Handrem

Forumindex Forums Modellen Astra Handrem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211204
    quatsch
      Lid sinds:
      7 January 2006

      Ik heb hier al eerder een topic over geopend.. het verhaal is nu alleen wat anders!

      ik heb sinds een aantal maanden een probleem met mijn handrem…

      – De auto was toen een keer bij opel om de cruisecontrol erin te zetten … en volgens hun moest de handrem gewoon even strakgezet worden, dat hebben ze toen gedaan, alleen werd de handrem er niet beter op.

      – ben toen naar een eerste garage gegaan waar ze er dus achter zijn gekomen dat mijn rechts achterste remklauw stuk was. (het hendeltje van de handrem stond continu omlaag zonder te remmen.) ze konden mij geen prijs opgave geven maar zeiden toen iets rond de 600€ (beide kanten vervangen)

      – daarna naar een andere garage geweest waar ze tot de zelfde conclusie kwamen, maar alleen een kant zouden vervangen en dan rond de 450€ euro uitkwamen.

      – daarna naar een derde garage geweest waar ze ook bij de zelfde conclusie kwamen, en mij geadviseerd hebben om beide remmen te vervangen om remsterkte verschil te ontmeiden.

      Ik had een best goede feeling met die laatste garage en heb daar beide remklauwen, remblokjes en ramkabels laten vervangen voor een totaal van ongeveer 650€

      heb daar toen een tijdje mee rondgereden, en ze hebben na 500km alles nog even strak getrokken (schijnt normaal te zijn bij nieuwe remklauwen ??????)

      ik heb dit alles laten doen omdat mij APK bijna kwam te verlopen…
      heb dus na die 500km ook mijn APK laten doen… en daar is mijn auto toen niet doorheen gekomen. voor de volgende redenen:
      – er was een remlichtje stuk (ok, kan gebeuren … lampje vervangen en alles is weer ok)
      – handrem efficientie was maar 13%

      de controleur heeft mij laten zien toen de auto op de brug stond, en de handrem aangetrokken was dat mijn linkerband geblokeerd was, en mijn rechterband nog gewoon doordraaide. (dit is dus nog steeds de zelfde kant die het niet doet)

      Ik ben toen weer terug gegaan naar mijn garage, en daar hebben ze het zelfde probleem gevonden, en dus een nieuwe remklauw besteld, deze hebben ze gisteren eindelijk gemonteerd, en vandaag heb ik mijn auto weer opgehaald. (ik moet maandag uiterst weer voor de APK)

      nu rijd ik dus vanavond mijn ondergrondse pakeerbox weer in … en op de inrijlaan die vrij steil naar beneden gaat heb ik de auto tot stilstand laten komen, de handrem aangetrokken, en de voetrem weer losgelaten, en de auto rijd gewoon weer langzaam naar beneden. (heb de handrem stevig aangetrokken)

      Nu zal ik morgen weer terug naar de garage want ik ben er van ovetuigd dat ik de APK op deze manier niet meekrijg. Wat ik mij nu afvraag is wat kan er nog anders mis zijn. heeft er iemand anders ervaring met dit soort problemen?

      alle info is welkom… (ik ben het ondertussen spuugzat :()

      #17508989
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Is het niet verstandig om al je problemen bij 1 en dezelfde garage te laten doen??

        Scheelt je een hoop heen en weer rijden, en het over en weer verhaaltje.

        Wat ik niet snap is dat ze je handrem afstellen???, deze is namelijk zelf stellend zogauw dus alles GOED gemonteerd en afgesteld is (in basis/rust stand) dan zou er als het goed is niets meer afgesteld hoeven worden.

        #17508990
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          De achterste remkabels die van de klauwen (links/rechts) naar voren lopen kunnen binnen in deze kabel weleens vastroesten dan kun je ongelijke remvertraginging krijgen , als je zelf handig bent kun je proberen door beetje bij beetje WD40 erin te spuiten en door de handrem aan te trekken en weer te ontspannen los te krijgen (lukt niet altijd) anders de kabel(s) vervangen.
          Je kunt er ieder geval even naar laten kijken zou ik zeggen , het liefst bij iemand met een garagebrug.
          Succes Marcel.

          #17508991
          robbyrood
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2006

            De achter rem constructie die Opel al een paar jaar monteerd zonder dat handrem trommeltje, is een totaal disaster!
            Als je garantie had bij gekocht kon je elk jaar , dus 3 keer nieuwe remklauwen krijgen voor aanslepen of niet goed werken.
            Mooi spul hé, die ouwe rommel!

            #17508992
            quatsch
              Lid sinds:
              7 January 2006

              @erwin78 : ik ben voor 3 redenen niet terug gegaan naar de opel dealer : 1) de prijs, 2) de afstand, 3) het feit dat zij nix anders hebben kunnen vinden dan de kabel strakker zetten


              @OPCdriver
              : bij het vervangen van de klauwen hebben ze dus de klauwen, de remblokjes en de 3 remkabels vervangen …


              @robbyrood
              : tjah …

              heb de garage vandaag aan de telefoon gehad, en ze snappen zelf ook niet echt meer waar het door komt… we gaan maandag de opeldealer bellen om samen uit te zoeken hoe ze dit kunnen oplossen.

              #17508993
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Ik bedoel dus waarom je je auto ook niet laat keuren bij het bedrijf dat je remmen gerepareerd heeft, was dat niet net zo makkelijk.

                daarbij komt dat de auto niet afgekeurd kan worden op een verschil in de beremming van de handrem, zolang de vertraging maar wordt gehaald en beide wielen remmen.

                #17508994
                quatsch
                  Lid sinds:
                  7 January 2006

                  ik woon dus in frankrijk, en weet niet precies hoe dat in nederland gaat… maar een APK kan in frankrijk alleen door een “APK-centrum” gedaan worden.

                  en het probleem is dus dat de handrem niet genoeg remt. ik kan gewoon met de handrem erop wegrijden. hij blokeert de auto echt nauwelijks. bij een kleine afdaling, rijd de auto gewoon naar beneden.

                  #17508995
                  erwin78
                    Lid sinds:
                    23 May 2009

                    Zijn je remblokken dan inmiddels wel goed ingesleten, nieuwe blokken of “oude” schijven remt in het begin nooit goed, zeker de handrem niet.

                    #17508996
                    quatsch
                      Lid sinds:
                      7 January 2006

                      HèHè

                      het probleem is eindelijk opgelost! van wat ze mij uit hebben kunnen leggen hadden ze de twee kabels omgedraaid …
                      nu doet de handrem het wel… en is hij door de APK gekomen … ik kan weer 2jaar de weg op!

                      bedankt voor alle info!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.