Handleiding uit- en inbouw versnellingsbak en koppeling

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Handleiding uit- en inbouw versnellingsbak en koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263804
    TigraTunerke
      Lid sinds:
      23 November 2004

      Wie kan me een handleiding bezorgen voor het uit- en inbouwen
      van een versnellingsbak en koppeling?

      Het gaat om een Zafira A, bj ’04, Y20DTH.

      Ik heb dit al gedaan, maar dan niet met een auto met een frame
      onder de motor.

      Ik beschik niet over een autobrug of smeerput.
      Is dit nodig?

      Alvast bedankt

      #18214956
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        Een brug is echt wel heel handig ja. Je kunt ervoor kiezen om het subframe compleet met bak en motor te laten zakken, dat werkt mi. het snelst en meest prettig(je hebt alle ruimte).

        Sommigen doen het subframe losmaken, motor in de takel hangen, iets kantelen bakzijde, en dan onder de wagen de bak eraf… Nadeel is dan wel dat je je stuurhuis op moet hangen, alle motorsteunen los moet maken, radiateur/condensor eruit….
        Subframe zit vast met 6 bouten, en het is flink wat werk.

        #18214957
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          reken maar op 4 tot 6 uur, bij demontage. en ook een gelijk aantal uren montage, met gebruik van een brug, zonder, zou ik het niet willen doen, heb de mijne ook gedaan, met brug en hulp, en was echt een flinke klus, wel het subframe verwijderen, want zelfs dan heb je niet echt veel ruimte over

          #18214958
          koenelsenaar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2010

            Ik was met een Zafira a z18xe met uitbouwen ongeveer 4 uur bezig. Toen lag alles op de grond. Bak eraf voor de koppeling was toen maar half uurtje werk :)

            #18214959
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Bakkie van de diesel is een knap stukkie zwaarder (lang leve de F23 bak haha….)

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.