigatiegedeelte (wat overigens 1-op-1 over is gekomen van Peugeot PSA) ook de module HD Traffic aanwezig moet zijn. Nu krijg ik alleen de tekst “TMC” te zien en de file info is belabberd slecht. Opel op Twitter geeft toe dat HD Traffic aanwezig moet zijn op zowel de Crossland X als de Grandland X (zie bijgevoegde screenshot). De dealer zegt het niets, Opel NL zegt het niets en niemand heeft een antwoord.

Wie van de lezers heeft een Crossland of Grandland waarin de letters “TMC” veranderen in “HD Traffic”? Heeft iemand hier ervaring mee?IMG_5286

Grandsteef
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 23

Niemand bij Opel die een antwoord wil of kan geven, ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn:

1) Opel wil er niet voor betalen,

2) of het is de beperkte communicatie mogelijkheden tussen Onstar en Intellilink 5.0 die de bottle nek is.

Mocht het optie 1 zijn dan hadden ze er ook voor kunnen kiezen om het vrij te geven en de klant zelf te laten kiezen een abonnement af te sluiten hiervoor.

Het is bij Peugeot immers ook maar 3 jaar vrij van kosten en daarna moet je hiervoor betalen.

Het intellilink is waarschijnlijk te vroeg uitgebracht na het samengaan van Peugeot en Opel. het is natuurlijk erg knullig dat Onestar hiermee niet over weg kan. Hopelijk is het straks wel mogelijk na een update.

De tweet in de screenshot ken ik ook, overigens mijn dealer heeft een Peugeot dealer gevraagd of die het kon vrijgeven maar dat zou niet mogelijk zijn.

Er zit voorlopig even niks op dan afwachten of Opel het mogelijk gaat maken, en afwachten is ook niet mijn aard……

Black Diamond Opel Grandland X 1.2 Innovation Automaat met Innovation plus pakket en vele andere gadgets

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.