Hard piepend geluid bij rechtervoorkant Safira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Hard piepend geluid bij rechtervoorkant Safira

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222062
    blackTIE
      Lid sinds:
      2 June 2010

      Ik heb een probleempje met mij Safira (2001, ongeveer 130.000km) dat ik graag nog verholpen zou zien voordat ik zondag op vakantie naar Frankrijk vertrek…

      Ik hoor soms een hard piepend geluid aan de rechtervoorkant. Het is meestal als het wat warmer is en is niet altijd aanwezig, maar nu steeds vaker. Het geluid is zo hard dat omstanders omkijken.

      Het geluid doet zich bij recht vooruit rijden voor en zwelt iets aan als ik naar rechts stuur. Als ik ook maar iets naar links stuur, is het geluid weg (maar met rondjes rijden kom ik niet in Frankrijk aan…). Als ik rem verdwijnt het geluid even, maar als de rem wordt losgelaten begint het piepgeluid meestal weer.

      De garage (niet specifiek Opel) heeft er al naar gekeken, maar kon niets vinden. Wel hebben ze voor de zekerheid iets afgeschaafd van de remblokken.

      Klinkt dit als een wiellagerprobleem of zou het nog iets anders kunnen zijn?

      Pieter.

      #17682754
      twistam
        Lid sinds:
        18 June 2007

        Lijkt mij dat de wiellager half gaar is. Maar wat dat niet helemaal in het rijtje past is dat het geluid tijdens het remmen over is.:hmmz

        #17682755
        blackTIE
          Lid sinds:
          2 June 2010

          misschien dan toch een remblok die wat blijft hangen? Helaas is mijn kennis van auto’s wat beperkt…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.