Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Hapert bij lage toeren en gas geven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2011 om 16:12 #17923775
Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..
3 oktober 2011 om 17:10 #17923776@Peter_89 wrote:
Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..
Helemaal mee eens, lees de vele tests maar eens, die dingen doen vaak meer kwaad dan goed…
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/478478-k-n-not-k-n.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 oktober 2011 om 16:06 #17923743Probleem is er nog, maar wel een heel stuk minder. Merk dat hij echt onderin de toeren niet hakkelt, maar als ik net onder de 2000 toeren vol gas geef dat hij een keer wilt hakkelen. Tevens start mijn auto nu rampzalig vergeleken met eerst, maar het is nu ook een stuk kouder, lijkt me meer de accu? Is ook een budgetmerk naar mijn mening en relatief klein… :hmmz
17 oktober 2011 om 22:39 #17923777Nou vandaag is Klopper met zn corsa b c20xe langs geweest. Uren gebabbeld over alles en nogwat en toen kwam ineens de brandstofverbruik ter sprake… Hij heeft een c20xe rotor met F20 bak en rijdt met af en toe trappen 1 op 14 ongeveer. Ik met mijn c20xe DIS met F16 bak 1 op 11 standaard, trappen of niet, maakt niet uit.
Toch wel een wezenlijk verschil! F16CR heeft dezelfde overbrenging als F20 dus daar ligt het niet aan… Het enige is dat de mijne een 3.5bar brandstokdrukregelaar heeft en een mtech chippie heeft, Klopper weet niet of die van hem gechipt is…
Kan een ontstekingprobleem dit verklaren of moet ik nu compleet anders denken? Morgen bougiekabels meten en de DIS bobine, hopelijk komt hier iets uit al acht ik de kans klein…
18 oktober 2011 om 18:34 #17923778Bougiekabels gemeten..
1: 6.8 kOhm
2: 5 kOhm
3: 3.57 kOhm
4: 3.2 kOhmIk dacht dat ze altijd rond de 2 kOhm moesten zijn? Foute boel dus?
18 oktober 2011 om 18:48 #17923779Lijkt me niet goed inderdaad, kan aangetast zijn door de jaren heen, die dingen gaan niet super lang mee ofzo…
18 oktober 2011 om 18:53 #17923780De weerstand wordt wel minder naarmate de kabel kleiner wordt.. Ik ga maar eens kijken of ik wat goedkoper nieuwe kan krijgen. BERU of Bosch?
18 oktober 2011 om 20:02 #17923781Zijn de BERU ZEF1157 iets? Staan op deze pagina: http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra-f-hatchback-00-1991-00-1998/20-gsi-16-v-kat-09-1991-01-1998?pid=4&menucode=9&partcode=8″ onclick=”window.open(this.href);return false; en dan de onderste.
Als ze goed zijn bestel ik ze!
18 oktober 2011 om 20:36 #17923782Die zijn voor zover ik weet prima, alleen weet ik niet of dis of rotor nog uitmaakt…
18 oktober 2011 om 20:48 #17923783Oke heb ze besteld! Poeh dat weet ik ook niet, misschien is rotor duurder dan DIS omdat er een extra kabel bijzit? En verder gewoon gelijk?
In ieder geval, ik hoop dat die kabels al mijn problemen oplossen :) En dat niet de DIS bobine ook nog problemen geeft… Hoe is deze te meten?
18 oktober 2011 om 22:07 #17923784De DIS bobine heeft als het goed is een drie pins connector. Die moet op pin 2 van de stekker aan de kabel 12V meten met contact aan.
Dan kun je de primaire weerstand meten tussen 1&2 op de 3 pins aansluiting, moet ongeveer 0,5 ohm en 2&3 ook 0,5 ohm.
Dan de secundaire weerstand tussen 1&4 (op de bougiekabel terminals) en tussen 2&3 moet tussen de 11 en 16Kohm meten.
Wel even alle pluggen op de DIS bobine los gooien en contact uit zetten voor je gaat meten!
Op de 7 pins connector van de ontstekings module moet op pin 1 en pin 6 12V staan met contact aan. En pin 4 moet nul ohm meten naar massa.
18 oktober 2011 om 22:16 #17923785Eerste plaatje:
Stap 1: Dit is dus de primaire weerstand, die connector?
Stap 2 en 3: Met contact aan of zonder contact? Dit zijn de secundaire weerstanden?Tweede plaatje is zeker de connector die naar de DIS bobine gaat of zit deze bij de ECU?
19 oktober 2011 om 07:44 #17923786Eerste stappen weerstand meten met alle stekkers los en contact uit, spanning meten met contact aan.
Tweede plaatje is de stekker die op de ontstekings module zit, bij mijn blok zit die onder de bobine geschroefd, maar bij een DIS blok weet ik niet. De draadjes die op de drie pins primaire connector op de DIS bobine gaan zullen bij deze module vandaan komen….volg de draadjes zou ik zeggen!
19 oktober 2011 om 15:31 #17923787De DIS bobine is goed. Primaire spoelen zijn ongeveer 0.5 Ohm (kortsluiting = 1 Ohm op mijn multimeter en hij geeft 1.5Ohm aan… :P )
De secundaire spoelen zijn beide rond de 12.5 kOhm :)
De 7 pins heb ik niet. De 3 pins meet 11.5V. Ik denk dat de ECU schakelt tussen de massa’s om de DIS bobine te regelen. Tenminste dat lijkt me.Het is nu wachten tot ik mijn nieuwe bougiekabels binnen krijg :)
19 oktober 2011 om 17:14 #17923788Vinci, ik moest net ff mijn auto opzij zetten met een koude motor. Dus ik naar achteren rijden en wat ruik ik? Dikke benzine lucht.. Bougiekabels komen vrijdag al binnen hopelijk, maar is dat het probleem wel? Is het niet gewoon teveel ingespoten brandstof?
19 oktober 2011 om 17:43 #17923789Trek er eens de bougies uit, kijk eens of ze allemaal nat zijn van de benzine. Kan zomaar een ander probleem zijn natuurlijk…
Met vol gas starten kun je hem vaak wel weer aan de gang krijgen, alleen oppassen als je een kat hebt, want die kan hierdoor verbranden!!
Ook oppassen dat niet je cylinders tot de rand vol zitten met benzine, kan bijv. door injectoren die continu open gestuurd worden. Hierdoor is kort geleden bij een forum lid met aanslepen een blok in de poeier gedraaid, zal met een startmotor wel meevallen, maar toch!
19 oktober 2011 om 18:12 #17923790Bougies er pas nog uitgehaald (Bij Driem en klepstoters vervangen) en waren koffiebruin. En heb geen kat :D
19 oktober 2011 om 19:26 #17923791Had je eigenlijk even moeten zeggen van die kabels, dan konden we ze even omgooien om te testen :) Niet dat die van mij zo gloedjenieuw zijn, maar ik heb geen problemen…
19 oktober 2011 om 19:51 #17923792Okay, maar nu….? Is bij rijk mengsel altijd interessant om te controleren of alle cylinders er last van hebben of niet.
En dan vonk testen, met bougietje tegen het blok houden moet je zo kunnen zien of er een beetje gezonde vonk is.
Heb je al gecheckt of je hem gestart krijgt met gas vol ingetrapt?
19 oktober 2011 om 20:44 #17923793Morgen ochtend ga ik dat testen, maar ik verwacht er niet veel van aangezien hij dan al moeizaam gaat starten…
Morgen ochtend ga ik ook eerst de Tech1 bij de opel dealer halen met een andere auto, om te kijken wat de sensoren weergeven bij koude temperatuur van het blok
19 oktober 2011 om 21:11 #17923794Wel apart dat je die bougiekabels niet effe hebt gewisseld voor de test terwijl ik je dat ook al eerder had aangeboden/aangeraden in dit onderwerp… :hmmz
Wat ik ook al eerder opmerkte en wat ik zelf eerder heb gehad met exact dit soort klachten was een combi dus van slechte benzinepomp massa en een rot benzinepomp relais. Daar al eens verder naar gekeken?
19 oktober 2011 om 21:37 #17923795Bougiekabels zien er al wat oud uit dus beter gelijk vervangen voordat ik dadelijk weer een andere klacht heb ;)
Benzinepomp massa kan ik idd naar gaan kijken, is dat een beetje bereikbaar zonder brug / krik? Hoe test ik de benzinepomp relais?
19 oktober 2011 om 21:48 #17923796Weet niet wat voor pomp jij hebt, in de tank of er buiten? Die massa checken is simpel even met de multimeter op de aansluiting en naar het chassis door piepen…
Het relais checken is lastiger, zeker als hij het nog enigszins doet. Zou er dan gewoon een nieuwe in knallen even WD40 op de contacten en gaan. Zo’n ding kost nog geen tientje namelijk….
19 oktober 2011 om 22:36 #17923797Volgens mij in de tank als ik zo even snel lees op een onderdelen site.
Het relais is gewoon standaard ding? Niet auto specifiek oid?
19 oktober 2011 om 22:48 #17923798Kijk gewoon ff terug naar de basis en dan kom je er wel niet meteen moeilijk beginnen te zoeken!!
Ik doe dit werk al zo”n 26 jaar en ben op de hoogte van het “oude” en van het “nieuwe” en wat mij nu gewoon opvalt is dat de jonge garde direct naar de meters en uitleesapperatuur grijpt terwijl ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Een foutcode uitlezen is ok maar weet wel wat je er mee moet doen!!
Goede klachtomschrijving is belangrijk en een klein beetje ervaring doet wonderen!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.