hard aangrijpen van remmen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) hard aangrijpen van remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237256
    franswinterbans
      Lid sinds:
      20 March 2011

      Als ik rem bij onze Zafira B z16xep dan moet ik heel voorzichtig zijn anders zit ik vastgeplakt in het voorraam!! Zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben met n Zafira B?? Het is echt een heel groot verschil met onze vorige Zafira A die altijd zeer soepeltjes remde.

      #17874476
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Dat verschil is inderdaad erg groot, heb ik al gemerkt bij meerdere nieuwere opels..

        lijkt haast renault achtig remmen.

        Willem

        #17874477
        franswinterbans
          Lid sinds:
          20 March 2011

          Kan t zo zijn dat t iets te maken heeft met rembekrachtiger? Ik heb t idee dat de onderdruk op mijn bekrachtiger te groot is en dat die onderdruk ook de iritante fluittoon veroorzaakt bij t gasgeven. Dit probleem heb ik al eerder op dit forum genoemd. Het is maar een idee.

          #17874478
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Fluit toon zonder stroming kan niet, de vacuum staat stil in de rembkrachtiger, pas als de rem word bediend word er beweging gekreëerd.

            als de onderdruk te hoog is, trekt ie vanzelf de rem in..

            dat zou niet mogenlijk zijn, omdat de motor niet meer aan vacuum creëerd als dat ze kan, en deze vacuum word direct gebruikt voor de rem bekrachtiger.

            Willem

            #17874479
            franswinterbans
              Lid sinds:
              20 March 2011

              Goeiemorgen Willem bedankt voor de reactie. Is er mischien ook nog een mogelijkheid om de oorzaak van t abrubte remmen in de remblokken te zoeken?? Er staat nu ongeveer 53dkm op de teller. Ik weet nog van toen ik bij de opel werkte(nu 18 jaar terug!!) dat we wel ns experimenteerde met n vreemd merk remblokken als de klanten klachten hadden.

              #17874480
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                kan een Combinatie zijn he van allerlei dingen zoals hoofdremcilinder bekrachtiger merk schijven en blokken etc etc.

                Pak eens een Vectra-B, bij de 1e generatie Vectra’s B met 5 gaats naven moet je redelijk trappen, en zit het pedaal vrij diep, bij de latere is er een andere hoofdremcilinder en ander type ABS pomp op gekomen, en die remmen al een stuk beter, en met minder pedaalslag, dan sprek je over in feite technisch gelijkwaardige auto’s, dat wil zeggen. remmen rondom gelijk, zelfde mechanische remdelen, alleen andere hoofdremcilinder en ABS pomp, dat kan al een wereld van verschil opleveren.

                willem

                #17874481
                Zafistra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2011

                  Hoi,

                  Naar mijn weten is er niks aan de hand met de remmen van jouw Zafira. Die van mij is uit juni 2006 (183.000km) en heeft dezelfde kenmerken zoals jij aangeeft. Er zit trouwens ook een remassistent op! Die helpt mee bij een bepaalde pedaaldruk. Maar ik kan begrijpen, dat het wel eens irritant is. Ik moest er ook aan wennen in het begin, maar ervaar het niet als zijnde hinderlijk. Ik hou persoonlijk wel van remmen die bijterig aangrijpen. Geeft veel vertrouwen. Maar ja, een ieder heeft zo zijn eigen mening daarover.

                  Maar nogmaals, je remmerij is niks mis mee (denk ik) aangezien meerdere Zafira B rijders dit fenomeen kennen.

                  Groetjes,

                  #17874482
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    Het went vanzelf :thumbup

                    #17874483
                    dutch
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 July 2005

                      I’m with ^

                      De remmen van de A moest je ook wel erg lomp op gaan staan wilde ze iets van vertraging bereiken, ben wat dat betreft blij dat de B wat meer bekrachtigt is. Maar nog niet zo als de Audi A3 die ik een jaar of 10 geleden eens reed, die moest je echt met fluwelen voetje remmen. Wat mij betreft is de remmerij van de Zaf B een mooie middenweg.

                      Greetz, Dutch

                      #17874484
                      franswinterbans
                        Lid sinds:
                        20 March 2011

                        Ik zeg maar zo :2 weten meer dan 1!!!! Bedankt voor jullie reacties ik zal proberen om er aan te wennen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.