Hallo, Eric met Ascona B!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Hallo, Eric met Ascona B!

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206432
    SXgarage
      Lid sinds:
      4 December 2007

      Ik ben nieuw hier…
      Eric 30 jaar, altijd voornamelijk Nissan’s gehad.

      Begonnen met een Opal kadet, Opel combo, Honda crx, Nissan 200sx, hierna nog 16 200sx’en, Nissan Sunny, Nissan Skyline en nu besloten om een Ascona B aan te schaffen om de doodeenvoudige reden dat het RWD is en simpel inelkaar zit en ik het een koel ding vind.

      Zo kocht ik hem:

      Bij Rob en Ed van FRT engineering in de garage direct e.e.a gemodificeerd…

      Rare chromen bumpertjes deraf, enorme gaten in de kofferbak dichtgelast, achterkant verlaagd, daarna voorkant in mijn eigen garage gedaan toen was ie zo:

      Hoofdremcilinder was lekgeraakt na een gevechtje met een remslang, dus die ook vervangen, direct raar verdeelblok weggehaald, nu nog wachten op vers tankje voor de vloeistof.

      Tijdens het verlagen kwam ik erachter dat de hulpstabilisatorstangen gaar en goor waren, dus andere opgescharreld.

      Oud naast nieuw:

      Nieuw gemonteerd:

      Inmiddels ligt het achterste edeelte van het interieur er ook uit, is er bij de bestuurdersstoel een 4 puntsgordel gemonteerd omdat de ouwe gordel kut was en niet meer oprolde.
      Radiootje ingebouwd en een enorme berg kabels en kronsteentjes uit het interieur verwijderd.

      Volgende ding wordt motor, ik ben druk aan het denken wat dat worden moet.
      Zit nu 1.9 carb. blok in dat zijn allerbeste tijd wel een beetje gehad heeft, zeker als ik ermee rijden ga..

      ouwe stoel ( nou ja stoel.. ) eruit en nieuwe erin!

      Oud:

      Nieuw:

      gelijk aan gewichtsbesparing gedaan ;)

      oud morsig tapijt en stukken karton die onder het tapijt lagen en half vergane weet ik wat het allemaal was…

      Next mod: teflon bussen oid in het complete onderstel, heb al nieuwe voor en achteras gekocht, maandag ophalen.
      Ook heb ik nieuwe, dichte raampjes gekocht, die ouwe met dat hendeltje donderen eruit als ik dwars door een bocht ga.

      Het zoeken is nu dus even naar een knappe C20XE, met manta 5 bak, en toebehoren om dat in te bouwen zodat ik wat knap vermogen heb in het oude beestje.

      Dit is nogal wat uitzoekwerk omdat Opel compleet nieuw is voor me en het allemaal net wat anders is dan de Nissan’s die ik gewend ben..

      Dat was hem voor nu, als ik weer wat te melden heb dan komt het direct! king:

      #17380201
      SXgarage
        Lid sinds:
        4 December 2007

        * hmm, waarom doet de ene helft van de plaatjes het wel en de ander niet? *:hmmz

        #17380202
        Ronaldo
          Lid sinds:
          30 June 2004

          de extensie veranderen ……..dus bijvoorbeeld zonder (004)
          je kunt ook de foto hernoemen naar 23122007a bijvoorbeeld

          ****

          #17380203
          SXgarage
            Lid sinds:
            4 December 2007

            Hmm, blijft raar, ik heb het topic geknipt en geplakt van mijn eigen forum ( driftforum.nl ) en daar doet wel alles het.
            Als iets niet goed zat dan hadden of alle plaatjes wel, of alle plaatjes niet moeten werken lijkt me.

            #17380204
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              welkom:thumbup

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Het onderwerp ‘Hallo, Eric met Ascona B!’ is gesloten voor nieuwe reacties.