Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hans`s hobby huisje–> Gait Uutdedroad–> 3.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 11:34 #18060152
en we zijn nog geen stap verder :P
inmiddels ligt er dus een c30ne in de schuur. :wors
het nodige aanpassen, en verwijderen komt met de tijd wel.
nu was ik al een poosje op dit forum aan het zoeken naar de juiste koppelingsset,
mogelijk dat iemand mij hier kan tippen omtrend het juiste.setup is als volgt:
C30ne motor, met een Getrag 240 ! ja, da kan mijn inziens zat.
maar, heb een 24v startmotor gemonteerd zitten.
past deze nu ook op mijn 2.0 vliegwiel? ivm vertanding oid?een 3.0 vliegwiel is ook een optie, maar deze is maar een halve inch
dus een krappe 1,5 cm groter in omtrek.
voor mij zegt dat niet zo heel veel. de 2400 hier met 2.0 vliegwiel ( 8,5 inch) gaat ook prima!dus wou eingelijk de 3.0 ook voorzien van een 2.0 koppelingset, gedurft misschien, maar ach,
als je het niet probeerd weet je het nooit, en dan erbij.. die koppelingset ligt hier nog :Ptips zijn zoals gebruikelijk weer welkom!
;)
9 september 2012 om 15:26 #18060153Zover ik weet kun je gewoon die start motor gebruiken immers worden ze ook voor de 2400 gebruikt
12 september 2012 om 18:54 #18060154ik had een 2.2 vliegwiel met koppeling ( 9 inch) op mijn c30ne dat werkte prima !
orginele manta voor veren werken ook prima !
de carterpan past gewoon (senator b c30ne automaat) ? ik heb hem iets verder naar binnen geklopt rond de vooras dat was alles.
kadett gsi16v radiateur past in het voorfront als je nieuwe beugels maakt maar de slang aansluitingen passen niet ideaal.
13 september 2012 om 20:38 #18060155kijk aan, bedankt voor de tips rabbit ;)
a.s winterperiod hoop ik de motor te monteren,
nu eerst rustig de juiste onderdelen bij elkaar zoeken.
heb nog wel het een en ander nodig.zit er aan te denken om de motor op een 30E installatie te laten lopen,
net wat eenvoudiger, geloof ik :D
maaar… dat gaan we nog wel zien.14 september 2012 om 06:50 #18060156Hier ligt ook nog onderdelen , as ie die noe vast ophaalt kan ie ze vast mooi in de lak zetten :jerry
14 september 2012 om 07:39 #18060157Persoonlijk zou ik wel voor stuggere veren gaan
Heb met origineel gereden maar vondt het niet super14 september 2012 om 15:56 #18060158die veren dat gaan we wel zien,
haal de hoge exemplaren weer onder Iwan vandaan, en de huidige korte daar maar weer terug onder…
ai ai.. t was een gemartel, en nu moet het nog een keer..
he die verdulde planningswijzigingen ok ait
;)14 september 2012 om 17:50 #18060159fijn he voorveren vervangen :shock: :jerry
14 september 2012 om 18:23 #18060160Gewoon flink verlaagde veren, en verenklemmen die afgezaagd zijn zodat ze tussen je draagarmen passen :)
maar blijft toch rotwerk inderdaad15 september 2012 om 16:03 #18060161stabilisatorstang losmaken, 1 bout van de bovenste fusee losmaken. Dan een draadeind met 2 moeren op elkaar geborgd doorsteken en aan de andere kant een moer opdraaien. Fuseekogel losdraaien (boven of onder). Dan met de sleutel en de luchtsleutel of elektrische sleutel draadeind en moer losdraaien en floep, je pakt de veer er zo tussenuit. En zo zet je m ook weer in elkaar ;)
16 september 2012 om 06:03 #18060162Als je originele veren hebt is het niet efe floep
Daar zit nog redelijk spannning op als draag arm geheel naar beneden is16 september 2012 om 06:24 #18060163dat word mooi spulleke :D
remmerij van een astra gsi gaat net met 14 inch wielen
nu zal je waarschijnlijk met stalen velgen iets meer ruimte hebben
king:ben benieuwd wat dit weer voor :kewlpics gaan opleveren
16 september 2012 om 09:33 #18060164de serie :kewlpics laat nog wel op zicht wachten Mario,
zoals vermeld, eerst de zooi bij elkaar, en dan vervolgens monteren,
zodat ik zo kort mogelijk de brug nodig heb.16 september 2012 om 19:00 #18060165Mja kan best snel gaan met oe weet ie het nooit
16 september 2012 om 20:40 #18060166Ha Hans, leuk dat het zespittervirus bij je geland is!
Carterpan van een Senator-b past al bijna achter de vooras, de bult van de pan moet wel iets ingekort worden, zo’n twee centimeter was bij mij genoeg.
Motorsteunen zijn goed te maken van u-balk, en die aan de vooras lassen, je kan het beste de motorrubbers van een senator nemen, 4 cilinderrubbers zijn te zwak op den duur.
Radiateur, vele opties, ik heb ‘m van een Alfa 155 turbo met een grote elektrische ventilator er achter.
Uitlaat, de C30NE spruitstukken en voorpijp aan passen zodat het aan een groep-A past en da’s ook goed, misschien niet stil genoeg voor de RDW keuring, maar daar verzin jij wel wat op.
Luchtfilter, flink groot K&n filter er op dan krijgt ie lucht genoeg, voor de keuring een standaard filterkast i.v.m. inlaatgeluid.
Remmen, de schijven van Barry met Omega 2.4 klauwen of Kadett GSI en vergeet de 13 inch wielen, dat gaat ‘m niet worden met een zespitter.
Veren, achter gewoon standaard of verlagingsveren liefst met Gele Koni’s, voor, ook alweer Gele Koni’s met bv. veren van een Mercedes W124 300D, en dan de veren voor een Benz met alle optie’s, die zijn het stugst, of 500 ponds rallyveren van Biesheuvel, welke veren je ook neemt, je moet ze wel zelf op lengte maken, en hou ze in eerste instantie wat te hoog, ze zakken toch nog wel 1 á 2 cm in binnen een jaar.
Achterremmen, trommels zijn goed genoeg, maar begin je met een 16N of een 16S? Een 16N achterasje wordt niet blij van het koppel van een C30NE, afgezien van de korte overbrenging, een 3.67 as met een 5-bak vind ik het fijnst, of als je wat minder toeren wil draaien op de snelweg een 3.44-er.17 september 2012 om 19:47 #18060167hoe zit het met de remschijven en klauwen van vectra a? past dat ook met 13 inch staal? mijn winterhok heeft nl net dit voorjaar nieuwe remschijven gekregen..
17 september 2012 om 20:28 #18060168hahah, tja.. in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, eddy :D
ennuh keesjr@ die 13 inch staal is een blijverdjuh :D daar vinden we wel wat op. maar blijven.. dat zullen ze.
wat betreft de achteras, momenteel uitgaande van het orginele..een 1600S ! heeuj.
daar komt er een van een GSI onder. met gewoon de blokken nog inderdaad.
remmerij wordt later aangepast. eerst het spul er maar eens in, en op kenteken.heb me nu weer wat nieuws bedacht, en over het algemeen is dat niet zo heel verstandig van me.
dat kost namelijk altijd bakken met geld :jerryhet hele motronic gebeuren van de 6pitter, gaat de bak in. weg ermee.
en monteer het ouwe vertrouwde inlaatbuisje met kabelboom van een ouwe 3.0e weer terug.
lijkt mij veeeel beter, en makkelijker toe.enkel de koudstart, hoe zit dat dan geregeld? ik had bij mijn ouwe 30E geen hulpluchtschuif meer geloof ik…. de c30ne heeft dat ook niet maar met een andere regelding wordt het stationair bij geregeld.
dus daar moet ik me nog even in verdiepen.. en dan maar eens verder zien.hopelijk binnenkort weer broem broem… maar eerst nog een oranje exemplaar de straat ophelpen :P
18 september 2012 om 19:43 #18060170he ghanzie, waarom motronic eraf? is toch een pracht systeem en zuupt ook nog eens minder.
En zoveel electronische narigheid zit er nou ook weer niet op. als die goed liep zal die in de manta ook goed lopen.
18 september 2012 om 19:47 #18060171uiteraard heb ik deze motor weer gekocht op de manier van…
“liep vorige week nog super” dus ja.. kweet nie :D
t was maar een hersenspinsel :P
maar t kan maar zo wezen dat er een lambda ingelast gaat worden hoor.
de tijd zal het leren.eerst verder met 2 andere projecten… het oranje beest, en der heizung in de schure :D
t wordt weer wat frisser, maar.. de CV hangt :P18 september 2012 om 19:53 #18060172ja erg druk daar altijd in de krim :jerry
maar inprincipe is de motronic een best simpel systeem, stationair wordt geregeld door de stappen motor(rond ding met 2 slangen erop.) en als je een schematje opzoek ervan zijn et maar een paar draadjes naar de computer.
18 september 2012 om 20:01 #18060173we gaan het wel zien Mike.
en die drukte… tja.. t schuurtje mot ok nog af :sleeping
maaar.. gelukkig verveel ik me niet, en heb nog net een beetje tijd over
om naar het baasje te gaan haha18 september 2012 om 20:09 #18060169nou 1 ding is zeker, et komt helemaal goed :thumb
18 september 2012 om 20:31 #18060174dat hopen we dan maar king:
12 november 2012 om 22:31 #18060175kuch kuch…
en weg een dikke laag stof :D
het 6 pittertje… ja, die is er ook nog, en de blauwe himself.?? jaja, die ist auch noch dabei.
nu het project van het oranje beest ten einde gekomen is,
de verwarming in de schuur inmiddels naar behoren functioneert,
de plankjes buiten allemaal vervangen zijn,
de nieuwe stalling van gt/e-tje staat.
gaan we eindelijk verder met het 6pitter project.nou jah.. verder… er is weer een stapje gedaan in de goede richting..
een reeds aangepast voorasje is hier beland, en een busje verf is leeggeknikkerd
over het 6 pittertje… voorasje nog wat verder gekieteld, en inderdaad keesjr…
er gaat afscheid genomen worden van mijn liefe brave setje verbreed SR.. :cry :cry :cry :cry :cry
maaaar.. daar later meer over :Dhelemaal in de mode he.. kleppendekseltje in kleur.. waar heb ik dat toch meer gehoord… :hmmz
moooi die dikkere remmerij…. maar zeg maar dag tegen je 13 inch stalen velgjes… :swear
de kans dat de remmere nog weer terug gebracht wordt.. acht ik zelf nogwel aanwezig. :agent
maar.. het setje SR… dat blijft :D
want… we gaan weer verder met IWAN!!!
dus het 6 pitter verhaal blijft even voor wat het is, en gaan we eerst Iwan in sneltrein vaart
weer inelkaar proberen te martelen. dr zit nog wat apk op dat kasco.. en ik moet
a.s winter wel MANTA rijden kunnen, natuurlijk king:MANTA MANTA!
13 november 2012 om 16:37 #18060176Mooie bak :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.