handremkabel overzetten

Forumindex Forums Modellen Corsa handremkabel overzetten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264294
    Rubenheide
      Lid sinds:
      12 July 2013

      Hallo,

      Deze week heb ik de achteras vervangen van mijn corsa b 1.4 16v.

      Nu geeft het overzetten van de handremkabel wat problemen.

      Hoe werken deze rubbertjes? Gewoon er klem in trekken?

      En deze spanner (ik neem aan dat dit een spanner is?) Ik krijg er geen beweging in en kan ook geen andere functie voor het ding bedenken.

      Iemand tips?

      Alvast bedankt!

      #18219579
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        De rubbertjes werken als geleider van de handremkabel. De kabel moet goed geklemd zitten in beide geleiders.

        Met het onderdeel op de 2e foto stel je de handrem af. Er zit een afstelmoer op die met de jaren vast gaat zitten. Moer en schroefdraad royaal met WD40 of IMAL inspuiten, laten intrekken en dan komt ie op een gegeven moment wel los. De handrem zo afstellen dat de wielen bij aantrekken van de handrem volledig blokkeren na 3 hoorbare klikjes.

        Mogelijk moet je wel eerst nog met het rempedaal de remschoenen achter afstellen als alles los is geweest.

        #18219575
        Rubenheide
          Lid sinds:
          12 July 2013

          Thnx voor de snelle reactie.
          Heb de kabel weer op zijn plek zitten en de spanner in de wd40 (doet idd altijd wonderen).
          Straks proberen op te spannen en de leidingen ontluchten en dan ff kijken hoe het lijkt.

          Hoe span ik dat ding trouwens?
          Met een waterpomptang op de 1e kant en een sleuteltje op de andere kant?

          #18219576
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Eerst de leidingen ontluchten en de remmen met het pedaal afstellen, anders krijg je de handrem niet goed afgesteld. De spanner kun je het beste idd tegenhouden met een tang en met een steeksleutel aan de moer draaien. Tussentijds controleren of de wielen al blokkeren als je de spanner aandraait. Dan weer een beetje losser draaien.

            Voor de rest zoals ik in mijn vorige post heb omschreven. Stelt eigenlijk niets voor.

            #18219578
            Rubenheide
              Lid sinds:
              12 July 2013

              Owkej dankjewel zo moet het wel lukken denk ik!!

              Thnx

              #18219580
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Die rubbertjes/geleidertjes kun je uit de houdertjes trekken. Dan schuif je ze over de kabel en druk je het geheel weer terug.

                #18219577
                Rubenheide
                  Lid sinds:
                  12 July 2013

                  Owja dat had ik natuurlijk ook even kunnen proberen…
                  Het zit nu allemaal weer zoals het hoort bedankt voor de tips

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                  #18219581
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    Dat ding op foto 2 is geen spanner, maar gewoon een “splitter” om van 1 kabel naar 2 kabels te gaan. Kun je verder niks aan afstellen.

                    #18219582
                    ivartje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 December 2010

                      Deze moet je wel stellen die splitter anders trekt de trommel links niet goed aan en krijg je remverschil tussen links en rechts

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.