Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Hapert bij lage toeren en gas geven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2011 om 19:55 #17923824
Zou best kunnen, mijn XE loopt er perfect op…
31 oktober 2011 om 08:13 #17923825Hadden ze ook niet andere weerstandswaardes? Weet niet of het plug&play is?
31 oktober 2011 om 08:59 #17923826Dat weet ik ook niet, nooit omgewisseld zelf… Zal eens in de autodata kijken…
31 oktober 2011 om 12:22 #17923827Autodata zegt:
-Creme injectoren M2.5 14-17 ohm
-Blauwe injectoren M2.8 16 ohmMaakt dus eigenlijk niks uit…
31 oktober 2011 om 19:30 #17923828ik heb evt ook nog reserve ecu`s ,lmm en injectoren.. voor mijn m2.5
proberen mag altijd.. ;) oja heb ook nog een complete onsteking op reserve.2 november 2011 om 07:39 #17923830Bedankt!
Dit weeken heb ik de klepstoters opnieuw vervangen, dit keer voor origineel. Alles ging super! Alleen een nieuwe bougiekabel zat zo vast dat ik de rubberen kop eraf trok, ik heb dit tijdelijk ingetaped met isolatietape. De rit naar huis ging vlekkeloos. Echter heb ik gisteren 2x 130km gereden en toen hakkelde/hield hij steeds ff in. Gas erbij en klaar, gas los werkte ook 9 vd 10 keer. Ik dacht dus dat dat door mn bougie kabel was, dus heb ik hem ff vervangen voor de oude(nieuwe = 2kOhm, oude = 6,5kOhm). Vanmorgen startte ik mn auto, perfect, reed weg, 5 minuten later begon hij als een gek te hakkelen/inhouden. Koppeling erbij resulteerde 2x uitval van de motor.. Kont dit nou door mn oude bougiekabel? Morgen komt er een nieuwe binnen.. Of is dit iets anders? Toeren sensor oid?
2 november 2011 om 17:48 #17923831Geen zin om heel het topic te lezen. Maar heb je heel eenvoudig de bougie abele al vernieuwd? Heb dit laatst met een Let gehad. Alles aant vervangen geweest maar er bleek een kabel een te hoge interne weerstand te hebben dus onder hoge belasting ging hij haperen.
Succes ermee
2 november 2011 om 17:53 #17923832Zou gewoon eerst die kabel weer even vervangen, want als je met twee problemen zit opgescheept ga je het nooit ontdekken waar het aan ligt natuurlijk… :sleeping
Heb je nou al wat met die injectoren gedaan? En heb je nou al weer een zwarte temp sensor geprobeerd?
2 november 2011 om 18:23 #17923833De half gare nieuwe bougiekabel weer terug gezet en problemen opgelost… Zucht :|
Nieuwe bougiekabel komt vrijdag binnen samen met een zwarte kvs sensor, dus dat is nog ff afwachten!
De injectoren plaats ik samen met de zwarte kvs sensor, anders heb ik kan dt hij de arm gaat lopen doordat de blauwe sensor minder weerstand geeft en dus automatisch minder in laat spuiten.Ik denk dat ik ook maar een nieuwe benzine filter ga halen, de huidige is alweer 3 jaar oud en mocht het zo zijn dat de injectoren het probleem zijn, dan hield de benzine filter niet gnoeg tegen. Of lul ik onzin?
2 november 2011 om 19:08 #17923834Nee da’s onzin, tenminste, wat ik er over heb gelezen is dat benzine producenten zgn. ‘dopes’ toevoegen aan benzine om nog enige smering aan de benzine te geven anders zou de slijtage in de motor hoger worden. Alleen geven die zelfde smerende middeltjes aanslag op de injectoren. De hoeveelheid ‘dopes’ moet dus een soort middenweg zijn hier tussen…
Maarreh, problemen opgelost met de gare bougiekabel? Hoe bedoel je opgelost?
2 november 2011 om 20:11 #17923835Okee, dus gewoon dopes die vervelend doen, zou idd kunnen.
Maar ik had een nieuw setje BERU gekocht. Echter het erin douwen ging moeizaam, dus met wat geweld de bougiekabels erin gekregen. Maar moest ze er vorig weekend weer uit halen en dat ging bij de eerste dus goed fout. De rubberen “kap” was afgebroken en heb deze tijdelijk ingetaped met isolatietape. Dit is niet de netste oplossing maar ik krijg pas vrijdag mijn nieuwe binnen.
2 november 2011 om 20:28 #17923829Had er een spuitje teflon onder gedaan! :cry Of een likje vaseline….
Dat benzine filter trouwens, 3 jaar is best een tijd en kan zeker als er weinig mee gereden wordt (= vuilere tank) problemen geven hoor! Zou er zeker even gauw een nieuwe tussen doen!
2 november 2011 om 20:49 #17923836Verdorie, had ik idd moeten doen! Maar de nieuwe is er vrijdag toch al en zoveel hoef ik niet meer te rijden.
Morgen ff benzine filter fixxen dus! Makkelijk te vervangen zonder brug/bokken?
2 november 2011 om 21:30 #17923837Super simpel, twee slang klemmetjes los, slang er af floepen etc… Kun je zo bij vanaf de achterkant hoor, heb je echt geen brug voor nodig!
Even slang afklemmen evt. om de benzine lekkerij te voorkomen, of gewoon heel snel oversteken…
Het kan misschien zinvol zijn om hem eerst even vol te laten lopen met benzine om luchtbellen te minimaliseren, hoewel ik denk dat dat niet persé hoeft…
2 november 2011 om 22:00 #17923838Mja ik hoop dat het zo makkelijk is, de tieg is verlaagd dus dat wordt ff kijken :p
28 november 2011 om 13:46 #17923839wil ook nog wel eens een slecht laadstysteem zijn
slechte accu of slechte dynamo.
dan krijg het gebeuren niet genoeg stroom22 december 2011 om 21:52 #17923840Heb vanavond even met KillaHertz de injectoren ultrasoon gereinigd, even met een 9V batterijtje de injectoren open gestuurd in het badje zodat ze ook van binnen mooi schoon konden worden. Bleek ook een klemmetje op één van de injector connectors te ontbreken. Sowieso ging na het ontgrendelen van de buitenste twee de hele connectorbox er al af, dus die zat niet geweldig vast.
De Blue Wonder werd na het reinigen van de vier injectoren helemaal zwart, dus vuil waren ze zeker. Zag er ook naar uit dat er wat gaatjes verstopt/vervuild waren, vier per injector en bij zommige waren er twee zwart en twee duidelijk grijzig door aanslag verstopt.
Gelijk even de rubbertjes vervangen ook….
Ben nu wel benieuwd hoe het met de terugreis ging eigenlijk? :hmmz
22 december 2011 om 22:31 #17923841Ging super! Kan nog niks zeggen over het verbruik, maar stationair lijkt hij rustiger te lopen en hij reageert geloof ik ook beter op het gas.. :hmmz
Theorie: stel dat er bij 2 injectoren 2 gaten verstopt waren. Die cilinders lopen arm. Lambda ziet zit en de ECU corrigeert dit door meer benzine te spuiten. Maar aangezien de twee “verstopte” injectoren niet veel meer kunnen doorlaten zal dit voornamelijk gebeuren bij de 2 “goede” injectoren. Gevolg: teveel benzine in 2 cilinders (dus ook grijze rook) en de andere 2 cilinders nog steeds te arm?
In ieder geval kan het dus zijn dat door de twee verstopte injectoren mijn ECU in de war raakt en er maar wat extra benzine in gooit. Dit verklaart mijn wat hogere verbruik en grijze rook dan.
Wel even een kanttekening. Ik heb nu een blauwe kvs sensor erin zitten, deze zorgt ervoor dat mijn ecu denkt dat de motor warmer is dan hij eigenlijk is. Dit zorgde voor een lagere brandstofverbruik en het haperen stopte. Eigenlijk niet netjes, want je lost het probleem niet op. Daarom gaat dit weekend de goede kvs sensor er op en dan pas kunnen we zien of het reinigen van de injectoren effect heeft gehad.
Super bedankt Vinci :thumb De injectoren waren echt vies :swear
22 december 2011 om 22:46 #17923842Hou even in de gaten of er geen benzine lekt ook op de injectoren nu heh! Zou zonde zijn van het dure goedje! Om over de gevaren nog niet te spreken… (als het lekt ruikt het al gauw flink naar benzine natuurlijk)
Hoop dat het wat uit heeft gemaakt, laat over een tijdje anders nog even een reactie achter als je er wat meer mee hebt gereden… :thumbup
Het stonk hier trouwens ook goed naar die zwarte bende in de reiniger zeg!! Bah! ;)
22 december 2011 om 23:16 #17923843Ik ga het een paar benzine tanks aankijken en dan post ik hier het resultaat ;)
Trouwens Vincent, ik was vergeten te vragen of de lmm stekker voor de m2.8 een GM nummer had. En of ik die los kan bestellen zonder complete kabelboom.
23 december 2011 om 07:30 #17923844Poeh, zal eens kijken, zal vast in EPC staan, alleen ben ik daar nog niet zo handig mee…
24 december 2011 om 08:41 #17923845Alvast resultaat: voor et reinigen was de koude start moeizaam, dan leek het net of hij weer ging uitvallen en daarna starte hij. Nu is het contact om, trrrr, vroemmmm! Vele malen beter en de motor klinkt ook mooier.
24 december 2011 om 15:27 #17923846Niet toevallig die van mij meegewassen? :P
Heb ze binnenkort wss nodig, dus moeten even afspreken wanneer ik ze op kan halen…
24 december 2011 om 19:18 #17923847Gemiste kans… maar we kunnen altijd nog een keertje afspreken hoor!
25 december 2011 om 23:15 #17923848Komt nog wel een keertje zodra ik de onderdelen voor m’n C20LET bij elkaar heb gesprokkeld :P Of ik moet door gaan naar een C22XE / 2.5 / 3.0…
Zie wel wat de tijd brengt :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.