Hans`s hobby huisje–> Gait Uutdedroad–> 3.0

Forumindex Forums Modellen Manta Hans`s hobby huisje–> Gait Uutdedroad–> 3.0

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 217)
  • Auteur
    Ghanz
    Deelnemer

en we zijn nog geen stap verder :P

inmiddels ligt er dus een c30ne in de schuur. :wors
      het nodige aanpassen, en verwijderen komt met de tijd wel.
      nu was ik al een poosje op dit forum aan het zoeken naar de juiste koppelingsset,
      mogelijk dat iemand mij hier kan tippen omtrend het juiste.

setup is als volgt:
      C30ne motor, met een Getrag 240 ! ja, da kan mijn inziens zat.
      maar, heb een 24v startmotor gemonteerd zitten.
      past deze nu ook op mijn 2.0 vliegwiel? ivm vertanding oid?

een 3.0 vliegwiel is ook een optie, maar deze is maar een halve inch
      dus een krappe 1,5 cm groter in omtrek.
      voor mij zegt dat niet zo heel veel. de 2400 hier met 2.0 vliegwiel ( 8,5 inch) gaat ook prima!

dus wou eingelijk de 3.0 ook voorzien van een 2.0 koppelingset, gedurft misschien, maar ach,
      als je het niet probeerd weet je het nooit, en dan erbij.. die koppelingset ligt hier nog :P

tips zijn zoals gebruikelijk weer welkom!

;)

eddepet007

Zover ik weet kun je gewoon die start motor gebruiken immers worden ze ook voor de 2400 gebruikt

rabbitopc

ik had een 2.2 vliegwiel met koppeling ( 9 inch) op mijn c30ne dat werkte prima !

orginele manta voor veren werken ook prima !

de carterpan past gewoon (senator b c30ne automaat) ? ik heb hem iets verder naar binnen geklopt rond de vooras dat was alles.

kadett gsi16v radiateur past in het voorfront als je nieuwe beugels maakt maar de slang aansluitingen passen niet ideaal.

Ghanz
          Deelnemer

kijk aan, bedankt voor de tips rabbit ;)

a.s winterperiod hoop ik de motor te monteren,
            nu eerst rustig de juiste onderdelen bij elkaar zoeken.
            heb nog wel het een en ander nodig.

zit er aan te denken om de motor op een 30E installatie te laten lopen,
            net wat eenvoudiger, geloof ik :D
            maaar… dat gaan we nog wel zien.

Hendri
            Deelnemer

Hier ligt ook nog onderdelen , as ie die noe vast ophaalt kan ie ze vast mooi in de lak zetten :jerry

eddepet007

Persoonlijk zou ik wel voor stuggere veren gaan
                Heb met origineel gereden maar vondt het niet super

Ghanz
                Deelnemer

die veren dat gaan we wel zien,

haal de hoge exemplaren weer onder Iwan vandaan, en de huidige korte daar maar weer terug onder…
                  ai ai.. t was een gemartel, en nu moet het nog een keer..
                  he die verdulde planningswijzigingen ok ait
                  ;)

voederbiet
                  Deelnemer

fijn he voorveren vervangen :shock: :jerry

Maartuh
                    Deelnemer

Gewoon flink verlaagde veren, en verenklemmen die afgezaagd zijn zodat ze tussen je draagarmen passen :)
                      maar blijft toch rotwerk inderdaad

Ben_M
                      Deelnemer

stabilisatorstang losmaken, 1 bout van de bovenste fusee losmaken. Dan een draadeind met 2 moeren op elkaar geborgd doorsteken en aan de andere kant een moer opdraaien. Fuseekogel losdraaien (boven of onder). Dan met de sleutel en de luchtsleutel of elektrische sleutel draadeind en moer losdraaien en floep, je pakt de veer er zo tussenuit. En zo zet je m ook weer in elkaar ;)

eddepet007

Als je originele veren hebt is het niet efe floep
                          Daar zit nog redelijk spannning op als draag arm geheel naar beneden is

trashmetal
                          Deelnemer

dat word mooi spulleke :D
                            remmerij van een astra gsi gaat net met 14 inch wielen
                            nu zal je waarschijnlijk met stalen velgen iets meer ruimte hebben

king:

ben benieuwd wat dit weer voor :kewlpics gaan opleveren

Ghanz
                            Deelnemer

de serie :kewlpics laat nog wel op zicht wachten Mario,
                              zoals vermeld, eerst de zooi bij elkaar, en dan vervolgens monteren,
                              zodat ik zo kort mogelijk de brug nodig heb.

eddepet007

Mja kan best snel gaan met oe weet ie het nooit

Keesjr
                                Deelnemer

Ha Hans, leuk dat het zespittervirus bij je geland is!
                                  Carterpan van een Senator-b past al bijna achter de vooras, de bult van de pan moet wel iets ingekort worden, zo’n twee centimeter was bij mij genoeg.
                                  Motorsteunen zijn goed te maken van u-balk, en die aan de vooras lassen, je kan het beste de motorrubbers van een senator nemen, 4 cilinderrubbers zijn te zwak op den duur.
                                  Radiateur, vele opties, ik heb ‘m van een Alfa 155 turbo met een grote elektrische ventilator er achter.
                                  Uitlaat, de C30NE spruitstukken en voorpijp aan passen zodat het aan een groep-A past en da’s ook goed, misschien niet stil genoeg voor de RDW keuring, maar daar verzin jij wel wat op.
                                  Luchtfilter, flink groot K&n filter er op dan krijgt ie lucht genoeg, voor de keuring een standaard filterkast i.v.m. inlaatgeluid.
                                  Remmen, de schijven van Barry met Omega 2.4 klauwen of Kadett GSI en vergeet de 13 inch wielen, dat gaat ‘m niet worden met een zespitter.
                                  Veren, achter gewoon standaard of verlagingsveren liefst met Gele Koni’s, voor, ook alweer Gele Koni’s met bv. veren van een Mercedes W124 300D, en dan de veren voor een Benz met alle optie’s, die zijn het stugst, of 500 ponds rallyveren van Biesheuvel, welke veren je ook neemt, je moet ze wel zelf op lengte maken, en hou ze in eerste instantie wat te hoog, ze zakken toch nog wel 1 á 2 cm in binnen een jaar.
                                  Achterremmen, trommels zijn goed genoeg, maar begin je met een 16N of een 16S? Een 16N achterasje wordt niet blij van het koppel van een C30NE, afgezien van de korte overbrenging, een 3.67 as met een 5-bak vind ik het fijnst, of als je wat minder toeren wil draaien op de snelweg een 3.44-er.

stationlod
                                  Deelnemer

hoe zit het met de remschijven en klauwen van vectra a? past dat ook met 13 inch staal? mijn winterhok heeft nl net dit voorjaar nieuwe remschijven gekregen..

Ghanz
                                    Deelnemer

hahah, tja.. in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, eddy :D

ennuh keesjr@ die 13 inch staal is een blijverdjuh :D daar vinden we wel wat op. maar blijven.. dat zullen ze.

wat betreft de achteras, momenteel uitgaande van het orginele..een 1600S ! heeuj.
                                      daar komt er een van een GSI onder. met gewoon de blokken nog inderdaad.
                                      remmerij wordt later aangepast. eerst het spul er maar eens in, en op kenteken.

heb me nu weer wat nieuws bedacht, en over het algemeen is dat niet zo heel verstandig van me.
                                      dat kost namelijk altijd bakken met geld :jerry

het hele motronic gebeuren van de 6pitter, gaat de bak in. weg ermee.
                                      en monteer het ouwe vertrouwde inlaatbuisje met kabelboom van een ouwe 3.0e weer terug.
                                      lijkt mij veeeel beter, en makkelijker toe.

enkel de koudstart, hoe zit dat dan geregeld? ik had bij mijn ouwe 30E geen hulpluchtschuif meer geloof ik…. de c30ne heeft dat ook niet maar met een andere regelding wordt het stationair bij geregeld.
                                      dus daar moet ik me nog even in verdiepen.. en dan maar eens verder zien.

hopelijk binnenkort weer broem broem… maar eerst nog een oranje exemplaar de straat ophelpen :P

voederbiet
                                      Deelnemer

he ghanzie, waarom motronic eraf? is toch een pracht systeem en zuupt ook nog eens minder.

En zoveel electronische narigheid zit er nou ook weer niet op. als die goed liep zal die in de manta ook goed lopen.

Ghanz
                                        Deelnemer

uiteraard heb ik deze motor weer gekocht op de manier van…

“liep vorige week nog super” dus ja.. kweet nie :D

t was maar een hersenspinsel :P

maar t kan maar zo wezen dat er een lambda ingelast gaat worden hoor.
                                          de tijd zal het leren.

eerst verder met 2 andere projecten… het oranje beest, en der heizung in de schure :D
                                          t wordt weer wat frisser, maar.. de CV hangt :P

voederbiet
                                          Deelnemer

ja erg druk daar altijd in de krim :jerry

maar inprincipe is de motronic een best simpel systeem, stationair wordt geregeld door de stappen motor(rond ding met 2 slangen erop.) en als je een schematje opzoek ervan zijn et maar een paar draadjes naar de computer.

Ghanz
                                            Deelnemer

we gaan het wel zien Mike.

en die drukte… tja.. t schuurtje mot ok nog af :sleeping
                                              maaar.. gelukkig verveel ik me niet, en heb nog net een beetje tijd over
                                              om naar het baasje te gaan haha

voederbiet
                                              Deelnemer

nou 1 ding is zeker, et komt helemaal goed :thumb

Ghanz
                                                Deelnemer

dat hopen we dan maar king:

Ghanz
                                                  Deelnemer

kuch kuch…

en weg een dikke laag stof :D

het 6 pittertje… ja, die is er ook nog, en de blauwe himself.?? jaja, die ist auch noch dabei.

nu het project van het oranje beest ten einde gekomen is,
                                                    de verwarming in de schuur inmiddels naar behoren functioneert,
                                                    de plankjes buiten allemaal vervangen zijn,
                                                    de nieuwe stalling van gt/e-tje staat.
                                                    gaan we eindelijk verder met het 6pitter project.

nou jah.. verder… er is weer een stapje gedaan in de goede richting..

een reeds aangepast voorasje is hier beland, en een busje verf is leeggeknikkerd
                                                    over het 6 pittertje… voorasje nog wat verder gekieteld, en inderdaad keesjr…
                                                    er gaat afscheid genomen worden van mijn liefe brave setje verbreed SR.. :cry :cry :cry :cry :cry
                                                    maaaar.. daar later meer over :D

helemaal in de mode he.. kleppendekseltje in kleur.. waar heb ik dat toch meer gehoord… :hmmz

moooi die dikkere remmerij…. maar zeg maar dag tegen je 13 inch stalen velgjes… :swear

de kans dat de remmere nog weer terug gebracht wordt.. acht ik zelf nogwel aanwezig. :agent

maar.. het setje SR… dat blijft :D
                                                    want… we gaan weer verder met IWAN!!!
                                                    dus het 6 pitter verhaal blijft even voor wat het is, en gaan we eerst Iwan in sneltrein vaart
                                                    weer inelkaar proberen te martelen. dr zit nog wat apk op dat kasco.. en ik moet
                                                    a.s winter wel MANTA rijden kunnen, natuurlijk king:

MANTA MANTA!

Hendri
                                                    Deelnemer

Mooie bak :thumb

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 217)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.