Hallo

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208497
    scirocco92
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2007

      Hallo opel vrienden,

      Ik ben alweer een poos lid op t forum, maar heb me nooit echt voorgesteld, dus bij deze.

      Ik ben Patrick uit Deurne, Noord-Brabant. Ik ben gister aan me vierde opeltje begonnen.

      Mijn eerste auto was een zwarte VW Golf GTI uit 1982, de oer GTI met 1.6 blokje en 110PK!!! Helaas was ie niet bestand tegen me rechtervoetje. Had ik maar beter gelezen in t golf boek, daar stond namelijk in dat een GTI-tje 210 kan halen, maar t niet aan kan. resultaat, einde blok, einde GTI. Toen als nood oplossing even een witte volvo 340 gereden. Ook een hele ervaring om met een papieren zak over je kop te rijden. Maar t ree wel heerlijk. Toen weer in de verleiding gekomen van een VW, dit keer een scirocco uit 91, een van de laatste. Na dit een tijdje te hebben gereden zonder enig probleem begon ik een beetje te balen wat ik per maand aan brandstof verbruikte. Voor mij was 550 gulden toch wel iets te gortig per maand. En dan reed ik gemiddeld 1 op 14!!!! Was een 95pk 1800 blokje, lekker zuinig. Toen ben ik maar op zoek gegaan naar iets op gas, lpg g3 kon ik me toen nog niet veroorloven. Het werd een bordeaux rooie vectra sedan uit ’90 1800i automaat, lekker luxe in de GLS uitvoering. Dit was echt een heerlijke auto en wat heb er mee afgereden. Heeft me alleen gas en wat olie gekost. Zat een onwijze ratel in t blok, maar bleef rijden. Deze auto is ongelukkig aan zn eind gekomen door een iets te krap bochtje, met van de heerlijke vrachtwagen verdrijvers, je kent ze wel, die mooie witte blokken die opsteken en in een bocht liggen. Dit ene blok had ze werk gedaan, want was er half uitgereden. Maakte in iedergeval een gat in me bak onder de deur. Opeltje maar weg gedaan, was t me niet meer waard om te laten maken. Weer op zoek naar iets anders, maar wel weer op gas. Me stomste aankoop ooit geweest, maar t sportieve lonkte weer. Een leuk rood(stommmmmm) verlaagd mitshubishi coltje uit 92, het nieuwe ronde modelletje. Nou die vent moet zich een krul in ze lul hebbe gelache want wat was dat ding afgetrapt zeg. Heb er toch nog anderhalf jaar mee gereden tot t echt te erg werd. Ingeruild voor jawel, weer een vectra uit 91. Deze auto heb ik 70000 kilometer lang mogen gebruiken. Ook weer een 1800, maar wat een sterke blokken zeg. Heb twee keer een uitgave moeten doen, buiten bandjes en zo. Ruitenwisser mechanisme, fluitje van n cent wist hoe t moest, had die van die eerste vec ook al moeten vervangen. En de verwarmings aanjager. Koste 15 euro per onderdeeltje. Heb de auto uiteindelijk weggedaan vanwege de roest. En ik t wel weer leuk vond na 70000 kilometer. Kon voor weinig een citroen zx kopen. Dacht nou moet kunnen Europees dus degelijk. Nou die heeft me ook iets duidelijk gemaakt. Nooit meer een Franse auto!!!!!! Na twee weken waterpomp kapot. Leuk koste me 250 euro. Maar hij reed weer. Maar had wel klep schade want t blokkie liep niet lekker meer. Vanaf dat moment heb ik gezegd er komen nog maar twee soorten auto’s in huis. Of Zweeds of Duits niks anders meer. Citroen nog kunnen inruilen voor t bedrag wat ik er zelf voor had betaald. Gelukkig starte die handelaar de auto niet!!! Zijn daar hard weggereden in onze paas aanbieding. Een gele astra sport 1.6 16v uit 1994, net de facelift. Ook deze opel heb me nooit laten staan. Alleen weer een ruitenwisser mechanisme vervangen. Tot vorige week.
      Koppeling zat hoog, maar wilde even wachten tot na de keuring in december. Kwam ie doorheen na een paar nieuwe voorbandjes. Ik helemaal blij want vreesde toch wel een beetje. Heb al 212000 gelopen. Twee weken na de keuring liet de koppeling merken dat ie wel graag met pensioen wilde want begon te slippen. Tegelijk begon ook me versnellingsbak te vervelen, ging haast niet meer in ze een en twee. Na even op mijngarage.nl geinformeerd te hebben wat het vervangen van je koppelingsplaten kost schrok ik wel even. 460 euro, en ging alleen maar oplopen. Distributieriem, ook even 190 euro. En die moet ook gebeuren want heb geen idee wanneer die gedaan is en ik ree al 40000 kilometer met die auto. Versnellings bak wel weer kunnen afstellen op nieuwjaarsdag in de vrieskou op de grond. Dus toen op zoek naar een andere auto. Het liefste een station. En in iedergeval airco. Heel veel mooie omega’s gezien. Maar is me echt te duur qua maandelijkse kosten. En ik ken mezelf want dan ga ik voor de 2,5 liter en dan wil die 170 paarden ook voelen. Dus heel safe weer een astra gekozen 1.6 16v uit 96. Met airco en electrische ramen en spiegels een defecte centrale vergrendeling en veel ruimte. En weet nu al dat de volgende echt wel weer een opel wordt over een jaar of drie hoop ik.

      Maar goed dit was even een “korte”introductie van me zelf. Ik hoop dat ik hier veel antwoorden kan vinden op mn vragen en veel mag leren van de experts.

      Groetjes Patrick

      #17460859
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        origineel gepost door scirocco92

        Maar goed dit was even een “korte”introductie van me zelf
        Groetjes Patrick

        kort???:hmmz:D

        welkom hier
        veel plezier:thumbup

        #17460860
        TonSR
          Lid sinds:
          29 October 2007

          wil ik van jouw wel een lang verhaal beleven:jerry:jerry:jerry
          he ook van mji welkom hier op het forum,we weten nu wel
          wie je ben:jerry:jerry:thumbup:thumbup
          vgr tonsr.

          #17460861
          scirocco92
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2007

            Hhahahaha dank jullie wel. Tja normaal type ik niet zoveel. Maar had ondertussen al een ander forum topicje open staan en dacht toen laat ik even me tijd vullen met lulle tot ik een reaktie heb. Is overigens gelukt.

            gr Pat

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Het onderwerp ‘Hallo’ is gesloten voor nieuwe reacties.