halve maan gasklephuis

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) halve maan gasklephuis

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251821
    kever461
      Lid sinds:
      25 September 2009

      kan iemand mij vertellen wat het scheeld kwa pk als je die halve maan verwijderd en heeft iemand er een foto van welke dat is hoor er veel over maar wil toch eerst meer duidelijk heid

      #18061853
      arnold kadett
        Lid sinds:
        17 October 2010

        veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
        hij pakt wat eerder op
        draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
        als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……

        mvg arnold

        #18061854
        kever461
          Lid sinds:
          25 September 2009

          @arnold kadett wrote:

          veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
          hij pakt wat eerder op
          draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
          als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……

          mvg arnold

          heb geen idee welke ze bedoelen ermee heb je er een plaatje van

          #18061855
          arnold kadett
            Lid sinds:
            17 October 2010

            als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
            plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
            ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
            maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjes

            #18061856
            kever461
              Lid sinds:
              25 September 2009

              @arnold kadett wrote:

              als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
              plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
              ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
              maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjes

              arnold bedankt voor de info zal eens kijken als ik hem er zo af kan halen want heb hem er nog opzitten

              #18061857
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                http://www.corsa-novatuning.nl/nl/GasklephuisC20XE.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18061858
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Nou als je dit topic zo leest zou je het nog haast gaan doen ook… :D Alleen is het enige wat je er mee bereikt dat de doseerbaarheid van het gas bij rustig rijden slechter wordt. Vol gas is nog steeds vol gas en dan vormt dat halve maantje amper een belemmering.

                  Mooi onzin verhaal ook in die laatste link:

                  “Dit heeft als voordeel dat de gasklep bij een mindere opening al meer lucht doorlaat en daardoor de motor dus eerder op kan pakken bij lagere toerentallen.

                  Sorry, maar het toerental is direct proportioneel met de hoeveelheid lucht die er in gaat, dus hij pakt niet eerder op bij lagere toeren, maar hij gaat eerder meer toeren maken. Een soort norm vervaging, jij bent nog steeds meester van het gaspedaal en als je harder wilt druk je hem gewoon verder in…

                  Kennen jullie dat stukje van Spinal Tap met de beroemde quote

                  This one goes to eleven!

                  [youtube:1sz3yoxu]http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY[/youtube:1sz3yoxu]

                  Of de War on Loudness?? Ook zo’n mooi voorbeeld van normverlegging ten koste van…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.