Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › handrem in winter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2010 om 09:01 #17744594
de hand rem is bedoeld voor als je op een helling parkeert
handrem zo gebruiken is idd niet slim
als je hem in de versnelling zet dan kan ie echt niet weg
30 november 2010 om 09:50 #17744595origineel gepost door Barrythefirst
origineel gepost door boyanka
:agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto’s die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.Zo hey:o
Als ik iemand mijn OPCtje zie aandouwen omdat hij er niet
tussen past dan ben ik bang dat het toch wel op een
handgemeen uitkomt (m.a.w. ik blijf je zo lang slaan dat
je de rest van je leven door een slangetje moet eten)Dus wees gewaarschuwd Zwarte OPC station met 4 uitlaten
(Ergens in Amsterdam) aandouwen op eigen risicoik hoef het ook niet te zien dat ze dat bij mij vec doen.
die gene heeft wel een probleem1 december 2010 om 19:59 #17744596ook ik ben een handrem parkeerder is een aanwensel denk net als je gordel om doen. Maar dinsdag ochtend was het voor mij ook prijs, handrem vast gevroren dus. Tja moet toch naar het werk dus paar keer voor en achteruit gereden en de kabel een paar keer aangetrokken, kwam wel wat losser maar met langzaam rijden merktte je toch dat de rem nog aan zat. Ik ben maar gewoon gaan rijden rustig weet dat t vast niet goed zal zijn maar goed moet toch wat, is er nog een andere slimme oplossing om de rem los te krijgen? Na een eindje kwam ie door t rijden wel los maar das ook niet alles eigenlijk. :)
1 december 2010 om 20:17 #17744597Auto starten, kachel vol open, en wachten tot ie los is.
1 december 2010 om 20:24 #17744598
laat die handrem der nou maar gewoon af
hier ook eigenwijs ook vast dacht ook wat heen en weer rijden dan schiet ie wel los
mooi niet dus!!!!
auto reed ook zwaar maar dacht door de warmte gaat de rem der wel af
achteraf draaide de band over de velg op een gegeven moment blijkbaar doorgesleten moes nog een endje door naar mijn werk.
toen die wel heeeeeeel raar begon te rijden en een vonken der achter haha
was al zo schijtziek dak door ben gereden smiddags de schade opgenomen
nah nergens meer zon velg te vinden dus een setje waaierwielen gekocht
(overigens was dit vorig jaar by the way)2 december 2010 om 22:21 #17744599Nog steeds geen problemen met de handrem van bijde voertuigen (Opels), evenals het luchtremsysteem van de vrachtwagen en aanhanger.
Nachttemperaturen van -9 hier.
Willem
3 december 2010 om 17:38 #17744600Ik gebruik nooit handrem vind het niet nodig zet hem gewoon in de achertuit of 1 dan kan die ook nergens heen. Alleen met de sneeuw in de bochten gebruik ik handremking:
3 december 2010 om 17:42 #17744601origineel gepost door Barrythefirst
origineel gepost door boyanka
:agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto’s die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.Zo hey:o
Als ik iemand mijn OPCtje zie aandouwen omdat hij er niet
tussen past dan ben ik bang dat het toch wel op een
handgemeen uitkomt (m.a.w. ik blijf je zo lang slaan dat
je de rest van je leven door een slangetje moet eten)Dus wees gewaarschuwd Zwarte OPC station met 4 uitlaten
(Ergens in Amsterdam) aandouwen op eigen risicobinnenkort naar a’dam hou wel van een uitdaging:jerry:jerry:jerry:jerry
3 december 2010 om 19:36 #17744602origineel gepost door wim-v6
Nog steeds geen problemen met de handrem van bijde voertuigen (Opels), evenals het luchtremsysteem van de vrachtwagen en aanhanger.Nachttemperaturen van -9 hier.
Willem
Idd hier nog nooit problemen gehad met vast gevroren handrem.
Zet de handrem er ook altijd op.Zet ik hem eens in de versnelling dan vergeet ik hem er uit te halen en loopt hij dus weg :P
Alleen bij de DAF CF 430 op het werk (collega, rijd zelf geen vrachtwagen) zaten de remmen vast.:jerry
4 december 2010 om 00:24 #17744603gebruik sowieso eigenlijk nooit de handrem,ook in de zomer niet.
Ik merk pas of ie het doet bij de APK!6 december 2010 om 19:54 #17744604In de winter gebruik ik de handrem nooit uit voorzorg. Maar er is wel een nadeel aan het in de versnelling zetten.
Bij een autobrand wil de auto zichzelf nog wel eens starten door kortsluiting. Gebeurde vorig weekend in de straat van een collega van me. Een brandende auto die gaat rijden wil je niet meemaken! Een uitgebrande auto is één, maar als die dan ook nog tegen huizen of personen terecht komt is nog erger.
De kans is natuurlijk klein dat het gebeurd (een autobrand) maar met de pyromanen van de laatste tijd weet je maar nooit. Dus de rest van het jaar gebruik ik de handrem.
6 december 2010 om 20:01 #17744605ik gebruik mijn handrem uberhaupt nooit, dus ook niet in de winter.
Erwin
6 december 2010 om 20:54 #17744606origineel gepost door arjontje
origineel gepost door wim-v6
Nog steeds geen problemen met de handrem van bijde voertuigen (Opels), evenals het luchtremsysteem van de vrachtwagen en aanhanger.Nachttemperaturen van -9 hier.
Willem
Idd hier nog nooit problemen gehad met vast gevroren handrem.
Zet de handrem er ook altijd op.Zet ik hem eens in de versnelling dan vergeet ik hem er uit te halen en loopt hij dus weg :P
Alleen bij de DAF CF 430 op het werk (collega, rijd zelf geen vrachtwagen) zaten de remmen vast.:jerry
Ja we hebben ook Daf’s, maar vorig jaar ook geen problemen.. met deze bij temperaturen van -14.
Ik weet niet of het een trekker is, maar dan kan er nog wel eens vocht van een trailer in het luchtsysteem van de Trekker komen. (ook mogenlijk bij motorwagen aanhanger uiteraard).
Onze MB’s hebben een Winterbeveiligeng op het remsysteem, word een antivries in het remsysteem gespoten bij lage temperaturen, zodoende is ook mijn aanhanger gelijk vorst veilig.
Bij ons willen de Oudere trailers wel problemen veroorzaken bij lage temperaturen, bij zowel de Daf als de Scania trekker.
Wilem
8 december 2010 om 21:05 #17744607origineel gepost door Opaul
In de winter gebruik ik de handrem nooit uit voorzorg. Maar er is wel een nadeel aan het in de versnelling zetten.Bij een autobrand wil de auto zichzelf nog wel eens starten door kortsluiting. Gebeurde vorig weekend in de straat van een collega van me. Een brandende auto die gaat rijden wil je niet meemaken! Een uitgebrande auto is één, maar als die dan ook nog tegen huizen of personen terecht komt is nog erger.
De kans is natuurlijk klein dat het gebeurd (een autobrand) maar met de pyromanen van de laatste tijd weet je maar nooit. Dus de rest van het jaar gebruik ik de handrem.
Dikgedrukte zal mij in ieder geval niet snel gebeuren. Ik heb een soort automaat (Easytronic) die enkel start als die in de ‘N’ staat, maar dan kan die ook gaan rollen dus ik heb hem altijd in de ‘A’ positie staan wat inhoudt dat die niet kan starten bij kortsluiting.
9 december 2010 om 00:15 #17744608origineel gepost door corres
laat die handrem der nou maar gewoon af
hier ook eigenwijs ook vast dacht ook wat heen en weer rijden dan schiet ie wel los
mooi niet dus!!!!
auto reed ook zwaar maar dacht door de warmte gaat de rem der wel af
achteraf draaide de band over de velg op een gegeven moment blijkbaar doorgesleten moes nog een endje door naar mijn werk.
toen die wel heeeeeeel raar begon te rijden en een vonken der achter haha
was al zo schijtziek dak door ben gereden smiddags de schade opgenomen
nah nergens meer zon velg te vinden dus een setje waaierwielen gekocht
(overigens was dit vorig jaar by the way)Lol, zo krijg je dus vierkante wielen :P
9 december 2010 om 00:35 #17744609en ik maar denken dat het bij treinen was door blaadjes op de rails.
Erwin
11 december 2010 om 01:39 #17744610origineel gepost door Oenatje
de hand rem is bedoeld voor in de bochthandrem zo gebruiken is idd niet slim
als je hem in de versnelling zet dan kan ie echt niet weg
beginners foutje :*
kan gebeuren :jerry31 oktober 2012 om 15:19 #17744611reden om de handrem wel te gebruiken:
(dit ben ik trouwens niet hoor)
31 oktober 2012 om 22:27 #17744612@Joeri208V wrote:
ook ik ben een handrem parkeerder is een aanwensel denk net als je gordel om doen. :)
Ik gebruik de handrem (bijna) nooit, naar vergeet de gordel ook nog wel eens.
2 november 2012 om 20:24 #17744613@Oenatje wrote:
de hand rem is bedoeld voor als je op een helling parkeert
handrem zo gebruiken is idd niet slim
als je hem in de versnelling zet dan kan ie echt niet weg
Zet m maar op een heuvel in de versnelling, volgende dag staat ie mooi beneden…
Compressie lekt weg namelijk..
Bij the way, nog steeds geen problemen gehad met de handrem, Bij de Combo niet, Bij de Vectra niet, Bij de Ascona niet, en Bij de MB truck niet..
Een goed stukje onderhoud, voorkomt dat de handrem vast gaat zitten ook in de winter…
Zijn de kabels of stofhoesjes kapot, gewoon vervangen die handel
Willem
2 november 2012 om 22:07 #17744614Ik gooi altijd een stuk hout voor en achter mijn wielen. :jerry
2 november 2012 om 22:23 #17744615ook een oplossing..
Ik meen wel wat ik zeg met op heuvels parkeren..
ik heb het in Limburg op een Camping gezien hoor…
Dat een auto beneden aan de heuvel tegen een andere aan gerold was, die persoon, ja ik had m echt in de versnelling gezet, stond ie inderdaad ook, maar dat is op een heuvel niet voldoende!!
Willem
2 november 2012 om 22:35 #17744616@boyanka wrote:
:agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto’s die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.
je moet de handrem niet gebruiken ,,,zet hem gewoon in de versnelling of de P stand van je bak
trouwens boyanka,,ken ik jou niet van het chevy forum??????
3 november 2012 om 07:54 #17744617@duc town wrote:
@boyanka wrote:
:agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto’s die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.
je moet de handrem niet gebruiken ,,,zet hem gewoon in de versnelling of de P stand van je bak
trouwens boyanka,,ken ik jou niet van het chevy forum??????
Ik gebruik mijn handrem elke dag ook bij -10.
Nergens problemen mee. Als je jou hand rem elke dag gebruikt dan heb je nergens last van.
En de kabels goed houd.LET OP!! moderne ketting motoren NOOIT in de versnelling parkeren!!
Tenzij je de dealer of garage goed mag.3 november 2012 om 10:01 #17744618Dat is ook nog een punt… Ketting motoren kunnen gewoon Verspringen als deze motoren verdraaien, zeker als ze achteruit gaan draaien…
Let wel De Moderne Motoren met automatische spanner vinde het ook niet leuk hoor, achteruit draaien, riem ontspant dan ook best wel..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.