handremkabel vervangen corsa A

Forumindex Forums Modellen Corsa handremkabel vervangen corsa A

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232794
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      hallo..

      ik zette vanmiddag de auto op de handrem en toen trok ik de handrem ineens helemaal door… maar remmen deed ie niet… dus mijn conclusie…. handremkabel gebroken…

      nu weet ik dus niet hoe ik daarbij moet komen bij een A corsa..

      wie weet dit wel en heeft er miss ook nog een mooie fotos van ????

      alvast heel erg bedankt.

      mvg benno

      #17817453
      jojonopel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2006

        Kruip er eens onder ! Je ziet het zo zitten !!
        Grtz, John

        #17817454
        Aapje
          Lid sinds:
          1 January 2009

          Simpeler dan je denkt… Kijk maar eerst of je de linker of rechter kapot hebt :) Dan die effe bestellen op ebay/heuts/andere materialenzaak.

          Je zult 1 van de remtrommels moeten openen (van de kabel die kapot is), daarin de kabel loskoppelen. En het hele verhaaltje omgekeerd doen…

          Kortom, ding hoog op bokken/poten zetten. Je bent wel effe een uurtje of 2 bezig als je ’t nooit eerder gedaan hebt :)

          Als je een vraagbaak boekie hebt kan je de stappen volgen in ’t boekje. Alleen de handrem effe terug stellen is beetje “lastig” als je niet bekend mee erbent.

          #17817455
          lambo452
            Lid sinds:
            7 May 2008

            ja ik weet dat t nie zoveel werk is… maar ik kan nie vinden waar die gebroken is… en bestellen hoeft verder niet.. bij de brezan is de ene kant 13 euro andere kan 24 euro.. dus dat is t probleem nie.. maar ik kan niet zien waar die stuk is… dat is nu ff t probleem…

            #17817456
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Remmen openen… Zal wel in de remkabel of iets gebroken zijn. Trek eens aan de kabels als je onder de auto ligt. Ze horen niet gek veel speling te geven…

              Beste kom je te weten door je remmen gewoon te openen en ze effe schoon te maken als je er toch bent…

              Bij de Action zijn de spuitbussen remmenreiniger el cheapo.

              Dus in het ergste geval heb je je remmen schoon gemaakt en kunnen ze zich weer opnieuw afstellen..

              —-

              Waarom zeg ik: openen van de remmen?

              Je komt dan te weten, of de remschoenen zelf nog op hun plen blijven zitten. Er zitten namelijk van die spijkers in waar een veer achter zit te klemt. Kan best zijn dat deze los gekomen zijn of kapot gerot zijn.

              Dus trek je remmen open, inspecteer de boel…

              #17817457
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Vrij simpel, ik heb het laats bij een corsa b gedaan en daarvoor een A, zijn allebeide hetzelfde,

                kijk welke kabel gebroken is, haal het wiel eraf,
                En haal het middelste ronde kapje eraf, dan zie je een 24 moer met een splitpen erdoor heen, deze verwijderen en los draaien, let wel op het kleine lager zal ook los komen, deze mee verwijderen, dan haal je de trommel los, soms gaat het gemakkelijk en soms niet, laat wel de handrem eraf, anders lukt het nooit, als je dat gedaan heb zie je dat de kabel onder ingehaakt zit en aan de zijkant zit ook een klein klemmetje waar de kabel mee in de trommel houder zit, deze kan je los maken, maar voordat je dat doet zal je onder de auto de kabel onspannen moeten of makkelijk gewoon de kabel door knippen, bij het uitlaatdeel zie je een bus lopen wat de bovenkant open is, en aan de zijkanten zit een 11 moer erop gedraaid, even goed schoonmaken dan zie je dat wel, dan los draaien en de kabel uit de gooit halen, de moer her gebruiken de rest in om gekeerde volgorde

                #17817458
                bjorn1988
                  Lid sinds:
                  23 January 2011

                  Het kan ook goed zijn zoals bij mij dat de trommel er niet af wou, als dat bij jou ook het geval is dan even aan de binnenkant van de trommel (bovenkant) door het gaatje kijken en dan het stelwielletje van de remschoenen ontspannen zodat de trommel makkelijker loskomt.

                  Veel suc6 ermee

                  #17817459
                  lambo452
                    Lid sinds:
                    7 May 2008

                    ja hoe ik mn trommels eraf krijg is t probleem niet.. heb ik al veel vaker gedaan… gaat er nu om hoe ik kan zien van hoe en wat..

                    heb al onder de auto gelegenen volgens mij is de kabel stuk die vanaf mn hadrem hendel naar dat splittertje bij mn achteras gaat.. kan dat.. en hoe krijg ik deze los ???

                    want als ik per kant trek naar de wielen toe zitten ze gewoon vast.. (lijkt mij)

                    #17817460
                    jojonopel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 September 2006

                      Bekijk het eens !

                      grtz, John

                      #17817461
                      lambo452
                        Lid sinds:
                        7 May 2008

                        thnx voor t plaatje.. dat kan ik zeker warderen/gebruiken… moge maar eens kijken onder de auto :D thnx …

                        #17817462
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Letop: Corsa-A heeft 2 verschillen midden verdeelstukken voor de remmen achter.

                          1 met een schuifplaat andere weet ik ‘ff niet meer :) (deze staat in de afbeelding)

                          #17817463
                          opelwim
                            Lid sinds:
                            11 June 2012

                            wie heeft tekening corsa handrem kabel ??

                            #17817464
                            Klopper
                              Lid sinds:
                              19 September 2010

                              Uhm… opelwim… Staat hierboven :P

                              #17817465
                              johanhummer9
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 May 2011

                                @Klopper wrote:

                                Uhm… opelwim… Staat hierboven :P

                                het is ze allereerste bericht :P lol

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.