Handremkabel vervangen Opel Vectra B1 Caravan

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Handremkabel vervangen Opel Vectra B1 Caravan

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269591
    Toorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2010

      Hallo mede Opel fans :thumb

      Vandaag een Opel Vectra B1 van 1998 aangeschaft met wat werk..
      Wat er o.a. aan moet gebeuren is de handremkabel, de handrem gaat ongelovelijk zwaar.
      Nu graag even jullie deskundige hulp als dat mogelijk is :agent

      Wat moet er exact vervangen worden? Zie op o.a. mister auto dat er 3 verschillende kabels zijn, neem aan dat deze opvolgend gemonteerd worden?

      Voor
      Midden
      Achter

      En misschien wel belangrijker, is dit te doen voor een straat sleutelaar? Beschik niet over een garage en/of brug. :wtf

      Alvast bedankt :thumb

      #18264961
      Flappie311
        Lid sinds:
        28 January 2016

        hallo toorn

        ook ik ben een straat sleutelaar en ga dit ook doen voor het eerst ligt aan de keuring

        ik heb mijn achter remschijven vervangen dat is een schijf met trommel rem de trommel rem is je parkeer rem
        ik kwam bij de mijne er achter dat rechts achter eigenlijks vast in de rem modus zat maar de auto kon er makkelijk mee rijden niets van gemerkt
        het kosten me gisteren wel 4u om alles los te krijgen hier in het forum staat een duits/engels/franse website voor opel oem nummers die gebruikt zijn op de auto vaak op motor code
        dan weet je 100% zeker dat je de goede hebt en dan kun je de onderdelen bestellen bij http://www.besteonderdelen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; veruit de goedkoopste die ik heb kunnen vinden
        het kan zo zijn dat de handremt te strak afgesteld staat in de trommel behuizing daar zit een klein schroef cinlindertje ff rondje blok rijden en zachtjes remmen op de prakeerplaats dan voelen met NATTE vingers is de trommel heet en vrebrand je je vingers dan loopt je trommel aan en staat het te strak dus de trommel voelen niet de schijf

        als je de auto op bokken kunt rijden dan is de klus goed te doen een nieuwe set bokken tot 2 ton kosten gemiddeld 50 euro nieuw
        op de 2 tons krik word het een lastige rot klus ivm ruimte maar is wel te doen

        ik hoop je hier mee geantwoord te hebben ;) en anders vraag je het maar hoor domme vragen kennen we niet
        groetjes anton

        ps maak foto`s van de veertjes van de trommel rem schijven zodat je later weet hoe je het teruug moet plaatsen als je de trommel remblokken binnen in moet vervangen !!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.