Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › halve maan gasklephuis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2012 om 18:55 #17251821
kan iemand mij vertellen wat het scheeld kwa pk als je die halve maan verwijderd en heeft iemand er een foto van welke dat is hoor er veel over maar wil toch eerst meer duidelijk heid
29 augustus 2012 om 19:36 #18061853veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
hij pakt wat eerder op
draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……mvg arnold
29 augustus 2012 om 19:51 #18061854@arnold kadett wrote:
veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
hij pakt wat eerder op
draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……mvg arnold
heb geen idee welke ze bedoelen ermee heb je er een plaatje van
29 augustus 2012 om 19:59 #18061855als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjes29 augustus 2012 om 20:09 #18061856@arnold kadett wrote:
als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjesarnold bedankt voor de info zal eens kijken als ik hem er zo af kan halen want heb hem er nog opzitten
29 augustus 2012 om 20:14 #18061857http://www.corsa-novatuning.nl/nl/GasklephuisC20XE.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
31 augustus 2012 om 19:31 #18061858Nou als je dit topic zo leest zou je het nog haast gaan doen ook… :D Alleen is het enige wat je er mee bereikt dat de doseerbaarheid van het gas bij rustig rijden slechter wordt. Vol gas is nog steeds vol gas en dan vormt dat halve maantje amper een belemmering.
Mooi onzin verhaal ook in die laatste link:
“Dit heeft als voordeel dat de gasklep bij een mindere opening al meer lucht doorlaat en daardoor de motor dus eerder op kan pakken bij lagere toerentallen.
Sorry, maar het toerental is direct proportioneel met de hoeveelheid lucht die er in gaat, dus hij pakt niet eerder op bij lagere toeren, maar hij gaat eerder meer toeren maken. Een soort norm vervaging, jij bent nog steeds meester van het gaspedaal en als je harder wilt druk je hem gewoon verder in…
Kennen jullie dat stukje van Spinal Tap met de beroemde quote
This one goes to eleven!
[youtube:1sz3yoxu]http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY[/youtube:1sz3yoxu]
Of de War on Loudness?? Ook zo’n mooi voorbeeld van normverlegging ten koste van…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.