Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Hapert bij lage toeren en gas geven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 10:25 #17923849
Sorry Klopper! Ik wilde ze meenemen mar kwam er halverwege de rit achter dat ik ze op de trap had laten liggen!
7 januari 2012 om 19:43 #17923851ik had van de week ook ineens dat ie begon te haperen en slecht reageren.. na (weer) veel zoeken :argue :hmmz
ik heb alles reserve, dat is wel zo makkelijk..ik heb een FSE verstelbare BrandstofDrukRegelaar .. en die is intern lek. :fy1 heb me de ter… gezocht..
kwam lucht mee met benzine… heb nu een orginele rail gemonteerd .. loopt weer perfect..
had al langer af en toe dat ie stotterde .. misschien heb je er wat aan… :jerry :jerry50 in ze 4 zonder te sputteren.. :wors :wors dat is ff geleden..
8 januari 2012 om 08:56 #17923852Dat vermoeden had ik ook dat de regelaar kapot is, maar die dingen gaan eigenlijk nooit kapot.
Echter hapert hij weer onderin de toeren, probleem is er dus nog steeds…
8 januari 2012 om 18:15 #17923853heb je een aparte regelaar of de orginele..?
8 januari 2012 om 18:28 #17923854ik had er zo 1 tussen..
ik ga wel weer een nieuwe bestellen want je merkt het echt wel… maar nu 1 met een metertje.. :jerry
8 januari 2012 om 20:39 #17923855Hij heeft een originele….
9 januari 2012 om 10:33 #17923856hmmzz.. dat word zoeken… zodra ik mijn nieuwe pbv binnen heb..
zal ik de doos met mijn reserve onderdelen richting gorinchem laten gaan..
heb er familie wonen die ik elke week zie.. :jerry dus geef het gewoon aan hun mee
en kan jij het bij hun afhalen..(gildeweg) :angel kan je gewoon deel voor deel vervangen.. dan vind je het geheid.. :wors
zit bijna alles in… ecu’s ,complete onstekingen, div sensoren (lambdas,koelsensoren).. alleen injectorrail nog niet,die gebruik ik nu zelf .. :cry de mijne is doorgeboort ivm aparte regelaar.. dus als die binnen is komt de doos jouw kan op.. :thumbupof je moet het niet willen.. :wtf
9 januari 2012 om 13:59 #17923857Nou das wel heel aantrekkelijk king:
Heb je DIS of rotor?
9 januari 2012 om 16:40 #17923858m2.5 rotor.. en jij m2.8 natuurlijk.. :argue
9 januari 2012 om 18:09 #17923859Yup :(
9 januari 2012 om 18:32 #17923860zal toch wel iemand zijn met m2.8 reserve onderdelen.. rails past zowiezo.. lambda ..
ik werd ook gek van dat gezoek..17 januari 2012 om 21:47 #17923863Update:
Laatste tijd kreeg ik weer het gevoel dat hij af en toe een klein beetje inhield op sommige momenten. Niet duidelijk, maar wel nèt voelbaar. Dus toen begon mijn rughaar, die ik niet heb, weer stijf overeind te staan. Wat kan het toch in godsnaam zijn? Mijn laatste hoop waren de injectoren reinigen, nou die zijn nu brandschoon! Hmmz…
Vandaag kreeg ik een ingeving, mijn kvs sensor was nog de verkeerde. De blauwe zat er nu in ipv de zwarte. Mijn blok komt uit een astra f met TC en die schijnt dus een andere waarde te verwachten. Vandaag dus vervangen, ECU gereset en gestart. Nou hij leek wel een subaru die staionair loopt. Niet goed dus, ff laten roffelen en een stukje rijden. Ik was blij dat ik thuis kon komen!! Ff ging het goed en ineens werd ik tegen mijn voorruit gedrukt, zoveel hield hij in!! En mijn gaspedaal op dezelfde positie houden he om te zien wat er gebeurd :P BOEM! Keiharde knal uit de uitlaat en ik werd in mijn stoel gedrukt. Dit gebeurde steeds achter mekaar!! Niet goed dus!! Tja… Wat dan?
Nou, ik begon gewoon de kabels 1 voor 1 na te lopen met de motor nog aan. En opeens viel mijn motor uit. Hoppa dacht ik! Maar toen ging ik verder kijken en zag ik dat de kabel naar de lmm ging… shit… dat wordt een dure grap. Dus ik mijn motor weer gestart en drukte ik op de lmm stekker, hup motor weer uit! Yesss gewoon kabelbreuk ofzo! Ook niet helemaal waar ;) Voor de zekerheid heb ik de connector pikkies en poesjes gevijld. Opnieuw proberen: Motor blijft aan en loopt super!!
Probleem lijkt nu dus opgelost! Hopelijk blijft hij het nu wel goed doen ;)
17 januari 2012 om 21:58 #17923864Leuk he, al die elektronica in je auto :P D’r hoeft maar 1 ding te falen en het is meteen al gedonder :P
Is het goed als ik morgen tegen de avond even de injectoren op kom halen?
17 januari 2012 om 22:04 #17923865:jerry :jerry :jerry hoop dat het nu goed blijft.. :angel :wors
17 januari 2012 om 22:24 #17923862Morgen avond is prima Klopper! Alleen wel na half 8. Helaas was ik ze vergeten mee te nemen naar vincent, anders had je nu mooie schone injectoren gehad. Sorry man :(
@Mattemaker, ik hoop het ook ;)17 januari 2012 om 22:38 #17923866Hmm, geveild? Kan alleen een tijdelijke oplossing zijn dan ben ik bang, want die contacten zijn dan wel hun bescherm coating kwijt. Zou er dan toch een andere connector op fixen als dat mogelijk is…
17 januari 2012 om 23:00 #17923867Ze waren al geoxideert:( Contactspray oid en anticorrosie een oplossing?
18 januari 2012 om 08:10 #17923868Goede teflonspray kan vrij goed helpen, maar er gaat natuurlijk niets boven een nieuwe connector…
Met goede teflon spray bedoel ik niet dat er allerlei mooie verhalen op de verpakking staan, maar een industriele kwaliteit…
Helaas moet je gelijk 12 bussen afnemen:
http://www.pol.nl/Interflon-Fin-Lube-TF-spuitbus/nl/product/43789/” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar dan heb je wel wat!!
18 januari 2012 om 16:56 #17923869Had dit eerder moeten weten, dan had ik vandaag even een busje mee kunnen nemen… M’n werkgever heeft zat staan :)
En dan industriele kwaliteit; Interflon :)18 januari 2012 om 18:02 #17923870@Klopper wrote:
Had dit eerder moeten weten, dan had ik vandaag even een busje mee kunnen nemen… M’n werkgever heeft zat staan :)
En dan industriele kwaliteit; Interflon :)Ik zeg het niet gauw, maar dat spul maakt alles soepel en ook voor zeer lange tijd! En het helpt enorm tegen oxidatie. Wij hebben op werk veel van die connectoren die in het water hebben gelegen en die krijg je met die zooi weer als nieuw!
18 januari 2012 om 21:03 #17923871Pff, zie nu pas de link naar pol.nl :P Jeetje mina, 357,- voor een doosje van 12 stuks…
Ik kan ze zo meenemen van het werk :P Graties is mijn lievelingsgetal, ben doooool op graties :P
Ze zijn er trouwens vergeten bij te zetten; laat kunstof geleiderolletjes scheuren na 3 maanden :P
18 januari 2012 om 21:52 #17923872Duss klopper :P Neem je een keer zo’n busje graties voor mij mee? :jerry
18 januari 2012 om 22:18 #17923861@Klopper wrote:
Ze zijn er trouwens vergeten bij te zetten; laat kunstof geleiderolletjes scheuren na 3 maanden :P
Is dat zo joh? Dat is nieuw voor mij, heb er toch zat dingen mee ingespoten de afgelopen 20 jaar en nog nooit iets gehad wat er van kapot ging… Ja een keer een paar schijfrem blokjes van mijn mountainbike, effe niet opletten met het spuiten en dus nooit meer remmen heh…. :hmmz Nou ja, kosten maar 15 euro voor mijn fiets…. :D
Het is voor mij als blubberjunk het enige wat mijn ketting goed houdt in de drek, daar is het werkelijk ideaal voor….
18 januari 2012 om 22:52 #17923850Ik weet niet precies wat voor plastic het is, maar het scheurt in ieder geval wel flink als dat spul erop blijft zitten… Zelfde geval met metalcleaner :P Dat vreet plastic rollen binnen een maand compleet tot pulp :P
Kan binnenkort wel ff een busje meenemen…
19 januari 2012 om 07:16 #17923873Super!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.