Hapert bij lage toeren en gas geven

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Hapert bij lage toeren en gas geven

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #17923775
    Peter_89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2006

      Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..

      #17923776
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        @Peter_89 wrote:

        Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..

        Helemaal mee eens, lees de vele tests maar eens, die dingen doen vaak meer kwaad dan goed…

        http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/478478-k-n-not-k-n.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17923743
        KiLLaHeRTz
          Lid sinds:
          30 August 2010

          Probleem is er nog, maar wel een heel stuk minder. Merk dat hij echt onderin de toeren niet hakkelt, maar als ik net onder de 2000 toeren vol gas geef dat hij een keer wilt hakkelen. Tevens start mijn auto nu rampzalig vergeleken met eerst, maar het is nu ook een stuk kouder, lijkt me meer de accu? Is ook een budgetmerk naar mijn mening en relatief klein… :hmmz

          #17923777
          KiLLaHeRTz
            Lid sinds:
            30 August 2010

            Nou vandaag is Klopper met zn corsa b c20xe langs geweest. Uren gebabbeld over alles en nogwat en toen kwam ineens de brandstofverbruik ter sprake… Hij heeft een c20xe rotor met F20 bak en rijdt met af en toe trappen 1 op 14 ongeveer. Ik met mijn c20xe DIS met F16 bak 1 op 11 standaard, trappen of niet, maakt niet uit.

            Toch wel een wezenlijk verschil! F16CR heeft dezelfde overbrenging als F20 dus daar ligt het niet aan… Het enige is dat de mijne een 3.5bar brandstokdrukregelaar heeft en een mtech chippie heeft, Klopper weet niet of die van hem gechipt is…

            Kan een ontstekingprobleem dit verklaren of moet ik nu compleet anders denken? Morgen bougiekabels meten en de DIS bobine, hopelijk komt hier iets uit al acht ik de kans klein…

            #17923778
            KiLLaHeRTz
              Lid sinds:
              30 August 2010

              Bougiekabels gemeten..

              1: 6.8 kOhm
              2: 5 kOhm
              3: 3.57 kOhm
              4: 3.2 kOhm

              Ik dacht dat ze altijd rond de 2 kOhm moesten zijn? Foute boel dus?

              #17923779
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Lijkt me niet goed inderdaad, kan aangetast zijn door de jaren heen, die dingen gaan niet super lang mee ofzo…

                #17923780
                KiLLaHeRTz
                  Lid sinds:
                  30 August 2010

                  De weerstand wordt wel minder naarmate de kabel kleiner wordt.. Ik ga maar eens kijken of ik wat goedkoper nieuwe kan krijgen. BERU of Bosch?

                  #17923781
                  KiLLaHeRTz
                    Lid sinds:
                    30 August 2010

                    Zijn de BERU ZEF1157 iets? Staan op deze pagina: http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra-f-hatchback-00-1991-00-1998/20-gsi-16-v-kat-09-1991-01-1998?pid=4&menucode=9&partcode=8″ onclick=”window.open(this.href);return false; en dan de onderste.

                    Als ze goed zijn bestel ik ze!

                    #17923782
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Die zijn voor zover ik weet prima, alleen weet ik niet of dis of rotor nog uitmaakt…

                      #17923783
                      KiLLaHeRTz
                        Lid sinds:
                        30 August 2010

                        Oke heb ze besteld! Poeh dat weet ik ook niet, misschien is rotor duurder dan DIS omdat er een extra kabel bijzit? En verder gewoon gelijk?

                        In ieder geval, ik hoop dat die kabels al mijn problemen oplossen :) En dat niet de DIS bobine ook nog problemen geeft… Hoe is deze te meten?

                        #17923784
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          De DIS bobine heeft als het goed is een drie pins connector. Die moet op pin 2 van de stekker aan de kabel 12V meten met contact aan.

                          Dan kun je de primaire weerstand meten tussen 1&2 op de 3 pins aansluiting, moet ongeveer 0,5 ohm en 2&3 ook 0,5 ohm.
                          Dan de secundaire weerstand tussen 1&4 (op de bougiekabel terminals) en tussen 2&3 moet tussen de 11 en 16Kohm meten.

                          Wel even alle pluggen op de DIS bobine los gooien en contact uit zetten voor je gaat meten!

                          Op de 7 pins connector van de ontstekings module moet op pin 1 en pin 6 12V staan met contact aan. En pin 4 moet nul ohm meten naar massa.

                          #17923785
                          KiLLaHeRTz
                            Lid sinds:
                            30 August 2010

                            Eerste plaatje:

                            Stap 1: Dit is dus de primaire weerstand, die connector?
                            Stap 2 en 3: Met contact aan of zonder contact? Dit zijn de secundaire weerstanden?

                            Tweede plaatje is zeker de connector die naar de DIS bobine gaat of zit deze bij de ECU?

                            #17923786
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Eerste stappen weerstand meten met alle stekkers los en contact uit, spanning meten met contact aan.

                              Tweede plaatje is de stekker die op de ontstekings module zit, bij mijn blok zit die onder de bobine geschroefd, maar bij een DIS blok weet ik niet. De draadjes die op de drie pins primaire connector op de DIS bobine gaan zullen bij deze module vandaan komen….volg de draadjes zou ik zeggen!

                              #17923787
                              KiLLaHeRTz
                                Lid sinds:
                                30 August 2010

                                De DIS bobine is goed. Primaire spoelen zijn ongeveer 0.5 Ohm (kortsluiting = 1 Ohm op mijn multimeter en hij geeft 1.5Ohm aan… :P )
                                De secundaire spoelen zijn beide rond de 12.5 kOhm :)
                                De 7 pins heb ik niet. De 3 pins meet 11.5V. Ik denk dat de ECU schakelt tussen de massa’s om de DIS bobine te regelen. Tenminste dat lijkt me.

                                Het is nu wachten tot ik mijn nieuwe bougiekabels binnen krijg :)

                                #17923788
                                KiLLaHeRTz
                                  Lid sinds:
                                  30 August 2010

                                  Vinci, ik moest net ff mijn auto opzij zetten met een koude motor. Dus ik naar achteren rijden en wat ruik ik? Dikke benzine lucht.. Bougiekabels komen vrijdag al binnen hopelijk, maar is dat het probleem wel? Is het niet gewoon teveel ingespoten brandstof?

                                  #17923789
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Trek er eens de bougies uit, kijk eens of ze allemaal nat zijn van de benzine. Kan zomaar een ander probleem zijn natuurlijk…

                                    Met vol gas starten kun je hem vaak wel weer aan de gang krijgen, alleen oppassen als je een kat hebt, want die kan hierdoor verbranden!!

                                    Ook oppassen dat niet je cylinders tot de rand vol zitten met benzine, kan bijv. door injectoren die continu open gestuurd worden. Hierdoor is kort geleden bij een forum lid met aanslepen een blok in de poeier gedraaid, zal met een startmotor wel meevallen, maar toch!

                                    #17923790
                                    KiLLaHeRTz
                                      Lid sinds:
                                      30 August 2010

                                      Bougies er pas nog uitgehaald (Bij Driem en klepstoters vervangen) en waren koffiebruin. En heb geen kat :D

                                      #17923791
                                      Klopper
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2010

                                        Had je eigenlijk even moeten zeggen van die kabels, dan konden we ze even omgooien om te testen :) Niet dat die van mij zo gloedjenieuw zijn, maar ik heb geen problemen…

                                        #17923792
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Okay, maar nu….? Is bij rijk mengsel altijd interessant om te controleren of alle cylinders er last van hebben of niet.

                                          En dan vonk testen, met bougietje tegen het blok houden moet je zo kunnen zien of er een beetje gezonde vonk is.

                                          Heb je al gecheckt of je hem gestart krijgt met gas vol ingetrapt?

                                          #17923793
                                          KiLLaHeRTz
                                            Lid sinds:
                                            30 August 2010

                                            Morgen ochtend ga ik dat testen, maar ik verwacht er niet veel van aangezien hij dan al moeizaam gaat starten…

                                            Morgen ochtend ga ik ook eerst de Tech1 bij de opel dealer halen met een andere auto, om te kijken wat de sensoren weergeven bij koude temperatuur van het blok

                                            #17923794
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Wel apart dat je die bougiekabels niet effe hebt gewisseld voor de test terwijl ik je dat ook al eerder had aangeboden/aangeraden in dit onderwerp… :hmmz

                                              Wat ik ook al eerder opmerkte en wat ik zelf eerder heb gehad met exact dit soort klachten was een combi dus van slechte benzinepomp massa en een rot benzinepomp relais. Daar al eens verder naar gekeken?

                                              #17923795
                                              KiLLaHeRTz
                                                Lid sinds:
                                                30 August 2010

                                                Bougiekabels zien er al wat oud uit dus beter gelijk vervangen voordat ik dadelijk weer een andere klacht heb ;)

                                                Benzinepomp massa kan ik idd naar gaan kijken, is dat een beetje bereikbaar zonder brug / krik? Hoe test ik de benzinepomp relais?

                                                #17923796
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Weet niet wat voor pomp jij hebt, in de tank of er buiten? Die massa checken is simpel even met de multimeter op de aansluiting en naar het chassis door piepen…

                                                  Het relais checken is lastiger, zeker als hij het nog enigszins doet. Zou er dan gewoon een nieuwe in knallen even WD40 op de contacten en gaan. Zo’n ding kost nog geen tientje namelijk….

                                                  #17923797
                                                  KiLLaHeRTz
                                                    Lid sinds:
                                                    30 August 2010

                                                    Volgens mij in de tank als ik zo even snel lees op een onderdelen site.

                                                    Het relais is gewoon standaard ding? Niet auto specifiek oid?

                                                    #17923798
                                                    opeltechniek
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 March 2010

                                                      Kijk gewoon ff terug naar de basis en dan kom je er wel niet meteen moeilijk beginnen te zoeken!!
                                                      Ik doe dit werk al zo”n 26 jaar en ben op de hoogte van het “oude” en van het “nieuwe” en wat mij nu gewoon opvalt is dat de jonge garde direct naar de meters en uitleesapperatuur grijpt terwijl ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Een foutcode uitlezen is ok maar weet wel wat je er mee moet doen!!
                                                      Goede klachtomschrijving is belangrijk en een klein beetje ervaring doet wonderen!!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 152)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.