Grotere wielen/banden op combo C

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Grotere wielen/banden op combo C

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266096
    ArnoDekkers1995
      Lid sinds:
      12 December 2013

      Hallo,
      Aangezien ik vind dat de combo C (1.3CDTI) aardig wat toeren maakt bij 120-130km/h leek het mij een goed idee om grotere wielen/banden te monteren.
      Echter weet ik niet wat er allemaal mogelijk is zonder aanpassingen (ivm wielkuip etc.)
      Wie kan mij hier meer over vertellen?

      Groeten Arno

      #18236175
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Volgens mij kom je al snel in de knoei met je teller en abs systeem.
        Of deze moet te programmeren zijn qua bandenmaat??

        #18236176
        ArnoDekkers1995
          Lid sinds:
          12 December 2013

          Teller maakt niets uit, ABS zou ook niets uit moeten maken, als je het maar voor en achter allebei doet natuurlijk..
          Lijkt mij tenminste? Aangezien ABS niet veel anders doet dan de omwentelingen van alle wielen met elkaar vergelijken..?

          #18236177
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Nou ik heb het wel eens gehad met een auto…Winterwielen er onder rondom met grotere banden. Ding ging met wegrijden gelijk in protest. Zelfs wegrijden was bijna niet te doen. Was een Mercedes, dus geen Opel maar sindsdien ben ik er huiverig voor.
            En bij sommige wagens moet je de bandenmaat selecteren in de ecu. Ivm abs enz.

            Nou weet ik niet hoe dit in elkaar steekt bij een combo, dit heb ik nog niet voor handen gehad.
            De combo van mn werk maakt ook vrij veel toeren op de snelweg. Ben benieuwd of er wat aan te doen is.

            #18236178
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Als je 4 gelijke banden monteerd kan er NIETS! mis gaan, dan kan hij namelijk niet zien of je te hoge of te lage banden hebt, omdat alle 4 gelijk zijn.

              Bij Mercdes BMW Porsche etc etc gaat het in de winter vaak fout omdat er ineens 4 gelijke banden op gaan, terwijl er vaak origineel verschillende maten voor en achter opzitten.
              Ne gaan BMW’s Mercedessen etc. Ook heel gauw zeuren met bandenmaat verschillen, gelijk de tc erop.

              (Ja ook mercedessen en bmw’s kan je zonder problemen op grotere of kleinere banden zetten, als je het verschil tusdn voor en achter maar gelijk houd.

              Heb het hier aan de hask gehad met een E36 M3 had geprogrammeerd voor 215-45-17, achter 245-45-17.
              Lekker voor de winter rondom 205-55-16 gekocht, hup storing / max 20km/u

              Door WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.
              let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.

              #18236179
              ArnoDekkers1995
                Lid sinds:
                12 December 2013

                Nee dat begrijp ik, logisch, maar de vraag is meer of een grotere diameter gaat passen ivm wielkuip etc.?
                Gaat me puur om het lagere toerental bij hoge snelheden, ivm verbruik.

                #18236180
                erik72
                  Lid sinds:
                  29 August 2013

                  Ik heb hier hetzelfde, vrij hoge toerentallen op de snelweg. De versnellingen zijn nu eenmaal wat aan de korte kant op een bedrijfsauto. Ook volgeladen moet zo’n hok nog van de plek willen.
                  Er kunnen wel wat grotere banden op dan er standaard op zitten, maar je gaat nat op je km-teller, Hoe groter de banden ten opzichte van origineel, hoe groter de afwijking van je teller wordt. Deze gaat dan te weinig aangeven en dat kan een duur grapje worden…… :hmmz

                  #18236181
                  ArnoDekkers1995
                    Lid sinds:
                    12 December 2013

                    Daar ben ik me van bewust, is n kwestie van rekening mee houden.. Maar tegenover het rustiger rijden etc is dat voor mij geen nadeel :)

                    Kun je mij ook vertellen tot welke grootte ik zou kunnen gaan zonder problemen?

                    Alvast bedankt!
                    Groeten Arno

                    #18236182
                    erik72
                      Lid sinds:
                      29 August 2013

                      Hoe groot zou ik zo niet durven zeggen. Misschien dan je je vrijblijvend kunt laten informeren bij een bandenboer…… kwikfit/profile of zoiets……

                      #18236183
                      combo c tour
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 July 2005

                        je kunt ook makkelijk berekenen welke afwijking je hebt met grotere wielen.
                        dit kun je doen op de volgende site : http://www.miata.net/garage/tirecalc.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        dit is een tyre size calculator.
                        je vult je huidige banden maat in en de maat die je wilt monteren.
                        dan geeft de site aan wat de afwijking op je kilometer teller is.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.